X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שעברו מעל שש שנים מאז החליטה הממשלה להעביר את היחידות הארציות שלה לירושלים הבירה - המהלך רחוק מביצוע השטח שהקצה מינהל הדיור להעברת יחידות ארציות עד שנת 2017 מספק רק כ-15% מהשטח הנדרש לשכות השרים שלום ולבנת פנו לוועדת החריגים בבקשת פטור ונענו בסירוב למרות זאת - לא העבירו את הלשכות לירושלים
▪  ▪  ▪
ביקשה שלא לעבור לירושלים והבקשה נדחתה. לבנת [צילום: AP]

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא קובע כי למרות שעברו כשש שנים וחצי מאז החליטה ממשלת ישראל להעביר את היחידות הארציות של הממשלה לירושלים - הדבר לא נעשה. שרים בממשלה מצפצפים על ההחלטה ועל העובדה שבקשותיהם לפטור ממעבר לירושלים נדחו על-ידי ועדת החריגים.
על-פי החלטת הממשלה, שהתקבלה במאי 2007, יועברו היחידות הארציות של משרדי הממשלה, ובכללן יחידות הסמך של המשרדים, לתחום המוניציפלי של ירושלים בתוך שמונה שנים מיום קבלת ההחלטה. זאת, למעט משרד הביטחון ויחידות במשרד ראש הממשלה ובמשרד החקלאות ופיתוח הכפר - על-פי תנאים שנקבעו באותה החלטה.
תוכנית האב כללה המלצה להכין תוכנית פעולה מפורטת שתכלול פירוט של השטחים הזמינים בכל אחד מהמתחמים ותציע פתרונות לכל אחת מהיחידות, לרבות לוחות זמנים. מבקר המדינה קבע כי לא נמצא שצוות היישום הגיש את עיקרי המלצות תוכנית האב או את מסקנותיו לוועדת השרים. עד יולי 2009 קיים צוות היישום דיונים בהם הוחלט כיצד לקדם את העברת היחידות הארציות לירושלים. אולם מאמצע שנת 2009 עד ינואר 2012, דהיינו במשך שנתיים וחצי, לא שב צוות היישום להתכנס ולא נמצא גורם אחר שפעל לניהול ותכלול פעילויות של התכנון והיישום. למעשה עד מועד סיום הביקורת, לא הושלמה הכנת התוכנית המפורטת, שנדרשה על-פי תוכנית האב.
עוד נמצא כי השטח שהקצה מינהל הדיור להעברת יחידות ארציות עד שנת 2017 מספק רק כ-15% מהשטח הנדרש להעברתן של כל היחידות הארציות. הרחבת מתחם קריית הממשלה, הנמצאת בשלבי תכנון מתקדמים, עתידה להסתיים רק בעוד שנים רבות. לפיכך יישום החלטת הממשלה במסגרת זו יגרום בהכרח לעיכוב של שנים בהעברתן של היחידות הארציות לירושלים.

"התעלמות מההחלטה מצמצמת תחולתה"

