X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שתקנות התעבורה אינן מונעות מנהג שרשיונו הותלה לעבור קורס הכשרה, החליט משרד התחבורה לעשות זאת תוך פגיעה בלתי מידתית בחופש העיסוק בהתערבות נציבות תלונות הציבור הושג הסדר בעניין
▪  ▪  ▪
פסילה גורפת [צילום: פלאש 90]

שנתיים של פסילה על תנאי של רשיון הנהיגה גזר בית משפט השלום בחדרה באוקטובר 2013 על הנהג ד"ק (השם שמור במערכת). על-פי תקנה 15ב' לתקנות התעבורה, ניתן להתלות מתן/חידוש תעודה במקרה של רישום פלילי, כאשר קיים עונש פסילה על תנאי. אולם משרד התחבורה "הגדיל ראש" ובחר למנוע מד"ק, שרוצה להיות נהג מונית, גם להתחיל בהליכים לקבלת רשיון נהיגה לרכב ציבורי.
בתלונה לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, שהגיש באמצעות עורך דינו פנחס פישלר, טוען ד"ק כי לא נמסרו לו הנימוקים למניעת השתתפותו בקורס הכשרה. התערבות מצד עו"ד ענת קריב מהנציבות הביאה לבקשה לשקול לאפשר לד"ק להשתתף בקורס, בכפוף לחתימה על מסמך אי-תביעות נוספות מצידו בעניין זה, שתנסח הלשכה המשפטית במשרד התחבורה.
הנציבות מציינת כי החלטת משרד התחבורה למנוע תחילת הליכים לקבלת רישיון יוצרת פגיעה בלתי מידתית בחופש העיסוק, שכן אם כוונת אי-מתן או חידוש רשיון נהיגה היא הגנה על האינטרס הציבורי או על שלום הציבור הרי שאין בהכשרה כשלעצמה להוות פגיעה כזאת ויש לצמצם את תקופת ה"ענישה" לתקופת הפסילה בפועל. פרשנות אחרת של התקנה - קובעת נציבות תלונות הציבור - תביא לתוצאה שתקופת ההמתנה על פיה תתארך מעבר לתקופת הפסילה על-תנאי, שלא כפי שנקבע בתקנה.
כתוצאה מההתערבות, הודיעה הלשכה המשפטית במשרד התחבורה שמ"ק יהיה רשאי להתחיל את התהליך לקבלת רשיון נהיגה ברכב ציבורי חצי שנה לפני סיום תקופת הפסילה על-תנאי. לדברי משרד התחבורה, התקופה של חצי שנה אינה שרירותית אלא נקבעה הואיל וזהו משך הזמן הממוצע של התהליך כולו.
בהיבט הכללי, החליט משרד התחבורה כי מעתה לא יידחו המבקשים במקרים דומים. עם זאת, סייג המשרד כי אין החלטה גורפת לאפשר לכולם לגשת חצי שנה לפני תום הפסילה, אלא כל מקרה ייבחן לגופו על-פי נסיבותיו. בנציבות מאמינים כי ההסדר שנסלל במקרה של ד"ק ישפיע גם במקרים נוספים.

תאריך:  05/10/2013   |   עודכן:  05/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד התחבורה מנע סתם הכשרת נהג מונית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המנהיג הרוחני של אירן עלי חמינאי הצהיר על תמיכתו במאמץ הדיפלומטי מול ארה"ב אך אמר כי אין לבטוח בממשל האמריקני בראשות הנשיא אובמה    טוען: הממשל נשלט על-ידי הרשת הציונית הבינלאומית
עופר וולפסון
מייסד מכון ISIS לוועדת החוץ של הסנאט: "אם אירן תייצר היום חומר בקיע, היא תוכל להשתמש במערך הצנטריפוגות שלה כדי להפיק אורניום בדרגה מספקת לייצור נשק גרעיני"    "עד שהעולם יגלה זאת - יהיה מאוחר מדי"
יצחק דנון
זאת בטענה להפרת התחייבות להקצות למשקיהם החקלאיים את מלוא מכסות העובדים הזרים הדרושים להם בין השנים 2006-2009
יצחק דנון
המדובר בעמותה המרכזית בפעילותה של ישיבת "שובו בנים" שמייסדה הוא הרב אלעזר ברלנד שעזב את הארץ למרוקו, לאחר שהיה מבוקש לחקירה בחשד להטרדה מינית של נשים מהקהילה
יצחק דנון
התביעה הוגשה בטענה להפרת זכויות יוצרים על-ידי העתקה שיטתית של מאמרים מקוריים רבים של התובעים ועשיית שימוש במאמרים המועתקים במסגרת עסקית ולשם עשיית רוחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il