X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוק הקנביס מגלגל כ-2.5 מיליארד שקל בשנה ב"שחור", ומיסויו בדומה לסיגריות יניב הכנסות בהיקף של כ-950 מיליון שקל בשנה ביטול אכיפת האיסור הפלילי יחסוך למשטרה ולמערכת המשפט כ-700 מיליון שקל בשנה רק 26% תומכים בלגליזציה כיום
▪  ▪  ▪
5.4% מהאסירים הפליליים בישראל - בגלל עישון של צמח [צילום: פלאש 90]

לגליזציה של קנביס והטלת מס עליו יניבו הכנסות בהיקף של כ-950 מיליון שקל בשנה, ויחסכו כ-700 מיליון שקל נוספים במשאבי אכיפה פלילית. כך עולה (יום ד', 2.10.13) מנייר עמדה אשר מפרסם מכון ירושלים לחקר שווקים. לראשונה בישראל מפרסם המכון הערכה מפורטת של ההשפעה התקציבית של לגליזציה. כמו-כן, מציג המכון תוצאות סקר שבחן את עמדות הציבור ביחס לקנביס.
"למעלה מ-18 אלף תיקים פליליים נפתחים מדי שנה בגין עבירות הקשורות בקנביס, כ-70% מהם בגין החזקה לצריכה עצמית", אמר ירדן גזית, חוקר במכון ירושלים לחקר שווקים. "אכיפת איסור השימוש, הגידול והסחר בקנביס אחראית ל-5.2% מכלל התיקים הפליליים, 6.4% מכלל התיקים המגיעים להכרעה בבית משפט ו-5.4% מהאסירים הפליליים בישראל".
מניתוח תקציב מערכת אכיפת החוק עולה, כי ביטול האכיפה תחסוך למערכת אכיפת החוק משאבים בהיקף של כ-700 מיליון שקל בשנה, אשר יוכלו להיות מופנים לאכיפת פשעים אחרים.
על-פי המכון, לפחות 275 אלף ישראלים בוגרים השתמשו במריחואנה בשנה האחרונה. המכון מעריך כי השוק מגלגל 2.5 מיליארד שקל בשנה ב"שחור". במכון חישבו כי הטלת מס על הקנביס בשיעור דומה לזה המוטל על סיגריות ואלכוהול תניב הכנסות בהיקף של כ-950 מיליון שקל בשנה. החישוב מבוסס על נתונים מישראל ומתדולוגיה דומה לזו של מחקר שנעשה בארה"ב על-ידי פרופסור ג'פרי מיירון מאוניברסיטת הרווארד.
בסקר אשר בחן את עמדות הציבור ביחס למריחואנה ותוצאותיו מנותחות בנייר העמדה, הודו 14.5% מהנשאלים כי השתמשו במריחואנה לפחות פעם אחת בעבר. כמו-כן, עולה כי רוב גדול (75%) סבור כי למריחואנה ישנם שימושים רפואיים לגיטימיים. שיעור זה דומה לשיעור התמיכה במריחואנה רפואית בסקר דומה שנערך בארה"ב השנה.
התומכים - חילונים ומשכילים
על-פי תוצאות הסקר, רק 26% תומכים בלגליזציה, לעומת 64% המתנגדים. התמיכה בלגליזציה גבוהה יותר בקרב חילונים ומשכילים. 38% מהחילונים תומכים בלגליזציה, לעומת 18% מהדתיים הלאומיים ו-4% בלבד מהחרדים. 29% מקרב בעלי השכלה אקדמית תומכים בלגליזציה, לעומת 17% מקרב בעלי השכלה תיכונית או פחות. שיעור התמיכה בלגליזציה בקרב ישראלים נמוך משיעור התמיכה בארה"ב, שם הוא עומד על 52% על-פי סקרים שנערכו השנה.
הסקר נערך על-ידי מכון כיוון מחקר עבור מכון ירושלים לחקר שווקים בקרב 500 נשאלים ומהווה מדגם מייצג של האוכלוסיה היהודית בישראל, עם טעות דגימה מרבית של 4.5%.
"רמת התמיכה בלגליזציה בישראל דומה לזו שהייתה בארה"ב בשנת 2000, כך שגם בישראל השיעור עשוי להשתנות במהירות", הוסיף גזית. "רבים מהמתנגדים ללגליזציה בסקר הביעו נכונות לשקול מחדש את עמדתם בנסיבות מסוימות. התומכים בלגליזציה עשויים לגייס את מרבית הציבור לעמדתם על-ידי הסברה ושכנוע. דיון ציבורי אשר יציג את הנתונים ממדינות אשר התירו לגליזציה ואת ההשפעות הכלכליות שלה עשוי להפיג את חששות המתנגדים וליצור רוב התומך בלגליזציה".

תאריך:  02/10/2013   |   עודכן:  02/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מכון כיוון / Kivun Yeshivot
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לגליזציית קנביס תניב 1.6 מיליארד שקל בשנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ראיון של הרמן רוזנפלד עם אילן פרנקו הסתיים באשפוזו; אהרון פרנקו החליט לפטרו אחרי ראיון בן שלוש דקות    בכירים במחוז ירושלים העלו טענות בלתי מבוססות על תפקודו    אפשרות שאהרון פרנקו פברק את דיווחו על הראיון
יצחק דנון
הבקשה לאישור תובענה יצוגית מתבססת על כתבה בחדשות ערוץ 2 לפיה חברת התרופות האמריקנית MERCK חתמה על הסכם לקבלת נתונים מהמאגר הרפואי של קופת חולים מכבי תמורת 12 מיליון ש"ח
יפעת גדות
הקפידו על שגרת שינה עקבית
אביתר בן-צדף
בהתקפה של טאליבן על בסיס באסצ'ן נהרגו מפקד טייסת וסרג'נט    הושמדו שישה מטוסים ונפגעו אחרים    שני הגנרלים התבקשו לצאת לגמלאות
עידן יוסף
ועדה של הסנאט אישרה עיכוב של החרפת העיצומים על אירן    מחלקת המדינה האמריקנית על נאום נתניהו: "רואים עין בעין, אך נותנים הזדמנות לדיפלומטיה"    נתניהו האריך ביקורו בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il