X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה מודה: הגענו לחדלות פירעון המפרקים יתפסו את נכסי החברה, כדי למכרם ולהחזיר לנושים חלק מהחובות, שהמריאו לכ-1 מיליארד שקל הנושים יפסידו מאות מיליוני שקלים
▪  ▪  ▪
הרצל חבס. סופה של החברה [צילום: סיון פרג']

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך, מינתה (חמישי, 3.10.13) את עורכי הדין גיא גיסין וגל אורן למפרקים של חברת הנדל"ן חבס. המינוי אושר בהסכמת החברה, שהודתה רשמית שהגיעה לחדלות פרעון. חובותיה, לבעלי האג"ח ולאחרים, המריאו ל-1 מיליארד שקל.
בקשת הפירוק הוגשה על-ידי בעלי אג"ח 4, שהחברה חייבת להם 450 מיליון שקל. השופטת אלשיך ציינה בהחלטתה, כי יש להיזהר במינוי מפרקים במקרים כאלו, מאחר שהחוב של 450 מיליון שקל הוא "מעורב", ומורכב מפיגורים בתשלום יחד עם חובות שזמן פרעונם לא הגיע. אולם, ציינה השופטת, כיון שחבס מסכימה לבקשה ומודה במצבה אין בעיה במקרה זה למנות מפרקים.
המפרקים יתפסו את נכסי החברה בארץ ובחו"ל וימכרו אותם, כדי לפרוע חלק מהחובות לנושים. כבר עתה ברור, ששווי הנכסים נמוך במידה ניכרת מסך החובות, והנושים עלולים להפסיד מאות מליוני שקלים. המפרקים יגישו דוח ראשוני בעוד שבועיים.
הנכסים העיקריים העומדים למכירה הם: 15% מקרן הריט ההולנדית NSI, ששווים מוערך בכ-270-250 מיליון שקל; מגרש לבניה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב; מגרש בקיסריה; נדל"ן בגרמניה. בבעלות החברה גם כמה נכסים אחרים, לא גדולים.
זהו סוף הדרך של חבס, אחת מחברות הנדל"ן הותיקות של ישראל: החברה נכנסת להליך פירוק, לאחר שהתפוצצה העסקה למכירת מניותיה בקרן הנדל"ן ההולנדית NSI לקרן ההשקעות הבריטית DUET בכ-270 מיליון שקל. ההסכם נחתם, אך ב-15 בספטמבר הודיעה DUET על ביטול העסקה. חבס הודיעה כי תגיש תביעה משפטית נגדה, על הפרת הסכם; אם תוגש תביעה כזו, ואם החברה תזכה בה, יתוסף סכום הזכיה לרשימת הנכסים למימוש.
DUET הייתה הקונה-בכח האחרון שהציע לרכוש את חבס או את נכסיה. אספן נדל"ן הציעה לרכוש את החברה, אך בעלי האג"ח דחו את ההצעה. כן נדחתה הצעה של קבוצה בראשות יוסף שניאורסון, וכן הצעה אחרונה של היזם והקבלן ישראל לוי, שהציע לרכוש את החברה ב-60 מיליון שקל.
משפחת חבס, בראשות נחמן חבס, הייתה בעבר בעלת מפעל גדול לעיבוד עורות. לפני כ-50 שנה הקימה המשפחה חברת נדל"ן, בראשותו ובניהולו של ברוך חבס, כיום בגימלאות. בעשור האחרון עבר הניהול בפועל לבנו הרצל.
החברה הייתה במשך שנות-דור אחד היזמים הבולטים בעיסקי נדל"ן, ופעלה בעיקר בתל אביב ובאזור המרכז. הפרויקטים האחרונים והידועים ביותר שלה הם מגדלי יו בפארק צמרת בצפון תל אביב (300 דירות, כולן נמכרו), ומגדל מגורים יוקרתי ברחוב אחד העם (45 דירות, כולן נמכרו). החברה הייתה בעבר בעלת מרכז מסחרי בכפר סבא, בניין משרדים בהרצליה פיתוח ונכסים אחרים.
המפולת - בשל ההשקעה ב-NSI
עיסקי החברה בישראל היו רווחיים, ומה שהפיל אותה הייתה רכישת 15% מקרן הריט ההולנדית NSI (שרוב מניותיה בידי הציבור בבורסה) באמצעות החברה-הבת חבס סטאר. ב-2008 נקלעה NSI לבעיות, ומניותיה צנחו, בשל משבר הנדל"ן באירופה, ועקב רכישה לא-מוצלחת של קרן השקעות אחרת. חבס מימנה את השקעתה בעיקר מהלוואה במאות מליוני שקלים מבנק הולנדי, ושיעבדה את מניותיה ב-NSI כביטחון. עם נפילת המניות, דרש הבנק מחבס לפרוע מייד את כל ההלוואה. חבס לא יכלה לעמוד בדרישה זו, ומכאן קשייה.
25% מחבס-סטאר נמצאים בידי יבואני הרכב יעקב שחר וישראל קז, שהם אנשי עסקים פרטיים. הם לא פירטו האם נגרמו גם להם הפסדים עקב פרשת NSI, ומה גובהם.

תאריך:  06/10/2013   |   עודכן:  06/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוה"ד גיסין ואורן מונו למפרקי חבס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שני שוטרים היכו אזרח שעצבן אותם, עצרו אותו ללא צורך והפשיטו אותו במשטרה    למרות הבטחה מפורשת בביהמ"ש, הוגש נגדו כתב אישום - והשוטרים שיקרו בעדותם    מח"ש סגרה את תלונת האזרח בנימוק לא נכון
קובי ישעיהו
Ray-Q עוסקת בפיתוח ואספקת פתרונות חשמליים ואלקטרוניים לתעשיות צבאיות, חלל ואחרות בעולם    החברה מעסיקה 70 עובדים ופעילה בעיקר בישראל, טורקיה, מזרח ומרכז אירופה, והודו
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי הגדיל פי עשרה את הפיצוי שנקבע בבית המשפט למשפחה לאחר שקבע, כי מדובר בהתעמרות מרושעת שנמשכה שנים רבות ובהוצאת לשון הרע נגד האישה בפני בעלה
איתמר לוין
בית המשפט דחה את טענתה לפיה מדובר במתנות שקיבלה מגברים שהייתה פילגשם ולפיכך אינן חייבות במס    העדיף את גרסתה הראשונה בחקירה לפיה מדובר בהכנסות מעבודתה
אורן פרסיקו
הנהלת רשות השידור חוברת למדינת ישראל בבקשה לבית המשפט שידחה את דרישת איגודי העיתונאים לאשר את הרפורמה ברשות; המדינה מציעה הידברות עם העובדים באשר להסדר ביניים על מבנה השכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il