X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעים טוענים להסדר סמוי בין חברות הדלק לחברות האשראי בעטיו נגבים מהצרכנים סכומי כסף נוספים ללא קשר לעלויות התדלוק ובנוסף לעלויות אלה
▪  ▪  ▪
גביית יתר [צילום: פלאש 90]

קיים הסדר סמוי מן הצרכנים בין חברות הדלק השונות לבין חברות האשראי, לפיו גובות חברות האשראי מן הצרכנים סכומי כסף שונים הנעים בין 150 שקל ל-600 שקל לכל תדלוק ותדלוק ללא שום קשר לעלות התדלוק ובנוסף לעלות התדלוק. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברות הדלק פז, דלק, סונול וסד"ש - סוכני דלק ושמנים, ונגד חברות האשראי ויזה כאל, ישראכרט ולאומי קארד.
לדברי המבקשים, הצרכן המתדלק את רכבו ומבקש לבצע את התשלום באמצעות כרטיס אשראי ו/או כרטיס חיוב, מוצא עצמו מחויב בשני חיובים כספיים: החיוב האחד הינו התמורה המדויקת בעבור רכישת הדלק והחיוב הנוסף הוא החיוב נשוא תביעה זו העומד על סכום עגול של 150 שקל ומעלה ועד כדי 600 שקל.
החיוב האמור, נאמר בתביעה, נלקח מהצרכן בשני אופנים חלופיים: "תפיסת בטחונות מתוך מסגרת האשראי של בעל הכרטיס" או "חיוב החשבון כעסקה נוספת של רכישה שלא בוצעה". החיוב הנוסף האמור, טוענים התובעים חוה איגרא ויצחק רוסו, הגיע לממדים אבסורדיים של ממש, כאשר עצם העברות לכרטיס האשראי או החיוב מראש לפני התדלוק גורמים לפעולה של תפיסת אשראי במאות שקלים, אף אם הלקוח התחרט מיד לאחר מכן ולא תדלק בפועל.
בתביעה נאמר כי הפעולה האמורה מתבטלת כעבור מספר ימים באופן שמסגרת האשראי חוזרת ומתעדכנת לגובהה הרגיל, או שהכספים שנלקחו מן החשבון מוחזרים. בין לבין מצוי הצרכן בחסר אשראי ו/או חסר כספי בחשבונו על כל המשתמע מכך.
לדברי התובעים, אף אחת מהנתבעות לא מיידעת את הצרכן בשום מקום ובשום אופן בגין ביצוע הפעולה הבלתי החוקית האמורה, כאשר הצרכן נכנס לרכוש דלק בתחנת הדלק אין שום שילוט המבהיר כי הוא אמור להיות מחויב בחיוב כספי נוסף.
זאת ועוד, אף אחד מעובדי תחנת הדלק איננו מודע לביצוע הפעולה הבלתי חוקית וממילא הצרכן לא יודע ולא מסוגל לדעת על החיוב, עד שהוא מגלה אותו לתדהמתו בחשבון הבנק או באופן שהאשראי שלו קטן לפתע ללא כל הסבר.
בתביעה נאמר כי מסגרת האשראי של הצרכן שבידו כרטיס אשראי רגיל להבדיל מכרטיס חיוב, קטנה לפתע במאות שקלים, אך הוא אינו מודע לכך ואינו מקבל שום התראה בגין הקטנת מסגרת האשראי. הנזק הנגרם לצרכן המחזיק בכרטיס אשראי רגיל בגין הקטנת מסגרת האשראי הוא באי-יכולתו לנצל את מלוא מסגרת האשראי שהוקצבה לו. צרכן כזה ימצא עצמו מול שוקת שבורה בבואו לרכוש מוצר כלשהו, ולו בסכום פעוט והקופאי ימסור לו כי אין לו אישור לעסקה, ואין צורך להכביר מילים על עוגמת הנפש והבושה הנגרמות לצרכן מעבר לנזק הממוני.
הסכם סודי נסתר
לטענת התובעים, חברות האשראי חוברות לחברות הדלק להתנהלות זו באמצעות הסכם סודי שפרטיו נסתרים מהציבור הרחב על-מנת לאפשר לחברות הדלק לחייב את הלקוח בחיוב אשראי ביודען ששום עסקה לא נעשתה בפועל.
