X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענים כי הפרויקט הוצג להם כבניין יוקרתי ומפואר ביותר בעיצוב של אדריכל צמרת, אולם בפועל התגלו ליקויים וחסרים ברכוש המשותף
▪  ▪  ▪
שיכון צמרת בתל אביב

49 דיירים בבניין צמרת היוקרתי הסמוך לגשר ההלכה ממערב לנתיבי איילון הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 2.56 מיליון שקל (לצרכי אגרה) כנגד היזמית של הפרויקט, קבוצת אביב אוסיף ובעל השליטה דורון אביב. זאת בטענה לליקויי בנייה ברכוש המשותף ואי-התאמות המהווים הפרה של המפרט הטכני ומצגי הנתבעים ביחס לעיצוב ורמת הגימור של הבניין שהוצג על-ידי הנתבעים כבניין יוקרתי ומפואר ביותר, האמור להיות "פאר היצירה" מבחינת הנתבעים.
לדברי התובעים, במטרה להעצים את המצג בדבר הפאר, היוקרה והרמה הגבוהה של הבניין, יצרו הנתבעים מצג מפורש כי עיצובו של הבניין מתבצע בידי האדריכל יוסי פרידמן, שהינו מעצב בעל שם עולמי הידוע בסגנון הקלאסי המוקפד שלו בעשרות פרויקטים בארץ ובחו"ל.
עוד טוענים התובעים, כי הובטח להם כי הרמה והאיכות של בניין צמרת יהיו גבוהות משל בנייני YOO ובנייני אקירוב הממוקמים בסמוך מאוד לבניין צמרת. לדבריהם, דורון אביב הציג בפני חלקם מצגים אישיים בנוגע ליוקרתיות בניין צמרת ותוכניותיו להקימו כפרויקט הדגל - תפארת למורשת משפחתו בתחום ענף הבנייה. אשר על כן הם שוכנעו לחתום על הסכמי הרכישה מתוך אמונה כי בניין צמרת יהיה מהמפוארים והיוקרתיים ביותר בישראל.
בתביעה נאמר כי במהלך הבנייה הופסקה העסקתו של האדריכל יוסי פרידמן ללא הסכמת התובעים. לדברי התובעים, הם קיבלו חזקה בדירותיהם במהלך שנת 2010 ו/או תחילת 2011, אך עד עצם היום הזה טרם נמסר להם הרכוש המשותף, בין השאר לאור העובדה כי קיימות מחלוקות מהותיות בין הצדדים הן לגבי ליקויים וחסרים, והן לגבי מידת ההתאמה של איכות הבנייה ורמתה לאיכות ולרמה שאמורות היו להתבצע בפועל.
בתביעה נאמר כי במשך כ-15 חודשים דיירי בניין צמרת לא היו יכולים לעשות שימוש בשטחים שהיו אמורים לשמש לקיום פגישות ופעילויות אחרות בלובי קומת הכניסה, הואיל ובמשך כל אותה תקופה נמנעו הנתבעים מלרהט את לובי הכניסה אף לא בפריט אחד.
רשימת ליקויים ארוכה
התובעים מפרטים בתביעתם את הליקויים ואי-ההתאמות ברכוש המשותף אשר בגינם מוגשת תביעתם הנוכחית: חיפוי נחות בקירות ובעמודים שבמבואות ובלוביים הקומתיים לרבות לובי הכניסה הראשי. חיפוי עץ חלקי בלבד בלובי שבקומת הכניסה בו נמצא דלפק הקבלה הנקרא אטריום. חיפוי פורניר (חומר תעשייתי ממוחזר מצופה בעץ) הפוגע בתדמית היוקרתית של הפרויקט במקום חיפוי עץ בשטחים הציבוריים בבניין. תאורה לקויה וחסרת כל הדר ופאר של אזור האטריום בלובי הכניסה הראשית. בריכת השחייה נבנתה והותקנה באופן לקוי ולא שלם. חוסר/ליקוי במערכות אוורור. חוסר באזורים נפרדים בלובי קומת הכניסה. מכון הכושר נבנה באבזור דל. חוסר במערכת שמירה ובקרת כניסה לבניין. ריצוף נחות ולא אחיד בשתי הקומות שמתחת למפלס הכניסה. נזילות וכתמי רטיבות בקומות החניונים. ליקויים במערכות החשמל. מעליות נחותות מרובות תקלות. כביש הגישה הדו-סטרי המוביל לחניה התת-קרקעית מהווה מפגע בטיחותי ומסכן חיי אדם. דלת הכניסה הראשית ללובי חשופה וחדירה לרוחות חזקות ולמטחי גשם החודרים ללובי קומת הכניסה ויוצרים שלוליות מים בתוך הלובי.
לדברי התובעים, הליקויים הללו גרמו להם לעוגמת נפש ואובדן חלק מההנאה הסבירה שהיו זכאים לה כרוכשי דירות יוקרה בבניין צמרת. לטענתם, לא רק שהמחדלים והליקויים הללו פגעו ופוגעים בערך דירותיהם, אלא שאף נמנעה מהם הזכות מלהשתמש ברכוש המשותף במצבו כפי שהוא אמור היה להיות מלכתחילה. לצרכי אגרה בלבד מעמידים התובעים את סכום התביעה על סך של 1.76 מיליון שקל, דהיינו פיצוי של 36,000 שקל לכל אחד מהם.
בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעים להשיב לתובעים את מלוא הוצאותיהם בניסיונותיהם לתקן את מחדליהם בין השנים 2013-2010 בסך של 800,000 שקל וכן לחייבם לתקן ו/או להשלים על חשבונם את כל הליקויים ו/או החסרים בבניין.
ברשימת התובעים בולטים שמותיהם של מאיר שמגר, יעקב גלברד, יואב ברונשטיין, דורון ג'מצי, ראובן חורש ויוחאי קפלן.
השליטה בחברה הנתבעת אוסיף השקעות ופיתוח נרכשה על-ידי שלמה אייזנברג. דורון אביב הינו כיום בעל השליטה באביב ושות' חברה קבלנית לעבודות ציבוריות ועבודות בניין הנתבעת יחד עם אוסיף השקעות ופיתוח בהיותן היזמיות של הפרויקט.
טרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  30/09/2013   |   עודכן:  30/09/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיירי בניין צמרת תובעים את היזמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קרן ההשקעות של המיליארדר הסיני לי קא-שינג תרמה 130 מיליון דולר למוסד הטכנולוגי הגבוה בישראל    שלוחה של הטכניון תוקם בסין, בהשקעה של 147 מיליון דולר
מיטשל א' לוין
בדנמרק ניצלו היהודים מציפורני הנאצים בתקופת השואה
אדריאן פילוט
יוגב, שנכנס היום לתפקידו כמנהל רשות החברות הממשלתיות, מעוניים להקים מנגנון חלופי לניהול ופיקוח החברות הממשלתיות    האתגרים שמחכים לו: הפרטת תע"ש, הנפקת התעשיה האוירית ורפורמה מקיפה בדואר ישראל
לי-אור אברבך
חוזק של מותג טלוויזיוני נמדד לא רק ברייטינג: קמפיינים שעולים ברשתות חברתיות לקידום תוכניות חדשות הם היום לחם חוקם של מפיצי הפורמטים, שיודעים שככל שמתרבות הפלטפורמות - כך קשה יותר למשוך את תשומת-לב הצופה
עופר וולפסון
המחיר המרבי לליטר בנזין בשירות עצמי יעמוד על 7.42 שקל לליטר    ההוזלה - כתוצאה מירידה של ממש במחיר הבנזין באגן הים התיכון ומהיחלשות הדולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il