X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שהאגרות נגבות תמורת בדיקות ועריכת חפירות הצלה כחוק ויש היגיון רב בגבייתן, שכן בלעדיהן - יתעכבו אישורי בנייה למשך זמן רב
▪  ▪  ▪
בדיקות למתן אישורי בנייה באתרי עתיקות [צילום: יח"צ]

האגרות שגובה רשות העתיקות מבעלי קרקעות תמורת בדיקות ועריכת חפירות הצלה נקבעו בחוק. כך קובע (2.10.13) בית המשפט המחוזי בחיפה.
סגן הנשיא יגאל גריל והשופטות יעל וילנר ובטינה טאובר אומרים, כי לרשות העתיקות הייתה סמכות לקבוע בתקנות את גובה האגרות. הם דוחים את הטענה, לפיה מדובר באגרות הנוגדות את חוק יסוד כבוד האדם וחרותו ואת פסיקת בג"ץ משנת 1995, לפיה לרשות אין סמכות לגבות אגרות אלו. המחוזי אומר, כי לאחר פסיקה זו הותקנו התקנות לפי הסמכות הקבועה בחוק העתיקות, ולכן גביית האגרות היא חוקית.
בית המשפט מוסיף ומציין, כי מדובר באגרות בסכומים סבירים בהחלט: 110 שקל בעד בדיקת תוכניות בנייה, 440 שקל תמורת פיקוח של עד ארבע שעות, 870 שקל תמורת פיקוח ארוך יותר ועוד. גריל, וילנר וטאובר מוסיפים:
"לקביעת תקנות המאפשרות גביית אגרות לצורך השתתפות במימון עלות הבדיקות והחפירות, יש היגיון רב, שהרי אלמלא מקור הכנסה זה סביר מאוד להניח שלא היה באפשרותה של המשיבה לבצע את הבדיקות והחפירות הנדרשות בטרם יינתן האישור החוקי הנדרש לביצוע פעולות במקרקעין שיש בהם אתרי עתיקות, ובכלל זה ביצוע בנייה. שלילת אפשרות זו הייתה עלולה להביא לעיכוב, וכנראה גם עיכוב ניכר, בקבלת אישורי הבנייה הנדרשים בהתאם לחוק".
בית המשפט המחוזי דחה את ערעורם של מושב כרם מהר"ל ו-46 מחבריו על חיובם בתשלום אגרות לרשות העתיקות, תמורת בדיקה מדגמית ובמידת הצורך ביצוע חפירת הצלה באתר עתיקות עליו הם מבקשים לבנות. המחוזי אימץ את פסק דינו של בית משפט השלום בחיפה וחייב את המערערים בתשלום הוצאות בסך 12,000 שקל.

תאריך:  14/10/2013   |   עודכן:  14/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אישר גביית אגרות רשות העתיקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר ארגון העובדים בחברה הנחה את המנהלים הבכירים לנקוט עיצומים ולצאת לחופשה יזומה, על-רקע מכתבו של הממונה על השכר באוצר לבטל תוספות שכר ולחייב העובדים להשיב כספים    "התרגיל המלוכלך של המדינה מוביל לדחייה במו"מ ולנזק במיליארדים למשק החשמל"
איתמר לוין
המדינה: מפקד מחוז ירושלים לשעבר קיים יחסים אינטימיים עם שמונה שוטרות זוטרות, ביצע מעשים מגונים והטרדה מינית - ובמקביל קיבל החלטות בנוגע לעתידן המקצועי
עידן יוסף
מדד ההזדמנות לנסיעות בתחבורה הציבורית: בני ברק עוקפת את תל אביב, חיפה וירושלים בשירותי תחבורה ציבורית בישראל    בתחתית הרשימה: אילת, קריית שמונה, קריית מלאכי, תל מונד ופוריידיס    מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב: "הבחירות לרשויות הן הזדמנות להשפיע ולדרוש תחבורה טובה"
אלעזר לוין
500 דירות ראשונות יימכרו לעמיתי חבר ומשרתי קבע בהנחה של 12%    דירת 4 חדרים – החל מ-1.1 מיליון שקל    פנטהאוז בכ-2.3 מיליון שקל    מעורבות CPM – בהמשך לזכייה במכרז לפני 18 שנה
עופר וולפסון
הנהגת ההסתדרות תקיים דיון מיוחד בעקבות הודעות שתי החברות על פיטורי מאות עובדים    יו"ר ההסתדרות: "חוצפה של טבע. אז היא תרוויח קצת פחות מיליארדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il