X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הייצוא התעשייתי צנח בכ-400 מיליון דולר בחודשי הקיץ - 11% פחות בהשוואה לרבעון השני של 2013 90% מהנסיגה בייצוא נגזרת מענפי הטכנולוגיות העיליות: כימיה, תרופות וענפי האלקטרוניקה
▪  ▪  ▪
ירידה דרסטית בכושר התחרות של ישראל [צילום: AP]

הרמה החודשית הממוצעת של הייצוא התעשייתי צנחה בכ-400 מיליון דולר בחודשים יולי-אוגוסט 2013 והסתכמה ב-3.46 מיליארד דולר - צניחה של 11%, בהשוואה לרבעון השני של 2013. כך עולה (יום ג', 8.10.13) מדוח 'התפתחות הייצוא התעשייתי' של אגף המחקר בהתאחדות התעשיינים.
90% מהנסיגה בייצוא התעשייתי, נגזרת מקבוצות ענפי הטכנולוגיות העיליות (עילית ומעורבת-עילית) - זאת על-רקע נסיגה חדה בייצוא ענפי הכימיה (20%-), תרופות (30%-) וענפי האלקטרוניקה (רכיבים 16%-, ציוד 5%-).
נסיגה ריאלית של כ-12% נרשמה בחודשים יולי-אוגוסט בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית. זאת בשל נסיגה בייצוא מרבית ענפי הקבוצה: תרופות (30%-), רכיבים אלקטרוניים (16%-) וציוד אלקטרוני (5%-). נסיגות אלו מותנו במקצת הודות לגידול קל בייצוא ענף כלי הטיס (2%). ייצוא הקבוצה הסתכם בחודשיים הנסקרים בכ-1.41 מיליארד דולר בממוצע לחודש, רמה חודשית הנמוכה בכ-190 מיליוני דולרים בהשוואה לממוצע החודשי ברבע השני של 2013.
בדומה, נסיגה ריאלית של כ-12% גם כן נרשמה בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית. נסיגה זו משקפת נסיגה בייצוא כל ענפי הקבוצה, אך נגזרה ברובה מנסיגה חדה בייצוא ענף הכימיה (20%-). ייצוא הקבוצה הסתכם בחודשיים הנסקרים בכ-1.32 מיליארד דולר בממוצע לחודש, רמה חודשית הנמוכה בכ-180 מיליוני דולרים בהשוואה לממוצע החודשי ברבע השני של 2013.
במקביל, נסיגה ריאלית של כ-5% נרשמה בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית בחודשיים הנסקרים. זאת על-רקע נסיגה בייצוא ענפי המתכת הבסיסית (16%-) והגומי והפלסטיק (1%-). נסיגות אלו קוזזו בחלקן הודות לגידול בייצוא ענפי מוצרי הנפט (75%) והמינרלים אל-מתכתיים (10%). ייצוא הקבוצה הסתכם בחודשיים הנסקרים בכ-480 מיליון דולר בממוצע לחודש, רמה חודשית הנמוכה בכ-22 מיליוני דולרים בהשוואה לממוצע החודשי ברבע השני של 2013.
בנוסף, נסיגה של כ-5% נרשמה בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, המשקפת נסיגה בייצוא מרבית ענפי הקבוצה - תכשיטים (20%-), מזון ומשקאות (10%-) וטקסטיל והלבשה (3%-). נסיגה זו קוזזה במקצת הודות לגידול בייצוא ענף העץ, נייר ודפוס (6%). ייצוא הקבוצה הסתכם בחודשיים הנסקרים בכ-230 מיליון דולר בממוצע לחודש, רמה חודשית הנמוכה בכ-11 מיליוני דולרים בהשוואה לממוצע החודשי ברבע השני של 2013.
נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, מסר בהתייחס לנתונים כי "הנסיגה החדה בייצוא, מעידה על הירידה הדרסטית בכושר התחרות של ישראל אל מול השווקים בעולם. זהו מצב חמור, שכן צמיחת המשק הישראלי, שהנו קטן יחסית, נשענת על ייצוא - כשהייצוא נפגע, הצמיחה של המשק נפגעת גם כן. אני קורא לממשלה ולבנק ישראל לפעול בדחיפות ולצאת בשורת צעדים, במטרה לסייע לייצוא הישראלי לחזור למסלול של צמיחה".

תאריך:  08/10/2013   |   עודכן:  08/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יולי-אוגוסט: ירידה חדה בייצוא התעשייתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
"בלחימה בעזה מול ארגון טרור יש לך גבולות. אם עזה מוגדרת כמדינה עם כל ההשלכות לכך, ואתה מתנהל מולה כאל אישיות מדינתית, אתה מחזיר את היתרונות של לחימה קונבנציונלית של מדינה מול מדינה"
יפעת גדות
מגע בחלק התחתון של הפנים ובפה אצל עוברים עשוי להיות סמן להתפתחות המוח הנחוצה להתפתחות בריאה של התינוק, כולל הכנה לאינטראקציות חברתיות
עופר וולפסון
תשתלב במדדים ת"א-מאגר, ת"א-טכנולוגיה ובלוטק 50    צבי מרום: "מאמינים כי הכניסה למדדים תשפיע לחיוב על המסחר במניות החברה"
יצחק דנון
עו"ד שלמה ארז תובע פיצויי דיבה מחברת הניהול והאחזקה של הבניין בו הוא מתגורר עם משפחתו ברמת השרון, בטענה לפרסום כוזב על גבי לוח המודעות שבלובי הבניין, לפיו לא שילם את מיסי ועד הבית לשנת 2013
מירב ארד
התוכנית - במסגרת מאמצי ההתייעלות והחיסכון של החברה    הפרישה תהיה במתכונת תוכנית פנסיונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il