X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאשם בעבירות מס במיליוני שקלים טען שהודעותיו אינן קבילות משום שאינו יודע עברית ברמה מספקת ביהמ"ש קבע: מדובר בטענה מניפולטיבית ושקרית
▪  ▪  ▪
פרייז. התבוננות ארוכה בנאשם [צילום: פלאש 90]

נאשם בעבירות מס במיליוני שקלים ניסה להתחמק מההודאות שמסר לחוקרי רשות המיסים, בטענה שאינו דובר עברית ברמה מספקת - אך טענתו נדחתה מכל וכל בידי בית המשפט, אשר קבע שמדובר בניסיון למניפולציה.
ולדימיר חמלניצקי וחברה שבבעלותו הואשמו ב-19 חברות על חוק מע"מ בהיקף של 6 מיליון שקל, ולבית המשפט הוגשו תשע הודעות שמסר לחוקרים במשך מספר חודשים. טענתו העיקרית של חמלניצקי הייתה, כי היה על החוקרים להעמיד לרשותו מתורגמן מרוסית, משום שאינו יודע עברית די הצורך.
שופט בית משפט השלום בכפר סבא, עמית פרייז, דחה (2.10.13) מכל וכל טענה זו. הוא מצביע על כך שחמלניצקי עלה ארצה לפני 14 שנים, השיב בעברית תקינה לשאלות החוקרים, לא דרש מתורגמן לפני רוב ההודעות שמסר, היה חתום על מסמכים בעברית ולא היה לחוקרים כל יסוד לחשוב שיש בעיית תקשורת ביניהם. פרייז מוסיף הוכחה יוצאת דופן:
"דברים אלה הינם אף פרי רושם שלי מהתבוננות ארוכה בנאשם במהלך המשפט. בהתבוננות זו הבחנתי פעמים רבות, שכאשר מי מהעדים במשפט דיבר בעברית, הנאשם הקשיב בקשב רב לדברים עוד בזמן אמירתם, ולא רק בזמן התרגום שלהם, כאשר בעת אמירת הדברים מבטו אף מופנה באופן עקבי לעבר העד המדבר עברית, ולא לעבר המתורגמנית תוך ציפיה שזו תבהיר לו מה נאמר".
פרייז מסכם באומרו: "הרושם הוא שטענת פער השפה הינה טענה מלאכותית ומניפולטיבית, ולא שיקפה כהוא זה את התקשורת שהתנהלה בין הנאשם לחוקריו, שהייתה תקשורת טובה, כשכל צד מבין את משנהו, גם כאשר דברי הנאשם לא היו בבחינת עברית מושלמת דקדוקית".
לכך מוסיף פרייז את התנהלותו של חמלניצקי לאורך החקירה, כאשר הוא הכתיב לחוקרים את מועדיה ומדי פעם הייתה התנהגותו מתחמקת ומתעתעת, כלשונו של פרייז. הוא גם דוחה את יתר טענותיו נגד התנהלות החקירה וקובע, כי החקירה התנהלה בצורה הוגנת ובתום לב, ואין כל סיבה לפסול את הודעותיו. לאור זאת הורשעו חמלניצקי והחברה בכל העבירות שיוחסו להם. את המדינה ייצג עו"ד אורן בר-עוז, ואת הנאשמים - עוה"ד ולד בוסיס וקרן זרקו-זמיר.

תאריך:  14/10/2013   |   עודכן:  14/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התירוץ של עבריין המס: לא יודע עברית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
נאור: ראשי רשויות דומים לשרים ולא לחברי כנסת, ולכן עליהם לפרוש כאשר מוגש נגדם כתב אישום; אין אפשרות חוקית למנוע מנאשמים להתמודד שוב    גרוניס: יש להמתין לדין הבוחר
שלומית צור
בקריית אונו נראים יותר מדי סימנים מטרידים לטשטוש גבולות שבין רשות מקומית, ועדה מקומית, יזם בנייה ומכללה פרטית הפועלת בעיר    וגם: מה הקשר למחסן מוצרי מזון וציוד משרדי ומי מועסקת במכללת קריית אונו?
אריה אבנרי
נאום יושב-ראש אומ"ץ אריה אבנרי בטקס הענקת אותות תנועת אומ"ץ [ו' בחשוון תשע"ד, 10.10.2013]
איתמר לוין
איציק כהן ניצל את מעמדו כאחראי על פרויקט המיחשוב מרכב"ה כדי לקדם אינטרסים של ידידו ושל חברה בה היה שותף סמוי    ביהמ"ש נמנע מהטלת קנס בשל מצבו הכלכלי
איתמר לוין
אור-פלדמן זייפה חתימה של לקוחתה על תצהירים - והגישה נגדה תביעת לשון הרע לאחר שהתלוננה    ניסתה להוציא מהלקוחה 15,000 דולר שלא הגיעו, בין היתר באמצעות תלונת כזב למשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il