X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולמרט: דכנר לא ביקש סיוע בתמורה לכסף שנתן לאחי "הייתי שותת דם מרוב פרשיות, ולכן עצרתי ושקלתי לפני שהחלטתי שלא אתן לדכנר פרוטה"
▪  ▪  ▪
אולמרט. "פרסום כזה יגרום לי נזק" [צילום: פלאש 90]

אהוד אולמרט מכחיש (יום א', 6.10.13) שביקש משמואל דכנר לסייע לאורי שטרית. שולה זקן אמרה בחקירתה, כי דכנר סיפר לה שהוא מסייע לשטרית. התובע, עו"ד יוני תדמור, שאל מדוע מצא דכנר לנכון לדווח ללשכתו על כך, אם אולמרט לא היה מעורב בסיוע זה, ובתגובה הכחיש אולמרט כל מעורבות.
השופט דוד רוזן העיר, כי לפי גישתו של אולמרט - שטרית ביצע עבירה פלילית כאשר קיבל עבודות פרטיות מדכנר. אולמרט השיב, כי אינו מתייחס למה שמיוחס לשטרית, אלא רק אומר שאסור היה לו עצמו לפנות לדכנר כדי שיסייע לשטרית. "לשלוח את דכנר אליו לתת לו כסף, זה על פניו להכשיל אותו ולא הייתי עושה את זה לאדם שאני רוצה בטובתו", הוסיף.
תדמור: "זקן ודאי יודעת היכן הדגלים האדומים שלך. איך זה שהיא לא אומרת לחוקרת: את ירדת מדעתך, כי את אומרת שאולמרט ביקש מדכנר לשחד את שטרית, ואת הוא לא היה עושה לעולם". אולמרט: "שולה זקן עונה במילים שלה ולא במילים המגוהצות והמצוחצחות של פרקליט בבית המשפט. אתה לא מקריא את מה שאמרה והכחישה בצורה חד-משמעית. ההיא [החוקרת] מתנפלת עליה ואז היא אומרת שיכול להיות".
"קלנר יודע לקרוא תמונה"
רוזן שאל, מדוע פנה אביגדור קלנר לאולמרט בנוגע לכתב הסחיטה של דכנר, ביודעו שמדובר בראש הממשלה - אדם טרוד ביותר שאינו עשיר. קלנר ביקש מאולמרט לגייס 500,000 דולר כדי למנוע את הגשת תביעתו של דכנר. אולמרט השיב, כי הפנייה באה לנוכח העובדה שדכנר שרבב את שמו לכתב הסחיטה.
רוזן: "קלנר מכיר את דכנר הכי טוב מכולם. הוא אדם נבון ואיש עסקים מהמובילים מאז הקמת המדינה. הוא יודע לקרוא תמונה ולכמת אותה. יש פה מעשה שאני אהיה חייב להתייחס אליו. הוא פונה לראש הממשלה, בעיקר בשביל ראש הממשלה. הוא ידע שזה יכול לסבך אותך, וחשב שזה עדיף להם מאשר דכנר זועם והולך למשטרה". אולמרט: "הטענה הזו של המדינה היא טענת כזב. צריך לראות את זה על-רקע החקירות שהיו נגדי, כאשר היה ברור שפרסום כזה יגרום לי נזק".
רוזן: "דכנר כבר סמרטוט כאשר קלנר פונה אליך. התביעה תטען, שהפנייה של קלנר נועדה לפתור את הבעיה של שניכם". אולמרט: "הוא הלך לאיש עסקים אחד ואולי לעוד מישהו, הם לא רצו לעזור לו, ואז הוא בא אלי. אמרתי שאף אחד לא יאמין לי שלא הייתי מעורב אם אגייס את הכסף. זו שאלה של נטילת סיכונים".
רוזן: "השאלה שעמדה בפניך הייתה סיכון-סיכוי?". אולמרט: "ודאי. הרי ידעתי שיש סכנה שדכנר יפנה למשטרה". רוזן: "אני לא מבין למה היית צריך לשקול: שיילך לכל הרוחות". אולמרט: "אני כבר אחרי כל כך הרבה פרשיות, אני פצוע ושותת דם, ולכן עצרתי ושקלתי. החשוב הוא מה שהחלטתי: שאני לא נותן אגורה ולא רוצה לדבר על העניין הזה". לדבריו, עורכי דינו ביקשו ממנו להיפגש שוב עם קלנר, כי לא חשבו שמדובר בטענות אמת, אך לנוכח העובדה שלכתב הסחיטה צורפו ספחי צ'קים עליהם נכתב א"א - רצו שיראה במה מדובר.
