X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי מניות בחברה תבעו 47 מיליון שקל בעקבות כשלון מיזוג בשנת 2008 ביהמ"ש: הדירקטורים פעלו כשורה כאשר לא הביאו את ההצעות המעודכנות לאישור האסיפה הכללית
▪  ▪  ▪
עזור. התביעה נדחתה [צילום: יח"צ]
מה יובא לאישור
השופט יעקב שינמן אומר בקביעה עקרונית: "ככלל רשאי הדירקטוריון לדחות הצעת מיזוג מבלי להעבירה לאישור אסיפת בעלי המניות. בכל הנוגע לאישור הצעת מיזוג, אני סבור כי רק הצעות מיזוג שמתקיימים בהם התנאים הבאים יועברו לאישור אסיפת בעלי המניות:
"א) הצעה קונקרטית מוגמרת ומוסכמת על כלל המציעים. ב) הוגשה בכתב (יש מקום לבחון האם חייבת ההצעה להיות בכתב שהרי מן המפורסמות היא כי הצעה לחוזה כמו גם חוזה עצמו עשויים להיות מחייבים גם אם הוצעו או נכרתו בעל פה. אשאיר נושא זה בשלב זה בצריך עיון). ג) מאושרת על-ידי דירקטוריון החברות המתמזגות לאחר בחינה כלכלית ועסקית ולאחר שנשקלת טובת החברה, בעלי מניותיה ונושיה. ד) מובאות לידיעת רשם החברות ונושי החברה".

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, יעקב שינמן, דחה (9.10.13) תביעה בסך 47 מיליון שקל שהוגשה נגד מספר דירקטורים לשעבר בחברת גילת לוויינים בשל טיפולם בעסקת מיזוג שלא יצאה לפועל.
התביעה הוגשה בין היתר בידי אלי עזור, חברת צ'רלטון וחברת הדפוס החדש, נגד ד"ר ליאורה מרידור, ג'רמי בלנק, עמירם לוינברג ואחרים. הרקע היה כשלון העסקה למכירת גילת, בדרך של מיזוג, לקבוצה בה היו חברים חברת מבטח שמיר, קבוצת RL, חברת ההשקעות DBG וחברת גורס קפיטל בשנת 2008. היקף העסקה היה 475 מיליון דולר, אך היא בוטלה לאחר שהרוכשים ביקשו לשנות את תנאיה.
התובעים, שהיו בעלי מניות בגילת, טענו שנגרם להם נזק בגובה התביעה בשל העובדה שהדירקטורים לא הגנו כיאות על האינטרסים של בעלי המניות במסגרת המיזוג, וכי שגו כאשר דחו את ההצעות המתוקנות בלי להביאן בפני האסיפה הכללית של בעלי המניות.
שינמן קובע: "רק הצעות שאושרו על-ידי דירקטוריון החברות המתמזגות, ונמצאו ראויות מבחינה כלכלית ועסקית כלפי החברה, נושיה ובעלי מניותיה, רק החלטות אלו, יובאו לפני האסיפה הכללית לאישור, ולדירקטוריון הזכות והסמכות לדחות הצעות מיזוג חדשות עוד בטרם הבאתן לידיעת בעלי המניות. לא ניתן לקבל גישה שלפיה יוכל גוף חסר ידע מקצועי ומיומנות (האסיפה הכללית) לתת החלטה ההפוכה מזו שנתן הגוף המקצועי והמיומן בחברה (הדירקטוריון) ובפרט כשמדובר בדחיית הצעת מיזוג שהדירקטוריון החליט שאינה מיטיבה עם החברה".
לגופם של דברים, אומר שינמן: "החלטת החברה לעמוד על קיום ההסכם וקיום התנאים מטעמה ולתת משקל נמוך לרעיונות שהחלו לעלות מטעם יחידים בקבוצת השליטה, היא ראויה ונכונה בנסיבות העניין. ברי, שהחברה לא יכולה להרשות לעצמה מחד-גיסא לעמוד על קיום הסכם המיזוג ומאידך-גיסא לנהל מו"מ להסכם מיזוג חדש ותיאורטי. להתנהלות סותרת זו לא ניתן למצוא עוגן משפטי או עסקי". שינמן גם מדגיש, כי לוינברג פעל בתום לב וביצע את תפקידו ללא דופי למען ביצוע המיזוג.
התובעים חויבו בתשלום הוצאות בסך 90,000 שקל. את התובעים ייצגו עוה"ד משה ישראל ומשה שמיר, ואת הנתבעים - עוה"ד זאב שרף, שרון בן-חיים ושי אברמוביץ.

תאריך:  13/10/2013   |   עודכן:  13/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת ענק נגד דירקטורים בגילת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בניו של הרב עובדיה יוסף סיפרו לשר שהגיע לנחם אותם כי אביהם ביקש להיפגש עימו לפני ראש השנה אך לא הספיק    הערב: רבבות צפויים להשתתף בעצרת בכי ומספד בירושלים
יצחק דנון
בעתירה נאמר כי משרד הבריאות אינו מכיר בלימודים של מקצועות בריאות שהתקיימו בלמידה מרחוק ומסרב להכיר בתארים הללו בהתאם לחוק להסדרת העיסוק במקצועות הבריאות
מיטשל א' לוין
בניו-יורק נוסד ארגון הסיוע והאחווה היהודית
יצחק דנון
טוענת כי הלה ממניעים זרים מנסה לסלק אותה מפרויקט פינוי-בינוי בעיר על-מנת להחליפה ביזם אחר
איציק וולף
מנהרת טרור באורך של כשני קילומטרים וחצי, שנחפרה בין רצועת עזה לעומק השטח הישראלי, נחשפה ביום חמישי האחרון    כוחות צה"ל איתרו במנהרה חומרי נפץ רבים    לא ידוע מתי התכוונו המחבלים להשתמש בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il