X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אישה שהועסקה לפני כ-24 שנים כמנהלת חשבונות בחנות לבני נשים טוענת כי בעלת החנות אילצה אותה למשכן לטובתה את זכויותיה בדירתה כתנאי לאי הגשת תלונה כנגדה במשטרה על גניבת כספים מהעסק
▪  ▪  ▪
מסכת של הפחדות ולחצים [צילום: פלאש 90]

אישה שהועסקה לפני כ-24 שנים כמנהלת חשבונות בחנות לבני נשים "סטנדרד בזר" ברחוב הרצל בחיפה טוענת כי מעסיקתה המנוחה איימה עליה כי תתלונן כנגדה במשטרה בטענה כי גנבה ממנה כספים אם לא תמשכן לטובתה את דירתה בקריית ים.
לטענת האישה, קטי יחזקאל, באחד הימים של חודש אוקטובר 1990 שעה שהגיעה לעבודתה בחנות הטיחה בה בעלת החנות כי גנבה ממנה סכומי כסף שונים ואיימה עליה כי תדאג שהיא תרצה שנים רבות בבית הסוהר לאחר שתגיש כנגדה תלונה בגין גניבה ממעביד. עוד איימה עליה כי תפנה לבני שפחתה ותספר להם על הגניבה.
לדברי יחזקאל, לנוכח איומיה החריפים המפורשים של מעסיקתה היא התחננה על נפשה בפניה וביקשה ממנה שלא לעשות דבר עד אשר תיערך בדיקה מדוקדקת בנוגע לסכום הגניבה אשר מעסיקתה לא ידעה לנקוב בו.
אולם מעסיקתה לא שעתה לתחינותיה וטענה בפניה כי אם לא תמלא אחר מבוקשה היא תיגש מיד לתחנת המשטרה וכן תפנה לבעלה של יחזקאל ותספר לו על הגניבה. לדברי יחזקאל בלית ברירה תחת איום הפחדה ולחץ הסכימה למלא אחר כל מבוקשה של מעסיקתה. אז דרשה ממנה זו ליטול עט ודף הנושא את לוגו החנות ולרשום בכתב ידה את שהכתיבה לה כדלקמן: "אני חתומה למטה קטי יחזקאל מתחייבת לרשום בשם אסתר ומרים גלזר (המעסיקה ובתה) את חלקה בדירה הנמצאת בקריית ים עקב עבירה שביצעתי".
יחזקאל טוענת כי לאחר כתיבת המכתב היא סיכמה עם מעסיקתה כי תגיע למחרת לחנות לשם ליבון וברור סכומי הגניבה הנטענת על ידה. לדבריה, שבה לביתה כשהיא רועדת, רצוצה ובוכייה ולא סיפרה דבר לבעלה.
יחזקאל מציינת כי הזכויות בדירה אותם דרשה ממנה מעסיקתה להעביר לטובתה הינן זכויות בדירת המגורים היחידה שלה, ושל 3 ילדיה הקטינים ושל בעלה המנוח. אשר על כן גמלה בליבה החלטה לשים קץ לחייה ולהתאבד באמצעות נטילת מספר רב של תרופות ומשככי כאבים אותם נטלה עם הגעתה לביתה וגם ביום המחרת.
לדברי יחזקאל, עם הגעתה למחרת למקום עבודתה היא נדרשה על-ידי מעסיקתה לסור יחד עמה למשרדו של בא-כוחה ושם הוצגו בפניה שני מסמכים מודפסים וערוכים מראש עליהם נדרשה לחתום תוך איום כי באם לא תחתום תוגש כנגדה תלונה במשטרה ותיעשה אף פנייה לבני משפחתה.
בתביעתה של יחזקאל נאמר כי מדובר היה במסמך בו היא מודה בנטילת כספים ללא רשות בסך 75,000 שקל ומסכימה לשלם כל סכום אשר ייקבע על-ידי מעסיקתה כסכום הגניבה ללא אפשרות ערעור.
זאת, בצירוף ריבית חריגה של 33% בתשלומים חודשיים שלא יפחתו מ-400 שקל. המסמך השני עליו חתמה יחזקאל לדבריה היה שטר משכנתה בו התחייבה למשכן לטובת מעסיקתה את מלוא זכויותיה בדירת מגוריה.
כל זאת, לדברי יחזקאל, שעה שהייתה נתונה תחת השפעתם של התרופות ומשככי הכאבים שנטלה טרם הגעתה למקום העבודה, דהיינו הייתה במצב נפשי ורפואי קשה ביותר. ואומנם בחלוף מספר שעות היא הובהלה לבית החולים על-ידי בעלה שמצא אותה מעולפת בביתה. יחזקאל אושפזה במשך מספר ימים במהלכם ניסתה לדבריה פעם נוספת להתאבד וזאת על-ידי קפיצה מהחלון, ניסיון שבעטיו הושמה עליה השגחה פרטית של צוות בית החולים.
