X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כנגד שמעון גפסו הוגש כתב אישום באשמה של לקיחת שוחד ובג"צ הורה על סיום כהונתו גפסו התבקש להשיב את הרכב שהעמידה לרשותו העירייה, אך את מפתחות הרכב השאיר אצלו והתנה החזרתם בקבלת תשלום בגין השקעותיו ברכב
▪  ▪  ▪
גפסו. בריונות של ראש עירייה לשעבר? [צילום: פלאש 90]

עיריית נצרת עילית פנתה לבית משפט השלום בנצרת בבקשה דחופה למתן צו עשה זמני כנגד ראש העירייה היוצא, שמעון גפסו, לפיו יחזיר לה את מפתחות רכב הסקודה של העירייה.
בנימוקי הבקשה נאמר כי ביום 17 ספטמבר ניתן פסק דינו של בג"ץ, שקבע סיום לאלתר של כהונתו של גפסו כראש עיריית נצרת. זאת בעקבות כתב האישום שהוגש כנגדו המייחס לו עבירה של לקיחת שוחד (התניית שוחד).
הרכב הוחנה בחניון העירייה
לדברי העירייה, בעקבות פסק הדין, נדרש גפסו להחזיר את רכב העירייה שהיה בשימושו לידיה. גפסו החזיר את הרכב והעמיד אותו בחניון העירייה, אולם הודיע כי אין בכוונתו להחזיר את מפתחות רכב העירייה תוך שהוא מתנה זאת בקבלת תשלום מהעירייה בגין השקעותיו ברכב.
לדברי גפסו, הוא ישיב לעירייה את המפתחות ברגע שיקבל את התשלום החלקי אותו שילם ביום בו רכש הרכב. לדבריו, מערכת הניווט והשמע המותקנת ברכב שייכת לו.
העירייה הודיעה לגפסו כי ככל שלא יוחזרו מפתחות הרכב ייחשב הדבר כאילו הוא לא השיב כלל את הרכב, שכן לא ניתן לעשות בו שימוש. בנוסף, הודיעה לו כי בגין כל יום איחור בהחזרת המפתחות תקוזז עלול הרכב מההתחשבנות עמו ובכלל זאת עלות אחזקת הרכב המשולמת לממלא-מקום ראש העירייה. העירייה התחייבה לכך שבמסגרת התחשבנותה עם גפסו היא תבחן את סוגיית זכאותו להחזר כספי בקשר עם הרכב.
זכאות להחזרים יחסיים
דרישתו של גפסו לקבלת תשלום בגין השקעותיו ברכב נעדרת, לטענת העירייה, כל בסיס נוכח המצב המשפטי התקף. לדבריה, תנאי העסקתו של ראש העירייה לרבות התנאים הנלווים המוסדרים בחוזר מנכ"ל משרד הפנים בו נקבע, בין היתר, בכל הנוגע להתחשבנות בנושא הרכב, כי לאחר מכירת הרכב יקבל ראש הרשות החזרים יחסיים על השקעותיו ברכב הצמוד בכפוף להצגת קבלות להוכחת ההשקעות.
בפניית העירייה לבית המשפט נאמר כי כל פניותיה אל גפסו להחזרת מפתחות הרכב לא הועילו והרכב עומד בחניון העירייה ללא כל אפשרות שימוש בו על-ידי ראש העיר המחליף. כתוצאה מכך, נאלצה העירייה לשכור לראש העירייה החדש רכב בעלות יומית של כ-200 שקלים וכן לפעול להזמנת מפתחות נוספים לרכב מחוץ לארץ בעלות של 808 שקלים - דבר המצריך המתנה של שבועות להגעת המפתחות מחו"ל.
לדברי העירייה, מעשיו של גפסו נעשים בחוסר תום לב וגובלים בבריונות של ממש ואף גורמים לה הוצאות כספיות מיותרות שהיו נמנעות אילו היה גפסו מוסר את המפתחות.
זאת ועוד, טוענת העירייה כי בהעדר המפתחות לא ניתן לבצע הליך חזרה של הרכב, לבדוק את מצבו בעת ההחזרה, לבדוק את מד האוץ' ולסיים את ההתחשבנות עם גפסו. בנוסף, השבתת הרכב עלולה לגרום נזקים גם לרכב עצמו.
שופט בית משפט השלום בנצרת, שכיב סרחאן, לא השתכנע כי יש מקום להיענות לבקשת העירייה במעמד צד אחד, וקבע דיון בבקשה במעמד הצדדים ליום א'.

