X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פיזיקאית בבית החולים "שיבא" טענה בתביעתה כנגד משרד הבריאות כי נחשפה לקרינה ולחומרים רדיואקטיביים ובעקבות כך לקתה במחלת הסרטן
▪  ▪  ▪
נחשפה לקרינה מייננת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

משרד הבריאות יפצה בסכום של 200,000 ש"ח פיזיקאית ביחידת הרדיותרפיה במחלקה האונקולוגית בבית החולים "שיבא" תל השומר בגין נזקיה כתוצאה מחשיפתה לקרינה מייננת ולחומרים רדיואקטיביים. כך נקבע בהסכם פשרה בין הצדדים שקיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
התובעת הגישה באוגוסט 2010 תביעה בסכום מוערך של למעלה מ-2.5 מיליון ש"ח כנגד משרד הבריאות, בה טענה כי במהלך שנת 2006 בעקבות תלונותיה בדבר כאבי ראש וחולשה, עברה בירור מקיף ואז אובחן כי חלתה בסרטן בלוטת התריס.
לדברי התובעת, במסגרת עבודתה התבקשה כבדרך שגרה לבצע בין היתר את הפעולות הבאות: בדיקות של מכשיר הקרינה לשם כיולו, מדידת כמות הקרינה המייננת בחדרי הטיפול, אחסון גרגירי יוד רדיואקטיבי, ושימוש בגופרית רדיואקטיבית בטיפולים בחדרי הניתוח.
בתביעה צוין כי מספר עובדים נוספים מקרב יחידת הרדיותרפיה בה עבדה התובעת חלו בסרטן בגילאים צעירים מהמקובל. לדברי התובעת, לפחות בתקופה הראשונה לעבודתה לא נבדקו שיעורי החשיפה של העובדים לקרינה המייננת, ולא בוצע ניטור ראוי של חשיפת העובדים לקרינה מייננת.
לדברי התובעת, היא אינה יודעת ולא יכולה הייתה לדעת מה היו הנסיבות שגרמו לפרוץ מחלתה ולחשיפתה לקרינה מייננת, אולם עצם העובדה שנחשפה לקרינה מייננת ולחומרים רדיואקטיביים מתיישבת יותר עם התרשלות מצד מעבידה יותר מאשר עם המסקנה ההפוכה.
התובעת האשימה את מעבידה בהעסקתה בעבודות מסוכנות ללא הדרכה הולמת ובאי-אספקת אמצעי מיגון נאותים. בתביעה מצוין כי פרופסור אילן רון, מומחה לאונקולוגיה ורדיותרפיה אשר מונה כמומחה רפואי על-ידי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב במסגרת תביעתה של התובעת להכרה במחלתה כמחלת מקצוע, קבע כי סרטן בלוטת המגן בו חלתה התובעת ידוע כנגרם כתוצאה מחשיפה לקרינה מייננת, וככל שהחשיפה מתרחשת בגיל צעיר יותר הסיכון לפתח סרטן של בלוטת המגן עולה.
משרד הבריאות טען בכתב ההגנה, כי אין יסוד לטענות התובעת הן בשאלת הקשר הסיבתי והן במישור ההתרשלות והנזק. לדבריו, במישור הקשר הסיבתי קשה מלאכתו עת עליו להתמודד ולסתור את החשיבה המקובלת בציבור הרחב, לפיה קיים קשר ישיר בין מחלת הסרטן לבין חשיפה לקרינה מייננת, ללא קשר לרמות החשיפה.
לדברי משרד הבריאות, על טענה זו, שאין לה כל בסיס אפידמיולוגי מוכח, מבקשת התובעת להסתמך בתביעתה, שכן רמות הקרינה אליהן נחשפה התובעת במסגרת עבודתה היו מזעריות ואינן יכולות לבסס כל אחריות לנזקים רפואיים כלשהם.
עתה הודיעו הצדדים לבית המשפט כי הגיעו לידי פשרה לפיה ישלם משרד הבריאות לתובעת סכום של 200,000 ש"ח לסילוק מלא ומוחלט של מלוא תביעותיה בגין האירועים נשוא כתב התביעה.

תאריך:  01/10/2013   |   עודכן:  01/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקתה במחלת הסרטן ותפוצה ב-200 אלף שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
ממחקר שנערך באוניברסיטה העברית עולה, כי נשים הסובלות מאי-סדירות במחזור החודשי הנובעת משחלות פוליציסטיות שצרכו את אותה כמות הקלוריות בבוקר, רשמו עלייה בפריון מאשר נשים שאכלו את אותה הכמות בערב
איתמר לוין
אומר שהכספים שנתן דכנר ליוסי אולמרט היו כנראה בבחינת "שלח לחמך"    מסביר שלא רצה לעסוק בחובותיו של יוסי משום שמדובר היה בעולם התחתון
יפעת גדות
חוקרים הצליחו בעזרת סוג מסוים של תרופות נגד דיכאון להמית תאי סרטן ריאות בניסוי מעבדה
מיטשל א' לוין
באוסטריה הוחזרה אירופה לעידן האריסטוקרטיה והאמנציפציה בוטלה
איתמר לוין
תשלם 20,000 שקל ללקוח שביקש הסרת שיער וסבל מכוויות בשל הטיפול שלא עלה יפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il