X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולמרט הכחיש את דבריה של זקן, לפיהם ייתכן שכספים שקיבלה מדכנר שימשו לצרכים פוליטיים אומר שעמדתו בנושא הבנייה בפארק איילון הייתה עקבית מכחיש שדכנר הציע "תרומה של 250,000 דולר לגוף פוליטי"
▪  ▪  ▪
פארק שרון. בלי בנייה [צילום: טרידיוויזיון ואלבטרוס]

אהוד אולמרט אומר, כי באוגוסט 2002 כוסו כל גרעונותיו ממערכות הבחירות הקודמות, ולכן אין אמת בטענתו של שמואל דכנר, כאילו בדצמבר נתן לשולה זקן 50,000 שקל לכיסוי הגרעונות. אולמרט אמר זאת (יום ג', 1.10.13) בפתח הפרק בעדותו במשפט הולילנד העוסק בפרשת הזרע, בה הוא מואשם בקבלת 60,000 שקל במזומן ו-70,000 שקל למימון סקר.
לנוכח זאת שאל השופט דוד רוזן, מדוע נתן דכנר כספים אלו לזקן, אלמלא היה זה חלק ממערכת היחסים בינו לבין דכנר. אולמרט השיב: "הבנתי שהיה ביניהם קשר ידידותי, שלמיטב התרשמותי היה בגבולות האישי, הסביר וההגיוני. אני משער שבהתנהגות של דכנר היה אלמנט של שלח לחמך".
רוזן: "אם דכנר נותן כסף, הוא רוצה שאולמרט יידע על זה". אולמרט: "הוא עשה לפעמים דברים אידיוטיים. הוא יכול היה לחשוב ששולה אומרת לי, שיגיעו אלי כל מיני דברים בלי שהוא יגיד לי. אם שולה הייתה אומרת לי, היא תגיד לך מה הייתי עושה. אם דכנר היה אומר לי, הוא לעולם לא היה נכנס יותר למשרדי!".
"חוץ מהפנטזיה"
אולמרט הכחיש כל ידיעה על צ'קים נוספים בסך 100,000 שקל שנתן דכנר לזקן, אשר לטענת דכנר ביקשה אותם עבורו: "דכנר משקר כמו שהוא משקר לכל אורך הדרך. מה היה בינו לבין שולה - אני לא יודע. אני לא מאמין ששולה אמרה לו שהיא לוקחת את הצ'קים עבורי, במיוחד כאשר חלק ניכר מהכסף [40,000 שקל] נשאר בחשבונות של משפחתה. לא קיבלתי אגורה אחת. איפה הראיה שהכסף הוא שוחד עבורי? חוץ מהפנטזיה".
בחקירתה במשטרה אמרה זקן, כי ייתכן שחלק מהכספים שימשו לכיסוי גרעונות ממערכות בחירות והועברו לאורי מסר. אולמרט השיב, כי באותה עת לא היו גרעונות כאלו, ולא היה צורך בכספים פוליטיים אחרים. השופט דוד רוזן: "האם אני יכול להבין מדבריך שזקן לא אמרה אמת?". אולמרט: "שולה לא אמרה בצורה קטיגורית שהיא העבירה את הכסף למסר". רוזן: "משמעות דבריך היא ששולה משקרת. זה מה שעולה מדבריך בצורה שאין למעלה ממנה". אולמרט: "היא ודאי תגיד עם אלו לחצים הייתה צריכה להתמודד [בחקירה]". רוזן: "עכשיו אתה מדבר על המשטרה? אתה אומר: היא לא דיברה אמת והיו לה סיבות". אולמרט: "לא ידעתי על אגורה אחת והיא לא אמרה שהכסף ניתן לי".
עוד התייחס אולמרט לטענתו של דכנר, לפיה באוקטובר 2004 ביקשה ממנו זקן לממן סקר על כוונתו להציע לאריאל שרון את רעיון ההינתקות. אולמרט השיב, שהוא דיבר על כך לראשונה עם שרון בנובמבר 2003, התוכנית נחשפה בינואר 2004, "אז מה אני צריך לחשוב על מי שטוען את זה?". הסניגור, עו"ד רועי בלכר, ציין שלא נמצא שום צ'ק מתאים של דכנר, אם כי זקן ועובד יחזקאל התכתבו בנושא; לדבריו לא ידע על כך ואין לו הסבר לכך. אולמרט אמר, כי ביקש ממקורבו דניאל אברהמס לכלול שאלות בנוגע אליו באחד הסקרים שערך ממילא.
"הכל דברי הבל"
אולמרט אמר, כי עמדתו בנושא פארק איילון (חוות שלם, כיום פארק שרון) הייתה ברורה וחד-משמעית: יש לאפשר בנייה כדי לממן את הקמת הפארק, והוא לא קיבל כל טובת הנאה לצורך גיבוש עמדה זו. מסמכים שהציג בלכר מלמדים, כי הדרג המקצועי תמך באותה עמדה עוד לפני שהתמנה אולמרט לשר התמ"ת והממונה על מינהל מקרקעי ישראל. "לא תיאמתי עם דכנר שום מסמך, שום ישיבה, זה הכל דברי הבל", הוסיף אולמרט.
אולמרט הסביר, הוא נמנע מלהמשיך להיאבק על תוכנית הפארק לאחר שראש הממשלה דאז, אריאל שרון, הטיל את כובד משקלו לטובת התוכנית בה לא נכללה בנייה. הוא אישר ששוחח בנושא עם דכנר, אך הכחיש מכל וכל את טענתו של דכנר, לפיה הלה אמר ש"תרומה לגוף פוליטי בסך 250,000 דולר" אולי תוכל להביא לשינוי ההחלטה. לדברי אולמרט, אם דכנר היה אומר לו זאת - "זו הייתה הפגישה האחרונה בינינו. הוא מציע לשחד את תנועת הליכוד כדי לשנות החלטה של ראש הממשלה?".

