X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ג'ון ביינר, מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס, הציע לנשיא ברק אובמה להעלות באופן זמני את תקרת החוב של ארה"ב תביעות האבטלה השבועיות זינקו טבע תפטר 5,000 עובדים ותחסוך 2 מיליארד דולר עד סוף 2017
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ה') תוך עליות חדות במדדים המובילים, על-רקע אופטימיות של הפעילים בנוגע לפגישה בין הנשיא ברק אובמה לראשי המפלגה הרפובליקנית, שתיערך היום. אותה פגישה אמורה לסיים את שיתוק הממשל הפדרלי, ולפתוח פתח לפתרון בעיית תקרת החוב של ארה"ב.
למרות האווירה החיובית בשווקים. יש המזהירים מאופטימיות יתר: "למרות שאנחנו כנראה בתחילתו של מסלול חיובי בין הדמוקרטים לרפובליקאים, הסוחרים אמורים להישאר דרוכים לאפשרות של 'קרב אגרופים' לא קצר", ציין ג'ונתן סודאריה, ברוקר ב-London Capital Group.
ג'ון ביינר, מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס, הציע לנשיא ברק אובמה להעלות באופן זמני את תקרת החוב של ארה"ב, וזאת על-מנת להימנע ממצב של חדלות פירעון של הממשל האמריקני. נזכיר כי עד יום ה-17 לחודש, אמורים המחוקקים בארה"ב להסכים על העלאת תקרת החוב על-מנת שארה"ב תוכל להמשיך לשרת את חובותיה. על-פי ביינר, ההעלאה הזמנית תאפשר המשך משא-ומתן בנוגע לתקציב, אך לא בהכרח יפסיק את שיתוק הממשל הפדרלי (Shutdown) - שיתוק הנמשך כבר 10 ימים ברציפות.
מוקדם יותר הזהיר שר האוצר האמריקני ג'ק לו כי כלכלת ארה"ב עלולה להקלע למצוקה כבר לפני ה-17 באוקטובר או אולי כמה ימים לאחר מכן. "אנחנו לא יודעים במדויק מתי ייגמר הכסף", אמר לו בעדותו בבית הנבחרים.
נתון תביעות האבטלה השבועיות התפרסם ב-15:30 שעון ישראל. מספר התביעות זינק לכ-374 אלף לעומת צפי לעלייה ל-312 אלף בלבד מ-308 אלף תביעות בשבוע הקודם. הכלכלנים מסבירים כי שיתוק הממשל הפדרלי, ביחד עם חוסר פתרון בעיית החוב האמריקני, פוגעת ביכולת העסקים לשכור עובדים חדשים, לפחות בטווח הקצר עד להתבהרות התמונה.
נציין כי אובמה הכריז אמש על מינויה של הכלכלנית ג'נט יילן, בת 67, ליו"ר הפדרל ריזרב. יילן, שמכהנת עתה כסגן יו"ר ה'פד', ידועה כיונה מוניטרית, כלומר כתומכת במדיניות מוניטרית מרחיבה ובמאמצים לצמצום האבטלה, בדיוק כמו האדם שאותו היא אמורה להחליף, בן ברננקי, שעומד לסיים את תפקידו ב-31 בינואר 2014.
אובמה העדיף למסור את התפקיד ללורנס סאמרס, שהיה יו"ר מועצת היועצים הכלכליים בבית הלבן בתקופת הכהונה הראשונה של הנשיא, וקודם לכן נשיא אוניברסיטת הארווארד ושר האוצר בממשלו של ביל קלינטון. אך סאמרס החליט להסיר את מועמדותו למינוי בגלל חשש שתהליך אישורו בסנאט יהיה קשה ופוגעני. הוא היה צפוי לשמש מטרה להתקפות לא רק של סנטורים רפבוליקאיים אלא גם של מחוקקים דמוקרטיים ליברליים, שטענו שהוא מקורב מדי לוול סטריט.
טבע מתייעלת
טבע מאיצה את תוכנית ההתייעלות שתושלם עד סוף שנת 2017. החברה הודיעה היום כי תפטר 5,000 עובדים, המהווים 10% מכוח העבודה הגלובלי של החברה, ותחסוך 2 מיליארד דולר עד סוף 2017.
מיקרון תפרסם דוחות לאחר סיום המסחר ומחר יפרסם בנק וולס פארגו תוצאות לפני הפתיחה.

תאריך:  11/10/2013   |   עודכן:  11/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגירה בעליות חדות ואופטימיות ביחס לתקרת החוב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בשל "דיל" בין הבית היהודי למפלגות החרדיות, לא חל שינוי בהרכבה של המועצה למרות שחלק מחבריה נעדרו מלא מעט ישיבות
איציק וולף
מבקר המדינה הודיע כי בעתיד יהיו זכאים חושפי שחיתויות להגנה ללא קשר למבחן הכנסה    קרא לסייע גם לחושפי שחיתויות ש"הגיעו לעברי פי פחת"    החמיא לפעילות אומ"ץ ומתנדביה: מעל ל-600פניות שסייעו בדוחות, שטופלו ושהועברו לגורמי אכיפת החוק
אלעזר לוין
דירה אחרת ברחביה נמכרה בכ-2.3 מיליון שקל    דירת גן בשכונת בקעה - 2.5 מיליון שקל    פערים במחירי דירות בין שכונות ותיקות ובין חדשות
איציק וולף
הרב משה אוחנונה והרב דב דומב, המכהנים בבתי הדין האזוריים בתל אביב ובפתח תקוה, חשודים גם בהדחה בחקירה, בהדחה בעדות ובשיבוש מהלכי משפט
עופר וולפסון
המדובר בפרויקט של 3 מגה וואט, בתעריף מובטח וצמוד מדד למשך 20 שנה    ההערכה: יניב תקבולים של 100 מיליון שקל ברוטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il