התובעת חוה איגרא, עוסקת זעירה בתחום התכשיטים, טוענת כי רכשה דלק בסך 27 שקלים ולמחרת לתדהמתה גילתה בתדפיס החשבון הבנק חיוב בסך 150 שקלים כשהפעולה מתוארת כ"ויזה - קניות מבית עסק". בשל החיוב האמור נכנס החשבון ליתרת חובה וסורב שיק על סך 188 שקלים.
לדבריה, נמסר לה מחברת האשראי כי החיוב האמור הינו סכום נוסף שנגבה על-ידי חברות הדלק בלי שום קשר לעסקה המדויקת שבוצעה ובגינה יש חיוב מפורט, וכי דבר זה ידוע לחברות האשראי. לדברי נציגת חברת האשראי, מדובר בהסדר בין חברת האשראי וחברות הדלק המתקיים כבר מזה מספר שנים. הפקידה הרגיעה את התובעת כי בתוך ימים ספורים תחזיר לה חברת האשראי את הכסף.
לדברי איגרא, לאחר שחשבונה זוכה, תוארה פעולה זו כ"ויזה - ביטול חיוב שגוי", תיאור החוטא לאמת בעליל ובעת הזו ממשיכה להתבצע פעולה בלתי חוקית זו במלוא עוזה בתחנות הדלק השונות בישראל אצל כל הלקוחות המבצעים תדלוק באמצעות כרטיסי חיוב ו/או כרטיסי אשראי.
בתביעה נטען כי למעשה נלוז זה אין כנראה אח ורע בשום עסקה שמבצע אדם באמצעות כרטיס האשראי או בכרטיס החיוב שלו, פרט לעסקות ברכישת דלק.
בית המשפט מתבקש להורות לנתבעות לחדול מלחייב את הצרכנים בחיוב נוסף מעבר לעלות הדלק ו/או לחדול מצמצום מסגרת האשראי של כלל הצרכנים מעבר לעלות הדלק עצמו. בנוסף - לחייבן בפיצוי הצרכנים בגין הקטנת מסגרות האשראי שלהם כתוצאה מחיובי היתר שהקטינו את מסגרות האשראי ובנוסף בגין עוגמת נפש ופגיעה בזכות הקניין ובאוטונומיה.

תאריך:  13/10/2013   |   עודכן:  13/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לייצוגית: גביית יתר בתדלוק הרכב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גנבים, גנבים, גנבים.
מקס פאואר  |  13/10/13 14:59
2
הגנבים האלה לא יגמרו את השנה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  13/10/13 15:49
3
דווקא פה הם לא גנבים
דניאל מת"א  |  14/10/13 01:28
4
למה לא מתלוננים במשטרה זה המקו ל"ת
שלומי10  |  14/10/13 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סמי חזן זוכה מרוב ההאשמות לפיהן נבנו במלון מאות מ"ר ללא היתר לאחר שנקבע, כי אושרה כחוק תוכנית הבנייה שביטלה את מגבלות הבנייה במלון
יצחק דנון
חברת הנדל"ן מהגדולות בישראל מאשימה את שותפותיה לפרויקט מגדלי אקרשטיין בהרצליה פיתוח בטרפוד עסקת הלוואה בינה לבין מבטחים בהיקף 157 מיליון ש"ח
יצחק דנון
זאת בטענה להוצאת לשון הרע כנגדו מאחר שמנע ממנו מלהסתיר את עובדת קבלת שכר על ידו בניגוד לתקנון
יצחק דנון
ראדא טוענת כי חיים ניסנסון חייב לה כ-2.5 מיליון שקל והוא מתחמק מהסדרת החוב ו/או מלהגיע עמה להסדר או לפשרה
איתמר לוין
פיינר אומר שעסק רק בצדדים החינוכיים של רשת החינוך של בלז ולא בגיוס התרומות מדכנר וצ'רני, אם כי ידע עליהן    אומר שבדיעבד לא היה די בהתפטרותו מתפקידיו הניהוליים ב"בית מלכה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il