X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקוח של החברה טוען כי מאות אלפי לקוחות מקבלים את חשבונות החשמל שלא במועד, נקלעים למצוקה בשל הצורך לשלם את החשבונות בדחיפות ללא בדיקה, ולעיתים קרובות אף מחויבים בתשלומי ריבית פיגורים ובהוצאות גבייה
▪  ▪  ▪
התביעה נוגעת לפחות למחצית הלקוחות [צילום: דוברות חברת החשמל]

עורך דין אריה חגי מבקש מבית המשפט המחוזי בלוד לאשר הגשת תביעה ייצוגית כנגד חברת החשמל בהיקף מוערך של 200 מיליון שקל נגד חברת החשמל. לדבריו, מאז חודש אפריל 2011 עת העבירה חברת החשמל את חלוקת חשבונות החשמל מידי חברת דואר ישראל אל חברת מסר ב.א.ב מקיבוץ בארי נוצרו עיכובים משמעותיים בהמצאתם ללקוחות, תוך הפרת חובתה של חברת החשמל לחלק את חשבונות החשמל בזמן סביר מראש.
לא אחת, טוען עו"ד חגי מקבלים הלקוחות את החשבונות לאחר המועד האחרון הנקוב בהם לתשלום או ימים ספורים טרם המועד האחרון הנקוב, ללא אפשרות ממשית לבדוק את החשבונות ולהיערך לתשלומם, או תוך אילוצם לפעול תחת לחץ הזמנים ולשלם תחת מורא ניתוק זרם החשמל.
כתוצאה מהמצב נקלעים מאות אלפים מלקוחות חברת החשמל למצוקה אמתית הנובעת מהצורך לשלם את החשבונות בדחיפות ללא בדיקה, ולעיתים קרובות חויבו הלקוחות בתשלומי ריבית פיגורים וכן בהוצאות גבייה, כתוצאה מכך שלא עמדו בלוח הזמנים הדחוק עקב קבלת החשבון באיחור, או שאיחרו בתשלומו כתוצאה קבלתו באיחור.
עו"ד חגי מדגיש כי מטרת תביעתו הינה לתקן את המעוות ולחייב את חברת החשמל להקפיד ולשלוח את חשבונות החשמל מבעוד מועד וכן לפצות את אלה מהם שקיבלו את החשבונות שלא במועד ו\או חויבו בריביות או הוצאות גבייה.
לטענת התובע חברת החשמל הטעתה את לקוחותיה בכך שנתנה להם להאמין כי חשבונות החשמל נמסרים כביכול במועד וכי חיובם בריבית ובהוצאות התראה על ניתוק נובעים מאשמתן שעה שהיה ברור לה כי חלק לא מבוטל מחיובי הריבית וההתראות נובעים מאשמתה שלה.
לדברי התובע חברת החשמל מתעשרת שלא כדין על חשבון לקוחותיה בכך שהיא מחייבת וממשיכה לחייבם שלא כדין בריבית ובהוצאות התראה על ניתוק, ובכך שהיא שולחת חשבונות חשמל שגויים ובאיחור. בנוסף, בכך שלא חשפה ברבים את "מדיניותה" להחזיר לציבור את חיובי הריבית והוצאות הגביה במקרים של איחורים בתשלום הנובעים מאיחור במסירת החשבונות.
למיטב הערכת התובע תביעתו נוגעת לעניינם של לכל הפחות 50% מלקוחות החברה, אלו שאינם משלמים בהוראה חיוב חשבון ("הוראת קבע") ומשכך באומדן שמרני מוערך סכום התביעה המצרפי בסך 200 מיליון שקל.
בנוסף מתבקש בית המשפט להורות לחברת החשמל לתקן את החשבונות שנשלחו לאותם לקוחות תוך השבת הסכומים שנגבו בגין ריביות פיגורים, הוצאות מכתב התראה או כל חיוב אחר בכל אותם מקרים בהם מחשבון החשמל נמסר שלא במועד. הנזק הממוצע לכל חבר בקבוצה המיוצגת מוערך ב-1,500 שקל. בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את החברה לתקן את מחדליה ולמסור את חשבונות החשמל במועד.

תאריך:  08/10/2013   |   עודכן:  08/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המדינות תקדמנה פגישות משותפות בין תלמידי בתי הספר, שיתופי פעולה בין המוסדות להשכלה גבוהה וכן פעילות של תלמידים במסגרות חוץ-בית-ספריות, במקצועות של מדע ימי ומקצועות מדויקים
אלעזר לוין
"ועדה של 15 איש לא תוכל לקבל אף החלטה"    "דירות בשכירות זה רק פתרון זמני"    מציע: הקפאת מחירי המגרשים ל-5 עד 10 שנים והעברת סמכויות התכנון לממשלה    נעזר בגל הרשקוביץ, שהיה עד לאחרונה הממונה על התקציבים באוצר
יפעת גדות
פרס נובל בפיזיקה הוענק למדענים שהגו את תיאוריית החלקיק האלוהי
עופר וולפסון
הרשות להגבלים עסקיים הודיעה כי התיק שפתחה ב-2009 נגד התאחדות סוכני הנסיעות ומנכ"לה, בגין חשד להסדר כובל, נסגר מהיעדר ראיות מספיקות
מירב ארד
ירידה של 2% מהתקופה המקבילה אשתקד    אחוז כניסות מבקרי היום דרך נתב"ג עלה בהתמדה מ-9% בממוצע בארבעת החודשים הראשונים של 2013, ל-43% בחודש מאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il