מבקר המדינה קובע עוד, כי עד למועד סיום הביקורת לא הסתיימה הכנת תוכנית המימון הפרטנית למהלך העברת היחידות הממשלתיות לירושלים. על כן אף לא הושלם ביצוע אומדן עלות הבנייה של נכסים עבור היחידות הארציות. כמו-כן טרם סוכם מאלו תקציבים ימומנו הוצאות הבנייה ועלויות המעבר - מתקציבי המשרדים או ממקורות נוספים.
למרות קיומה של ועדת חריגים שאמורה, על-פי החלטת הממשלה, לאשר מקרים פרטניים של הקמת יחידות ארציות מחוץ לירושלים לאחר מועד פרסום החלטת הממשלה, הוקמו שתיים כאלה בלא שהדבר הובא לאישורה של ועדת החריגים. מדובר ביחידת האכיפה ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים ובאגף לביטחון מים ברשות המים שבמשרד האנרגיה והמים.
כן נמצאו כמה מקרים שבהם אישר מינהל הדיור לחדש חוזי שכירות או לאתר דיור חלופי לכמה יחידות ארציות של הממשלה שלא בתחומי ירושלים, בלי שביקש את אישורה של ועדת החריגים לכך.
עוד נמצא כי השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, ושרת התרבות והספורט, לימור לבנת, צפצפו על החלטת הממשלה. לשכותיהם של השניים הגישו לוועדת החריגים בקשה לפטור אותן ממעבר לירושלים. ועדת החריגים דחתה את הבקשה, אולם סילבן שלום ולימור לבנת לא העבירו מאז ועד עתה את לשכותיהם לירושלים.
"ממצאי הביקורת מצביעים על עיכוב וקשיים ביישום החלטת הממשלה על מעבר יחידות הממשלה לירושלים עד שנת 2015. אין גורם ממשלתי אחד הרואה עצמו אחראי להובלת ביצוע התוכנית ליישום החלטת הממשלה. נמצאו ליקויים באיתור השטחים לאכלוס היחידות בירושלים, בקביעת מקורות המימון של עלויות המעבר על מרכיביהן השונים, במעקב ובדיווח על יישום החלטת הממשלה. בפועל במועד סיום הביקורת לא נמצאה תוכנית מפורטת בת-ביצוע להעברת היחידות הארציות לבירה וכמה נדבכים מרכזיים ביישום החלטת הממשלה טרם סוכמו", כתב המבקר בדוח.
לדבריו, החלטה זו של הממשלה, ככל החלטת ממשלה אחרת, היא מחייבת כל עוד לא שונתה, ויש לפעול ליישומה. "עמדה המתעלמת מהפן היישומי של החלטת הממשלה ומתייחסת אליה כאל הכרזה הצהרתית בלבד מצמצמת את תחולתה. לפיכך, במסגרת עידכון תוכנית הפעולה ליישום החלטת הממשלה, על משרד ראש הממשלה לבחון את החלופות להתמודדות עם הקשיים שעלו עד כה. במידת הצורך על משרד ראש הממשלה להעלות את החלופות בפני הממשלה ולהציע לה לעדכן את החלטתה", לשון הדוח.

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  16/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרים שלום ולבנת צפצפו על החלטת הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
אגף שוק ההון, בנק ישראל ורשות ני"ע העדיפו הסדרה ללא אכיפה - ולא השיגו את המטרה: חיזוק כוחם של המשקיעים המוסדיים מול הקונצרנים והחברות
עופר וולפסון
מספר הולך וקטן של מפקחים לעומת מספר הולך וגדל של נישומים, מביא לכך שצעדי רשות המיסים לאיתור העלמת הכנסות מוגבלים ביותר    ייעול העבודה והתמקדות בחברות גדולות ובעסקים הפועלים בסופ"ש היו מגדילים ההכנסות, אך פקחי הרשות מעדיפים ביקורות פשוטות בעסקים קטנים, שחבות המס שלהם גם כך אינה משמעותית
איציק וולף
מבקר המדינה, יוסף שפירא, קובע בדוח שפרסם כי אף שמאגר הגז הראשון התגלה ב-1999, רק בשנים 2012-2009 החלו המשרדים הנוגעים בדבר לפעול ביתר שאת להסדרת הסוגיות השונות במשק הגז
עופר וולפסון
בשער הכניסה המרכזי למדינת ישראל, האמצעים לאכיפת פקודת הסמים דלים: מעמד היס"ם לא הוסדר ומספר תפיסות הסמים פחת, יחידת המודיעין לא נקטה יוזמה להשיג מידע בתחום ופרצות בחוק מקלות על המבריחים
אלעזר לוין
בעוד 2,500 משפחות של מחוסרי אמצעים ממתינות בתור לדירה בשכירות מוזלת, השכירו החברות המשכנות, ובראשן עמידר, מספר כמעט זהה של דירות למשרדים, לבתי כנסת, לעובדי מלון, לתלמידי תיכון ולעובדי עירייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il