X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"בלחימה בעזה מול ארגון טרור יש לך גבולות. אם עזה מוגדרת כמדינה עם כל ההשלכות לכך, ואתה מתנהל מולה כאל אישיות מדינתית, אתה מחזיר את היתרונות של לחימה קונבנציונלית של מדינה מול מדינה"
▪  ▪  ▪
איילנד. לשנות את ההתנהלות [צילום: יותם פרום]

אלוף (במיל.) גיורא איילנד אומר, כי במקרה של מלחמה נוספת מול חיזבאללה - על ישראל לתקוף את לבנון עצמה. איילנד דיבר (יום ג', 8.10.13) בכנס של מרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר-אילן.
איילנד הסביר: "הפעלת הכוח הצבאי ניצבת מול האתגר של השתנות טבע המלחמות. לאחר מלחמת יום הכיפורים רוב המלחמות היו טוטאליות בין מדינות, וכיום עיקר העימותים הם נמוכי עצימות בין מלחמה לארגון. הדבר מחייב אותנו לשנות את האופן בו אנחנו מתנהלים.
"עלינו להתאים את עצמנו, כי צבא צריך לשנות דברים בין מלחמה של מדינה למלחמה של ארגון. בתחום המודיעין, במלחמה רגילה המפקד שואל את הקמ"ן איפה האויב. כשאתה עוסק בעימות מול ארגונים ביו"ש, בלבנון וכולי, המפקד שואל מיהו האויב. האויב לא בדיוק לא מתנהג כמו חייל, והוא גם יכול להיות אזרח תמים בחלק מהשעות ולוחם בשעות אחרות.
"צריך להתמודד עם מודיעין בזמן אמת. בלחימה מסוג זה, 99% מהמטרות הן בני אדם שנוטים לזוז ממקום למקום. נגיד שיש בניין מסוים שידוע שמתקיימת בו כרגע פגישה של מנהיגי ארגון טרור. מדובר במטרה איכותית כל עוד הם נמצאים בחדר. אז או שיודעים להגיב מהר, או שהמידע שמגיע אליך לאחר שעזבו את הבניין הוא חסר משמעות.
"הלקח מספר אחד של לבנון השנייה: הייתה טעות בתשובה לשאלה מיהו האויב. התשובה הלא-נכונה היה מקור הבעיה. חיזבאללה היה האויב, יתר הלבנונים (ממשל, אזרחים, צבא) הם לא האויב. יצאנו למלחמה עם תמיכה בינלאומית. לא יכולנו לנצח, כי הארגון נמצא בצד השני של הגבול, הוא מקבל חסות והמדינה חסינה מפני פגיעה.
"מלחמת לבנון השלישית שתיראה כמו לבנון השנייה, תביא לפגיעה הרבה יותר גבוהה בישראל. חיזבאללה השתפר ברמה הטקטית לא פחות מאיתנו. הדרך להילחם היא לא להגדיר את חיזבאללה כאויב, אלא את לבנון כאויב. אש מלבנון תביא לפגיעה מלבנון. לא רק שנוכל לנצח את לבנון בקלות, הדבר גם יוצר הרתעה, כי העולם לא רוצה את הרס לבנון. דבר כזה יבטיח, כי המלחמה תסתיים אחרי שלושה ימים ולא 33 יום".
המרכיב השני של שינוי סוג המלחמה, המשיך איילנד, הוא היחסים בין הדרג המדיני לדרג הצבאי. "כשאתה במלחמה מול אויב מדינתי, יש הגדרות מובנות. בלחימה מול ארגון, יש דיאלוג אחר שמחייב מחשבה אחרת.
"למרות שהשתנות טבע המלחמות מוביל אותנו לצורך להתמודד בעצימות נמוכה, לא צריך להתרגל לזה. ישראל צריכה לנסות להעביר את מערכת העימותים שלה עם הגורמים שנלחמים בה לרמת המדינה. בלחימה בעזה מול ארגון טרור יש לך גבולות. אם עזה מוגדרת כמדינה עם כל ההשלכות לכך, ואתה מתנהל מולה כאל אישיות מדינתית, אתה מחזיר את היתרונות של לחימה קונבנציונלית של מדינה מול מדינה. במקרה הזה, האפקטיביות שלך הרבה יותר גבוהה".

תאריך:  08/10/2013   |   עודכן:  08/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לתקוף את לבנון אם חיזבאללה יתקוף"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
צודק,יש להשמיד בירות וכפרי הדר ל"ת
מלחמה כמו במלחמה  |  8/10/13 12:59
2
אם אין אני נילי
nme  |  8/10/13 13:10
3
בוקר טוב
מגיב ותיק  |  8/10/13 15:08
4
הישובים והשכונות השיעים
מדרגת ביניים  |  8/10/13 16:09
5
כל הגנרלים של סילבי קשת
ראיס-פוטין-טיל400  |  8/10/13 16:17
6
הטעות במבנון 2
איל  |  8/10/13 16:47
 
- מאוחר מדי-הרקבון פשט בכל ל"ת
ראיס-פוטין-טיל400  |  8/10/13 21:14
7
לא רוצים לנצח
באום  |  8/10/13 16:58
 
- אמציה חן הסביר את זה יפה ל"ת
ראיס-פוטין-טיל400  |  8/10/13 21:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אריאל י. לוין
הרמטכ"ל פורס תרחיש רב-זירתי הכולל מתקפת טילים, פגיעה קיברנטית, פעולות טרור ועוד    אומר שהחידוש בתרחיש העדכני הוא קיומה של חזית ברמת הגולן
אריאל י. לוין
סגן שר החוץ מזהיר, כי בלי סיוע כזה - ישובו ויתחזקו המוסלמים הקיצוניים    מספר כיצד התבדו בזו אחר זו תחזיותיו האופטימיות של פרס בנוגע למצב במצרים
יורם אטינגר
לדברי אובמה, "לפריצת דרך בנושא האירני ותהליך השלום הישראלי-פלשתיני תהיה השפעה מהותית על המזרח התיכון וצפון אפריקה...." אבל, הצונאמי הערבי המזעזע את האזור אינו קשור כלל לעניין הפלשתיני, המהווה ענין משני בהשוואה לסערות הקטלניות הפוקדות את האזור
זאב בן-יוסף
מה שמותר לערבי במדינת ישראל אסור ליהודי במולדתו    ח"כ אחמד טיבי כהוכחה
מרדכי קידר
אלג'זירה מנסה להבעיר את השטח    בימים אלה מנסה חמאס להבעיר שוב את הזירה הפלשתינית תוך שימוש בתקשורת החברתית ובסיועו הפעיל של ערוץ "אלג'זירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il