"הבקשה היא אבן לוהטת"
תדמור: "אם הכל דברי הבל, למה אתה מסכים לפגוש שוב את קלנר?". אולמרט: "היו פניות בלתי פוסקות של קלנר לעוה"ד אלי זהר ונבות תל-צור. אם אתם לא תחקרו אותם, אנחנו נביא אותם. הם ביקשו שאשב איתו". תדמור הראה, כי תל-צור נפגש מספר פעמים עם קלנר ועם עו"ד אמנון יצחקניא, בא-כוחו של דכנר, למרות שאולמרט לא רצה שום קשר לנושא. אולמרט השיב, כי תל-צור ייצג אותו באותה עת בפרשת טלנסקי בלבד, אך אישר ששוחח עימו בנושא דכנר.
תדמור הראה, כי קלנר העיד שכבר בשנת 2009 סיפר לאולמרט על 500,000 השקלים שנתן דכנר ליוסי אולמרט. רוזן ציין, כי נושא זה לא הופיע בכתב הסחיטה, כך שקלנר יכול היה לדעת על כך רק מדכנר, ולכן בקשתו של קלנר לסיועו של אולמרט היא "אבן לוהטת" ולא בקשה של מגשר. אולמרט השיב, כי הוא לא שמע את קלנר אומר זאת, שכן השניים דיברו יחדיו, וכי קלנר לא העלה טענה זו בפגישותיו עם תל-צור.
רוזן: "שים לב מה אתה אומר לנו: הוא לא אמר לעורכי הדין שלך, אלא לך. כלומר, קלנר רואה שיש לו חומר נפץ ביד". אולמרט: "אם זה היה בוער לו כל כך, הוא היה אומר את זה לתל-צור. אני גם לא אומר שהוא אמר לי; אולי הוא ניסה להגיד לי, אני לא שמעתי. אם זה היה כל כך בוער, הוא היה מוצא דרך להגיד לי את זה".
תדמור: "איך אתה מסביר שבכל אותן שנים, עד 2010, הוא לא פונה אליך? כאשר הוא על-פי תהום, עולם תחתון יושב עליו, אין לו ממה לחיות - איך ייתכן שהוא לא אומר: אני עזרתי לאחיך בעת צרה, עכשיו הגיעה העת לעזור לי?". אולמרט: "אני לא ידעתי שהוא נתן ליוסי אגורה. זה עניין בלתי נסבל בעליל ואני לא רוצה להניח הנחות". תדמור: "זה לא מקרי שבסוף 2009, כאשר קלנר אמר לי על החצי מיליון ליוסי, פנה תל-צור ליצחקניא בהצעה להסדר". אולמרט: "בעניין זה תל-צור לא היה עורך דיני. אין לי שום מושג על זה".
תדמור שאל מדוע נפגש אולמרט עם יוסי באפריל 2010, כאשר ניתן היה לקבל בדואר אלקטרוני את פירוט צרכיו הכספיים. לטענתו, לא הייתה זו פגישה מקרית, אלא הייתה קשורה לחקירה הצפויה, כאשר היה ידוע לרבים מן המעורבים שדכנר במשטרה. רוזן פטר את אולמרט מהצורך להתייחס לטענה זו. אולמרט אמר, כי ייתכן שידע על חקירתו של יוסי בידי המשטרה בניו-יורק עוד לפני שזו התקיימה ב-1.7.10.

תאריך:  06/10/2013   |   עודכן:  06/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
עו"ד יוסי דר
ניצבת בפניה אפשרות של הרגע האחרון - לחתום על עסקת עד מדינה, שבמסגרתה יהיה עליה להפליל את אהוד אולמרט כדי למלט עצמה באופן חלקי או מלא מעונש
איתמר לוין
סיכום שלושה ימים של עדות אהוד אולמרט במשפט הולילנד: מה הוא חושב על שמואל דכנר ויוסי אולמרט, במה שונה דוד רוזן ממוסיה ארד, אלו קווי אופי של אולמרט עלו בעדותו וגם כמה מחשבות רוחב
איתמר לוין
אולמרט: הייתי מגיש תלונה במשטרה נגד דכנר אם הייתי יודע שנתן את הכסף לאחי    אומר על הכסף שהעביר טלנסקי ליוסי: בעשרות מקרים הוא נתן כסף בלי להודיע לי
איתמר לוין
רוזן: אתה מקורב לשועי עולם; למה לא ביקשת שיעזרו ליוסי?    אולמרט: היינו בשוק מוחלט, אי-אפשר היה לבקש עזרה כאשר ברקע נמצא העולם התחתון
איתמר לוין
הגיבה לאחר שאולמרט נמנע מלומר במפורש שהיה קשר מושחת בינה לבין דכנר    רוזן: אתה מבין שהיה קשר מושחת; אולמרט: זה לא הנוסח שלי, אפשר להסביר את היחסים ביניהם גם באפיק אחר
רשימות נוספות
קשה לי לקבל שלא ידעת מי התורמים  /  איתמר לוין
"דכנר לא נתן דבר; הכל רמאות ובלוף"  /  איתמר לוין
אין לי הסבר לדברי זקן  /  איתמר לוין
לא מעורבים בפרשת הולילנד  /  יואב יצחק
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il