בתביעה נאמר כי לאחר מכן התקבלה יחזקאל לאשפוז במרכז לבריאות הנפש בטירת הכרמל שם אושפזה במשך כארבעה חודשים ושוחררה לאחר מכן כשהיא נדרשת לטיול תרופות פסיכיאטריות ולהימצא במעקב במסגרת המרפאה לבריאות הנפש.
לדברי יחזקאל, בסמוך לאחר שחרורה מהמרכז לבריאות הנפש פנתה אליה שוב מעסיקתה והזכירה לה את הסכם התשלומים והפצירה בה לעמוד בהסכם. ואומנם במשך 10 שנים שילמה יחזקאל למעסיקתה סך של 400 שקל מדי חודש ובנוסף שילמה מידי חודשיים ובמשך 10 שנים נוספות סכום של 1000 שקל. בסה"כ שילמה יחזקאל למעסיקתה ו\או לבתה סך של 108,000 שקל.
לטענת יחזקאל, לפני מספר שבועות הופתעה לקבל מכתב לפיו בתה של המנוחה מנהלת כנגדה הליכי הוצאה לפועל. זאת אף שהודתה כי יחזקאל שילמה את מלוא סכום הקרן, ואולם לטענתה יחזקאל שילמה את הריבית החריגה הנקובה בשטר המשכנתה ואשר לטענתה מסתכמת בסך של 253,000 שקל.
לדברי יחזקאל, שטר המשכנתה מוגבל להבטחת תשלום של 75,000 שקל בלבד ומאחר שהסכום האמור שולם על ידה, בתה של מעסיקתה המנוחה אינה יכולה לפעול למימוש שטר המשכנתא, ועל כן יש לאסור עליה בצו מניעה מלעשות שימוש בשטר המשכנתה ו\או להגישו במסגרת הליכי הוצאה לפועל.
יחזקאל מבקשת מבית המשפט להצהיר על ביטול שטר המשכנתה עקב פגמים שנפלו בכריתתו בהתאם לחוק החוזים. בנוסף בשל העובדה שהוא נחתם על ידה בעקבות עושק וכפייה שהתבטאו באיומים בהליכים פליליים ואיום בפנייה למשפחתה ובעת שמצבה הרפואי הנפשי והקוגניטיבי היה בכי רע.
בנוסף מתבקש בית המשפט להורות על עיכוב הליכי ההוצאה לפועל כנגד יחזקאל עד למתן פסק הדין בתביעתה. לדבריה, הנזק שייגרם לה באי מתן הסעד הזמני המבוקש בדחיפות הינו בלתי הפיך. בבקשה נאמר כי יחזקאל, אלמנה בת 60, עלולה למצוא את עצמה ללא קורת גג באם לא יעוכבו הליכי ההוצאה לפועל.

תאריך:  04/10/2013   |   עודכן:  04/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אולצתי להודות בגניבה ולוותר על דירתי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא גונבים לא חותמים על מסמכים
דידה  |  5/10/13 14:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
הרב הנחשד בעבירות מין עזב את הארץ למרוקו    העמותה שהוקמה על ידו מבקשת לבטל פסק בוררות המחייב לשלם ליד ימינו כ-20 מיליון ש"ח
עדי בן ישראל
הטיפול בלקווינימוד הפחית את התקדמות הנכות ב-26.7% בקרב חולים עם התקפים וב-38.9% בקרב חולים ללא התקפים    תופעות הלוואי השכיחות: כאבי ראש, התקררות וכאבי גב    המניה נסחרת בעלייה קלה
אלעזר לוין
חזות קודרת של סגן ראש הממשלה: "אם לאירן תהיה פצצה גרעינית, ילכו בעקבותיה מצרים, סעודיה וטורקיה, ולכולן יהיו טילים המכוונים לישראל"    "יש לפטר 2,000 מעובדי חברת החשמל, כולל קוראי מונים"    בזבוז בתאגידי המים
עופר וולפסון
בראיון לרשת CNN אמר נתניהו: "אנחנו לא מתנגדים לעצם השיחה"    עם חזרתו לארץ אמר: "על העולם לא להקל בסנקציות עד לפירוק תוכנית הגרעין"
איציק וולף
שר החוץ של צרפת קרא במאמר בעיתון לה מונד לבטל את הזכות המוקנית לחברות הקבועות במועצת הביטחון    זאת לנוכח האימפוטנציה של המועצה בשנות מלחמת האזרחים הסורית העקובה מדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il