X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממונה על ההגבלים העסקיים: "הריכוזיות בענף הרכב היא לא גבוהה - אבל זה לא אומר שיש תחרות" "הפער בין המחיר המוצע לשוק הליסינג לזה המוצע ללקוחות הפרטיים אינו מרוסן"
▪  ▪  ▪
דיויד גילה. הפיתרון - עוד רגולציה [צילום: פלאש 90]

שלושת השחקנים הגדולים בשוק הרכב תופסים נתח שוק של 50% ובשוק בכללותו ישנם 13 מתחרים, ולכן אין בעיה של ריכוזיות. כך טוען (יום ד', 9.10.13) הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה.
בדיון בוועדת הכלכלה, שהמשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק רישוי שירותים לרכב, התייחס הממונה לדוח של הרשות בנוגע לתחרותיות בשוק הרכב. הוא הבהיר כי הדוח נוגע לנתונים רק משנת 2011 ולא נוגע לשוק החלפים, ואמר כי הריכוזיות בענף היא לא גבוהה יחסית לשווקים אחרים, אולם זה לא אומר שההתנהגות כלפי הצרכנים היא תחרותית.
עם זאת, הוא ציין כי הבעיה שמצאה הרשות היא בפער בין המחיר של רכב חדש לחברות הליסינג לבין המחיר בשוק הפרטי. "הפער מצביע על כוח מול הלקוחות הפרטיים שלא מרוסן על-ידי התחרות בין השחקנים", אמר גילה. הוא הוסיף כי "מצאנו שהסעד היחיד שלא יגרום נזק לציבור הוא דווקא פיקוח על מחירים, ואם זה יעשה צריך לעשות את זה גם על החלפים והשירות. זה דבר מורכב והשאלה אם משרד התחבורה חפץ בכך והאם היתרונות עולים על החסרונות". יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, שאל האם זו ההמלצה של הרשות וגילה השיב כי הוא מעדיף שלא להמליץ, מאחר שמדובר בהחלטה של מדיניות שצריך לקבל שר התחבורה.
להגביל הפער בין העלויות של היבואנים למחיר המחירון
עו"ד יורם בונן, המייצג את היבואן כלמוביל, טען כי רכבים שמיועדים לשוק הליסינג מקבלים הנחה ייעודית מהיצרן - וזה מסביר את החלק העיקרי בפער המחירים. הוא הוסיף כי גם הצרכן הפרטי לא משלם את מחיר המחירון ונהנה מהנחות, מבצעים והטבות באבזור. הוא אף תהה האם כל המוצרים ראויים לפיקוח ואם יש מקום לפקח על מחיר רכבי יוקרה כמו מרצדס או יגואר למשל. גילה השיב כי הבחינה של הרשות לקחה בחשבון את ההנחות הייעודיות לליסינג וכן את המחיר שמלשמים הצרכנים הפרטיים בפועל - ולמרות זאת קיים פעם שהנחות היצרנים לא מסבירות.
פרופ' גילה אף הסביר כי ניתן לפקח באמצעות הגבלת הפער בין העלויות של היבואנים למחיר המחירון, כך שהדבר לא יפגע בהנחות לחברות הליסינג. כמו-כן הוא אמר כי אין צורך לפקח על כל המכוניות אלא רק על הדגמים המובילים.

תאריך:  09/10/2013   |   עודכן:  09/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גילה על שוק הרכב: הסעד היחיד - פיקוח מחירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפקד כוחות האוויר והחלל של משמרות המהפכה הודיע על ייצור מטוס ללא טייס המסוגל לדבריו להגיע עד לתל אביב
עופר וולפסון
משרד התקשורת החליט לדחות את הכניסה לתוקף של הסעיפים שנועדו לאפשר לבנק הדואר להרחיב את מתן השירותים הבנקאיים ולהפוך לבנק חברתי    הסיבה: למרות פרק הזמן שעבר, טרם מונה דירקטוריון לחברה-הבת שתפעיל הבנק
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה החלה לדון בהצעת חוק ממשלתית האמורה להסדיר את פעילות החברות    "החברות מצויות בניגוד עניינים, כאשר החברה שרוצה לקבל את הדירוג משלמת לחברה שמדרגת והמשקיעים מסתמכים על הדירוג"
איציק וולף
מזכ"ל מועצת אירופה שיגר איגרת הבהרה לנשיא המדינה, שמעון פרס, ובה הסביר שהמועצה מחויבת לחופש דת ומבחינה בין מילת נשים אלימה לבין מילת תינוקות
אלעזר לוין
קרן הריט סלע קנתה ממשפחת עופר שלוש קומות משרדים במגדל משה אביב    תשלם 14,300 שקל למ"ר    המשרדים מושכרים להראל ומנורה ב-98 שקל למ"ר לחודש - תשואה של 8.8% לקרן הריט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il