X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה יוצא נגד מדיניות התעריפים המסורבלת של משרד התחבורה שפוגעת בשוויוניות
▪  ▪  ▪
מבקר המדינה נמנע מלהיכנס בעובי הקורה ולברר את מה שקורה באמת

מערך התעריפים בתחבורה הציבורית הוא מסורבל, ולעתים רבות נעדר היגיון פנימי. כך קובע מבקר המדינה (יום ג', 15.10.13) בדוח השנתי.
המבקר מסביר כי מפת התעריפים מורכבת ממבחר קודי נסיעה של אזורים, אך בין האזורים עצמם, ולעיתים אף בתוכם, קיימים פערי מחירים ניכרים.
עוד הוא אומר כי מבנה התעריפים הקיים מפלה בין הצרכנים. למשל, נסיעה בקו שירות של מפעיל שאינו אגד במסלול כלשהו יכולה להיות זולה מנסיעה בקו שירות של אגד שנוסע באותו המסלול, ולפעמים יעדיף הנוסע שלא לעלות לקו של אגד אלא להמתין לאוטובוס של מפעיל אחר.
עניין נוסף אותו הוא מציין הוא החיוב המיותר עבור נסיעה בקו פנימי עבור מי שמשתמשים בקווים עירוניים. כלומר, יש קווים הנוסעים מתחנה מרכזית בעיר אחת לתחנה מרכזית בעיר אחרת, אך בגלל שיטת האיסוף והפיזור, לעיתים הנוסע נדרש לשלם גם על נסיעה בקווים פנימיים בעיר המוצא ובעיר היעד.
בתשובתו של משרד התחבורה למבקר נאמר כי הוא מבצע "בימים אלו" בחינה מקיפה של תעריפי התחבורה הציבורית הבין-עירוניים והעירוניים, ובתוך כך בודק מחדש את המתודולוגיה לקביעת התעריפים. עוד טוען המשרד, כי בשנים האחרונות יושמה במטרופולינים הגדולים מדיניות תעריפים אחידה, ומשרד התחבורה בודק לעומק את האפשרות ליישמה ביתר חלקי הארץ.
דא עקא, שמשרד מבקר המדינה הסתפק בתשובה זו. אנשי הביקורת כנראה לא ידעו שמזה שנים רבות נותן משרד התחבורה את אותה תשובה לכל מי ששואל. כבר שנים רבות שמדברים על צמצום הקודים של התעריפים ובפועל נעשו שינויים מזעריים. מבקר המדינה לא בדק מדוע נמשכת הבחינה כל כך הרבה שנים, את מי משרת העיכוב בקביעת תעריפים אחידים, ומדוע משרד התחבורה אינו נלחם להוזלת המחיר לנוסעי התחבורה הציבורית.
משרד מבקר המדינה מעיר כי בשל החיוניות הרבה של שירותי התחבורה הציבורית לציבור הרחב, על משרד התחבורה לטפל בנושא התעריפים ולרכזו תחת קורת גג אחד שתנהיג מערכת מחירים שלמה, אחידה ושוויונית. משום מה, המבקר נמנע מלפרט.

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  15/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעריפי התחבורה הציבורית נעדרי היגיון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לפרט?תחבורה ציבורית מושתתת
ראיס-פוטין-טיל400  |  15/10/13 22:19
2
גאוני כלכלת התחבורה
המומחה  |  16/10/13 00:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
משטרת ישראל לא עמדה בסיכומים מול משרד התחבורה לאכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית    משרד התחבורה כשל בפיקוח ולא עמד על כך שיקבל את התמורה הראויה לכסף ששילם
עידן יוסף
הקמת רשות מטרופולינית לתחבורה הייתה מרככת את מכת הארגון-מחדש שנחתה על התחבורה הציבורית בגוש-דן    אבל בצמרת משרד התחבורה עיכבו את הקמתה שנים ועדיין לא ידוע מתי תוקם
עידן יוסף
כך ממליץ מבקר המדינה שגילה את סכומי העתק בהם מממנת המדינה את הקואופרטיב בגלל הסכמים סבוכים שחתמה במדינה מול אגד ואפילו בכירי האוצר והתחבורה לא ידעו להסביר
עידן יוסף
חברת בקרה בינלאומית חלוקה על הערכות נת"ע לפיהן יושלם הקו האדום עד 2020    מבקר המדינה: השרים כ"ץ ושטייניץ לא הפיקו לקחים והגישו לממשלה הצעה להעביר את הפרויקט לנת"ע מבלי שקדמה לכך עבודת מטה
עופר וולפסון
משרדי האנרגיה והגנת הסביבה הגבירו מאוד את מאמציהם אשתקד לתת מענה מספק למקרה של אסון ימי באסדת נפט או גז, אולם כיוון שהנושא זכה למענה בשלב כה מאוחר, כל אירוע שיתרחש בשנים הקרובות עלול להיות קטלני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il