גפסו: אשיב המפתחות עם קבלת מה ששילמתי

שמעון גפסו מסר בתגובה ל-News1 כי מפתחות הרכב שמורים אצלו בכספת וכי ישמח להחזיר אותם, מייד לאחר שיקבל את החלק היחסי אשר שילם ברכישת הרכב.
"באוגוסט 2010 קיבלתי אישור ממשרד הפנים לרכישת רכב חדש בתוספת כ-10,000 שקל מכספי. כ-24 שעות לאחר החלטת בג"ץ בערב חג הסוכות היה רכב ראש העיר בחניה של העירייה למרות שקצין המחוז שלנו, מר חמוד סיאח, אמר לי שניתן להחזיר אותו לאחר החג", ציין.
"ההוראה ממשרד הפנים להשיב את הרכב הגיע [כך במקור, א.ו.] ב-29.9.13 ואני החזרתי את הרכב, ללא מפתחות, ב-18.9.13. המפתחות שמורות [כך במקור, א.ו.] אצלי בכספת, ואשמח להחזיר אותם מיד עם קבלת החלק היחסי אותו שילמתי ברכישת הרכב".
עוד ציין כי למרות שחוזר המנכ"ל מאפשר להחליף את הרכב לאחר 150,000 קילומטר, הוא בחר שלא להחליף אותו בשלב זה, למרות שהרכב נסע יותר מ-230,000 קילומטר.

תאריך:  03/10/2013   |   עודכן:  04/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שכיב סרחאן  שמעון  גפסו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העירייה דורשת מגפסו: השב את מפתחות הרכב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תקרו הרשימה של שטנגר בעניין ל"ת
משה כהנוב  |  4/10/13 12:19
2
"איש הישר בעיניו יעשה "
אזרח חלשלוש  |  4/10/13 19:12
3
בריון-מחוצף
אליפז+גימלאי צהל  |  5/10/13 13:34
 
- אליפז סוכן האויב הערבי המקומי
אליהו גלעדי  |  5/10/13 16:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הבקשה הוגשה על-ידי נושה של חברת נכסי ביקור חולים שבבעלות ארקדי גאידמק בטענה לחוב של 3.2 מיליון שקל    הנושה: גאידמק ניצל הסכמה אליה הגיעה עמו במסגרת הליכי ההוצאה לפועל, שילם לה מיליון שקל ועזב את הארץ לאחר הסכמתה על ביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ כנגדו
עידן יוסף
הממשלה תחליט על הקמת המפעל שעתיד להחליף את זה הקיים בחיפה עד שנת 2017    המיזם יקבל עדיפות לאומית ומכרז להחכרת הקרקע יתפרסם עד סוף 2013
עופר וולפסון
90% מבעלי האג"ח הצביעו בעד ההסדר המורה לנאמנים שלא להתנגד לבקשת החברה לאשר את תוכנית ההסדר שהוגשה על ידה
איתמר לוין
אולמרט: הייתי מגיש תלונה במשטרה נגד דכנר אם הייתי יודע שנתן את הכסף לאחי    אומר על הכסף שהעביר טלנסקי ליוסי: בעשרות מקרים הוא נתן כסף בלי להודיע לי
עופר וולפסון
כ-1.7 מיליארד שקל גויסו בספטמבר לקרנות המסורתיות - פי שניים מהגיוסים באוגוסט    עלייה חדה של כ-300% נרשמה בגיוסים לקרנות אג"ח קונצרני    המשקיעים ממשיכים בהעדפתם לקרנות מניות בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il