X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ לשעבר אמרי רון בגיל 77 הוא מושתל הלב המלאכותי המבוגר בעולם שנושא בבית החזה שלו את הלב המלאכותי לאורך הזמן הכי ארוך בעולם השבוע חגג 3 שנים להשתלה
▪  ▪  ▪
אמרי מושתל הלב חוגג [צילום: יח"צ]

אם תנסו היום לתפוס את מושתל הלב המלאכותי ח"כ לשעבר אמרי רון סביר להניח שלא תצליחו. או שהוא בנסיעה בדרך לישיבה חשובה בירושלים, או שהוא עובד באגף למשימות מיוחדות בתנועה הקיבוצית או שהוא בצעדה רגלית לאורך הקיבוץ. היום, בגיל 77 ועם לב מטיטניום בתוך בית החזה, הוא עושה כמעט הכל חוץ מלנוח.
אבל רק לפני שלוש שנים שכב אמרי רון במחלקה הקרדיולוגית של בית החולים כרמל כשטובי מומחי הלב סביבו במטרה לאזן את אי-ספיקת הלב החמורה שלו שכמעט גרמה למותו. "רון סבל מאי-ספיקת לב אקוטית וקשה מאוד", מסביר ד"ר עופר אמיר, מנהל היחידה לאי-ספיקת לב בבית החולים כרמל ובמחוז חיפה של הכללית. "מצבו התדרדר עד לתפקוד לבבי של 15% והוא כמעט כבר לא הגיב לשום תרופה".
"אחרי התקף הלב האחרון שלי עברתי השתלת קוצב לב, עברתי היפוך קצב, אבל זה לא שיפר את מצבי, והרגשתי איך אני הולך ומתדרדר והחיים שלי נגמרים לאט-לאט", מספר רון, תושב קיבוץ משמר העמק שבצפון. "המצב החמיר יותר ועל כל כמה צעדים שהלכתי קיבלתי התקפי קוצר נשימה מאוד קשים והרגשתי שזהו, ושאני כבר לא מסוגל לתפקד עוד".
ואכן בהתייעצות עם בכירי הקרדיולוגים ומנתחי הלב של בית החולים כרמל הוחלט שאין מנוס ורק השתלת לב מלאכותי תוכל להציל את רון.
140 גרם
"ההחלטה ללכת להשתלת לב מלאכותי בחולה בן 74 אינה החלטה קלה", אומר ד"ר אמיר, שמלווה את רון לאורך כל השנים. "מדובר בחולה מושתל הלב המבוגר ביותר בישראל ומהמושתלים המבוגרים בעולם, שעוברים השתלה לטווח ארוך, ולא כגישור להשתלת לב אנושי".
בניתוח המורכב שארך יותר מחמש שעות, השתיל פרופ' דן ערבות, מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה, את הלב המלאכותי החדש מסוג Heart-Ware. הלב המלאכותי שואב את הדם מהחדר השמאלי של הלב ובצורה צינטרפוגלית ובעזרת מגנטים חזקים המותקנים בתוכו הוא מזריק את הדם ישירות לאבי העורקים במהירות של 2,700 סיבובי מנוע לדקה.
הלב המלאכותי החדש מהדור החדש שהושתל לראשונה בארץ בבית החולים כרמל שייך לדור החדש של הלבבות המלאכותיים בעולם והוא שוקל 140 גרם בלבד, גודלו כמטבע גדול, וכל כולו מוכנס לתוך בית החזה. את האנרגיה ללב המלאכותי מספקות סוללות קטנות ונטענות המורכבות על תיק צד קטן, איתו יכול החולה ללכת ולחזור לתפקוד רגיל.
"העתיד של הלבבות המלאכותיים נמצא כבר כמעט כאן", אומר ד"ר אמיר. "אנחנו בשיפורים טכנולוגים מתקדמים לקראת השתלת משאבת לב מלאכותית באמצעות צנתור וללא ניתוח לב פתוח. מרכזי האנרגיה והחשמל של הלבבות המלאכותיים עוברים שיפורים טכנולוגיים לקראת הטענה חיצונית ללא צורך בכבלים בכלל, כך שהמושתלים יוכלו להסתובב חופשיים לגמרי ואף אחד לא ידע שיש להם לב מלאכותי. ההישג של אמרי אחרי שלוש שנים מרשים בכל קנה מידה", אומר ד"ר אמיר, "והוא כבר הופך את הלבבות המלאכותיים מאפשרות של תקווה לעתיד, להוכחה אמיתית שהעסק הזה עובד".
בישראל של 2013 ממתינים עשרות חולים להשתלת לב אדם שלא מגיעה, ורבים מהם מסיימים את חייהם בהמתנה הארוכה עקב המחסור בהשתלת איברים בישראל.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  03/10/2013   |   עודכן:  03/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לב מטיטניום בגיל 77
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איחולים
משה סיניטה  |  4/10/13 15:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות גלובס
מתוך מכתב המועמדות: "בהיותו מנהיג של אחת האומות המובילות בעולם, ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין מתאמץ לשמור על שלום ושקט לא רק במדינתו אלא גם לקדם יישוב סכסוכים ברחבי העולם"
יצחק דנון
ארבעה מעובדי הרשת טוענים כי זו אינה משלמת לעובדיה דמי חגים ואינה מבטחת אותם בביטוח פנסיוני    מבקשים להכיר בתביעתם כייצוגית בהיקף כולל של כ-11 מיליון ש"ח
עופר וולפסון
יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אומר כי דבריה של יו"ר העבודה נגדו "חמורים שבעתיים", שכן הוא חבר מפלגתה, וכי פנתה בעבר לבקש את ברכתו ועזרתו כשפנתה לפוליטיקה
יפעת גדות
המועצה האירופית החליטה אמש כי מילה של ילדים מתחת לגיל 15, ללא הסכמתם - היא מעשה שמפר זכויות אדם ומהווה "פגיעה פיזית בשלמות גופם של ילדים"
תומר פרסיקו
רק 36% מאלו שנולדו קונסרבטיבים ממשיכים היום להיות קונסרבטיבים    15% מאלה שנולדו אורתודוקסים הפכו לקונסרבטיבים, 11% לרפורמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il