תאריך:  01/10/2013   |   עודכן:  01/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אריאל שרון / Ariel Sharon  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מדבריך עולה שזקן משקרת"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
היה קשר אישי בין זקן לדכנר??
לא מבין  |  1/10/13 14:03
 
- מה עוד לא ראית?
אורי פ  |  1/10/13 16:31
2
כששופטים רופסים התוצאה לפנינו
פרצלה  |  1/10/13 16:14
3
שוב אלמרט ישכיב את זקן על הגדר
שמעון אמסלם  |  1/10/13 17:11
4
מלך מלכי הנוכלים.אבי אבות
אילן 5  |  3/10/13 06:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
אומר שהכספים שנתן דכנר ליוסי אולמרט היו כנראה בבחינת "שלח לחמך"    מסביר שלא רצה לעסוק בחובותיו של יוסי משום שמדובר היה בעולם התחתון
איתמר לוין
מציג מערכת יחסים קרה ומרוחקת עם אחיו יוסי    אומר שאם היה רוצה לסייע ליוסי - היה מסדיר לו עבודה ולא מבקש שוחד מדכנר    מאשים את הפרקליטות: מסוגלת לעשות כל דבר ולומר כל דבר
איתמר לוין
מכחיש כל מעורבות בקביעת היטל ההשבחה בפרויקט הולילנד    מאשים את התביעה: אתם הולכים להגיש כתב אישום נגדי ולא בודקים היכן הייתי בזמן שכביכול נפגשתי עם דכנר?
איתמר לוין
טוען שסיפוריו של דכנר נועדו להשיג מיליוני שקלים מהמדינה "כי הוא נותן להם את אולמרט"    אומר על אישור תוכניות הולילנד: האישור היה איטי ביחס למה שנראה לי סביר
איתמר לוין
"פרויקט הולילנד כמכלול נראה לי נכון ובהחלט תמכתי בו"    מגלה: רו"ח מיקי ברזילי ביקש שימנה את בנו לנציב מס הכנסה    "עבודת הזיוף הייתה המקצוע העיקרי של דכנר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il