X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע לראשונה: אם לחייל נגרם נזק בלתי סביר כתוצאה מהטיפול הרפואי שקיבל בזמן שירותו - הדבר ייחשב כאילו נגרם בשל השירות, גם אם לא הוכחה רשלנות רפואית
▪  ▪  ▪
להבחין בין צלקת לבין דלקת

די בכך שלחייל נגרם נזק בלתי סביר בעקבות טיפול רפואי שקיבל בזמן שירותו, כדי שהדבר ייחשב כפגיעה עקב שירותו. כך קובע (יום ג', 1.10.13) בית המשפט המחוזי בתל אביב.
השופטת יהודית שבח אומרת: "נראה לי שכדי שנראה במחלה שנגרמה בגלל הטיפול הרפואי כזו שעונה על הזיקה הנדרשת [לשירות הצבאי], יש צורך בהתקיימותה של תוצאה רפואית החורגת מהתוצאה המקובלת והסבירה של הטיפול המדובר".
שבח מביאה לדוגמה מקרה של חייל שנותח בשל תוספתן. אם נוצרה צלקת בבטנו - זוהי תוצאה רגילה שהייתה נוצרת גם בבית חולים אזרחי יוקרתי. לעומת זאת, אם הניתוח הסתבך - החייל ייחשב לנכה גם בלא שיוכח שהטיפול היה רשלני. הסיבה היא ש"הטיפול במתקן הצבאי נכפה על החייל ונמנעה ממנו האפשרות, הנתונה לכל אזרח, להינתח על-ידי מומחה אזרחי ותיק ובעל ניסיון רב, שיכול והיה מונע את התוצאה אליה הגיע הרופא הצבאי".
לדברי שבח, גישה זו עולה בקנה אחד עם הרקע הסוציאלי של החוק לפיצוי נכי צה"ל, המבטא את מחויבות המדינה לדאוג למי שנותן את שנותיו היפות (ולעיתים את חייו) לשירות בצה"ל ולסייע בבטחון המדינה ותושביה, ובוודאי למנוע את אפלייתו לעומת אזרח רגיל.
השופט יצחק ענבר הסכים עם שבח: "כאשר מדובר במחלה שפרצה או הוחמרה בקשר עם טיפול רפואי שניתן לחייל במהלך השירות הצבאי, אשר תוצאתו חורגת ממהלכם הטבעי והרגיל של דברים, קיים קשר סיבתי בינה לבין השירות הצבאי אף אם לא הייתה רשלנות בטיפול". מסקנה זו, אומר ענבר, נובעת הן ממטרתו הסוציאלית של החוק והן מן העובדה שזהותו של נותן הטיפול נכפתה על החייל.
הדברים נאמרו בהחלטתו של בית המשפט לקבל את ערעורה של סרן (במיל.) ציפורה דאך, אשר יוצגה בידי עו"ד אמיר נגלר ממשרד חיים קליר, ולקבוע שהשירות הצבאי נושא באחריות מלאה לנזק הכבד שנגרם ללסתה. הרופאים הצבאיים לא גילו במשך שלוש שנים דלקת שהלכה והתפתחה בלסת, היא נאלצה לעבור תריסר ניתוחים וכיסתה אותם מכיסה משום שצה"ל טען שאינו נושא באחריות, ומשום שקופת החולים סירבה לממן טיפול במחלה שהתגלתה לפני שהצטרפה לשורותיה. המדינה, שיוצגה בידי עו"ד אורלי ברנע, גם חויבה בתשלום הוצאות של 50,000 שקל.

תאריך:  03/10/2013   |   עודכן:  03/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש מרחיב את ההכרה בנכות צה"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
למשוך בעדינות ובאיטיות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע, כי אהרון פרנקו היה מעורב במהלכים שהביאו להדחתו הבלתי תקינה של רופא משטרת מחוז ירושלים כאשר שימש כמפקד המחוז
מיטשל א' לוין
בצרפת צפה הרב המתמטיקאי בליקוי ירח והמציא את מכשיר "מטה יעקב"
איציק וולף
גופתו של מוג'טבה אחמדי, שהיה אחד מבכירי המטה ללוחמת הסייבר של אירן, נמצאה באזור מיוער צפונית מערבית לטהרן    בגופתו נמצאו שני פצעי ירי בחזה    המשטרה טוענת שהיו שני מתנקשים רכובים על אופנוע
עידן יוסף
נוסעי התחבורה הציבורית בתחנה המרכזית בבירה חשופים לאוויר מזוהם    ההשלכות האפשריות: צריבה בעיניים, באף ובגרון, קשיי נשימה, כאבי ראש והקאות, ובטווח הארוך - סימפטומים של תחלואה במערכת הנשימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il