X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדובר בעמותה המרכזית בפעילותה של ישיבת "שובו בנים" שמייסדה הוא הרב אלעזר ברלנד שעזב את הארץ למרוקו, לאחר שהיה מבוקש לחקירה בחשד להטרדה מינית של נשים מהקהילה
▪  ▪  ▪
חסידי ברסלב [צילום: פלאש 90]

רשם העמותות מבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים להוציא צו לפירוק עמותת מוסדות ברסלב נחמת ציון ירושלים בטענה לממצאים חמורים שהתגלו בפעילותה המתבטאים בעיקר בהברחת נכסיה ומכירתם לצדדים שלישיים כאשר התמורה המוערכת במיליוני שקלים לא הופקדה בקופת העמותה.
בפנייה לבית המשפט נאמר כי לאור חשדות לניהול לא תקין של העמותה מתנהלת אף חקירה על-ידי היחידה המרכזית, מחוז ירושלים-מפלג מודיעין בנוגע לביצוע עבירות מרמה, זיוף והלבנת הון.
העצורים בפרשה זו הם נחמן ברלנד, בנו של הרב אליעזר ברלנד, ראש ישיבת שובו בנים, נתן ברלנד, בנו של נחמן, ועושי דברו של הרב ברלנד, ערן הוכברג ואהרון טפילינסקי.
בבקשה נאמר עוד כי לפני כחודשיים ביטל רשם העמותות את אישור הניהול התקין לעמותה לשנת 2013, מצב המונע ממנה המשך קבלת תקציבים למימון פעילותה השוטפת. אשר על כן סבור רשם העמותות כי העמותה אינה יכולה להמשיך ולפעול על-מנת לקדם את המטרות לשמן הוקמה ולעשות לצורך כך שימוש בכספי הכנסותיה שהינן תרומות שנתרמו והקצבות ממשרדי ממשלה.
לפיכך, קיים צורך במתן צו לפירוק העמותה ומינוי מפרק זמני בלתי תלוי בבעלי תפקידים בעמותה שיהיה בעל סמכויות הפעלה, תפיסה וחקירה, ויפעיל את העמותה לצורך קידום מטרותיה. בין היתר יפעל המפרק הזמני למניעת המשך הברחת נכסי החברה, השבת נכסיה לידיה ו\או השבת כספים אשר התקבלו בגין מכירת נכסיה.
על-פי מידע שנמסר לרשם העמותות, עמותת מוסדות ברסלב נחמת ציון הינה העמותה המרכזית בפעילות ישיבת שובו בנים שנוסדה על-ידי הרב אלעזר ברלנד ופועלת מזה כ-30 שנה במגזר החרדי, ובאמצעותה כמו גם באמצעות עמותות אחרות רכשה הקהילה נכסים בשווי עשרות מיליוני שקלים בארץ ובחו"ל.
לדברי רשם העמותות במחצית חודש אוגוסט טענה העמותה כי היא החלה בסדרת פעולות משפטיות על-מנת לעצור את הברחת נכסיה והשבת הנכסים והכספים שנלקחו מידה, וכי בכוונתה להגיש תביעה כנגד ערן הוכברג החשוד בקשירת קשר יחד עם נחמן ברלנד לשם הוצאת כספי העמותה ונכסיה במרמה ממנה והעברתם לכיסם הפרטי.
רשם העמותות סבור כי לנוכח קיומה של חקירת משטרה סבוכה המתייחסת לעבירות מרמה בהיקפים גדולים, הברחת נכסי העמותה והפילוג הקיים בעמותה, קיימת דחיפות במתן צו פירוק ובמינוי מפרק זמני לעמותה.
רשם העמותות חושף במסגרת בקשת הפירוק את ממצאי החקירה העיקריים של המשטרה בחשדות של מרמה, זיוף, והלבנת הון כדלקמן: נחמן ברלנד וערן הוכברג הגיעו לסיכום ביניהם לגבי חוב לכאורה שיש לעמותה להוכברג בסך 10 מיליון דולר. בסיכום ביניהם שאושר על-ידי בית המשפט הוחלט כי יוחזר להוכברג סכום של 4 מיליון דולר בתוספת ריבית חודשית של 1.15%. לפי ההסדר ימונה כונס נכסים שימכור את כל נכסי המקרקעין של העמותות. עוד סוכם בין הצדדים כי נחמן יקבל לידיו הפרטיות את סכום הריבית על החוב הנטען. לדברי רשם העמותות כבר נמכרו מספר נכסים של העמותה.
עוד העלתה החקירה כי נמצא רישום של תרומות שנתקבלו בסכומים גבוהים כ"הלוואות" בספרי העמותה - ומנגד משיכה של שיקים הנרשמים כ"החזרי הלוואה". בנוסף על-פי החשד נמשכו כספי תרומות מחשבונות העמותה לצרכים פרטיים. כמו-כן, כספי תרומות לתמיכה באברכים הלומדים בישיבת "שובו בנים" אינם מגיעים ליעדם אלא עוברים למשפח ברלנד.
עוד נמצא כי נלקחו משכנתאות על שמם של חברים בקהילה בסכומים של מיליוני שקלים לטובת רכישה של נכסים. ההחזרים של המשכנתאות נעשים מתוך חשבון פרטי שהינו בעצם חשבונה של העמותה. עוד נמצא כי הודפסו שיקים מתוך חשבון עמותת "נחלי ברסלב" על שמות מוטבים פיקטיביים הנחזים כתשלומי מילגות לאברכים שלמדו בישיבה המופעלת על-ידי העמותה, ופריטת השיקים בצ'ינג'ים.
לסיכום נטען בבקשת הפירוק כי העמותה מכרה נכסים רבים בשווי מיליוני שקלים אשר תמורתם לא הועברה לעמותה בתואנת שווא כי מדובר בהחזר הלוואה שניתנה לעמותה. כמו-כן העמותה מצויה בעיצומה של חקירה משטרתית, חשבונותיה מוקפאים, אין ביכולתה לפרוע את חובותיה וקיים סכסוך בקהילה שאינו מאפשר את ניהול העמותה בצורה יעילה ועניינית לטובת מטרותיה.

תאריך:  04/10/2013   |   עודכן:  04/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשת פירוק חושפת מרמה וגניבה בעמותת ברסלב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
והרב ברלנד תרגם את התורה כך
דידה  |  5/10/13 15:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
התביעה הוגשה בטענה להפרת זכויות יוצרים על-ידי העתקה שיטתית של מאמרים מקוריים רבים של התובעים ועשיית שימוש במאמרים המועתקים במסגרת עסקית ולשם עשיית רוחים
עופר וולפסון
מקורות דיפלומטיים ומודיעיניים בביירות אמרו כי נרשמה ירידה במספר החיילים של הארגון בסוריה, בתמיכתו של הנשיא הסורי
יצחק דנון
קיסין פעיל לשעבר בשוק הגז בישראל טוען כי הוא מתפרנס מקצבת הביטוח הלאומי ושרוי במצוקה כלכלית בעקבות הרס מפעל חייו בעטיה של גדר ההפרדה באזור עטרות
יצחק דנון
אישה שהועסקה לפני כ-24 שנים כמנהלת חשבונות בחנות לבני נשים טוענת כי בעלת החנות אילצה אותה למשכן לטובתה את זכויותיה בדירתה כתנאי לאי הגשת תלונה כנגדה במשטרה על גניבת כספים מהעסק
יצחק דנון
הרב הנחשד בעבירות מין עזב את הארץ למרוקו    העמותה שהוקמה על ידו מבקשת לבטל פסק בוררות המחייב לשלם ליד ימינו כ-20 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il