X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לא נמצא הבדל בין טיפול הדמה לטיפול האמיתי במערכת ה-Deep TMS, לטיפול בגפיים תחתונות בעקבות שבץ
▪  ▪  ▪
עוזי סופר, מנכ"ל בריינסוויי [צילום: יח"צ]

חברת בריינסוויי דיווחה (יום ב', 14.10.13) לבורסה על תוצאות ביניים בניסוי לבחינת הבטיחות והיעילות של מערכת ה- deep TMS של החברה, בטיפול בחולים הסובלים מפגיעה מוטורית, בפרט בגפיים תחתונות, בעקבות שבץ מוחי, שנערך במרכז הרפואי הדסה עין כרם, באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת בן-גוריון. בכוונת החוקרים להציג את התוצאות בניסוי בכנס בינלאומי בנוירולוגיה.
למחקר, גויסו עד כה 18 מטופלים, לאחר שבץ איסכמי במצב שיקומי מוקדם (עד חודש וחצי לאחר הופעת השבץ). כל המטופלים סיימו תקופת הטיפול ללא כל דיווח על תופעות לוואי משמעותיות (למעט כאבי ראש), למעט שני מטופלים אשר פרשו מן המחקר במהלכו, ללא דווח על תופעות לוואי משמעותיות.
המטופלים חולקו לשתי קבוצות - טיפול דמה (שמונה נבדקים עד כה) וטיפול פעיל (עשרה נבדקים עד כה). הניסוי נוהל כניסוי כפול סמיות (באופן זה הן המטפל והן המטופל אינם יודעים מהי קבוצת ההשתייכות). כל נבדק עבר 12 סדרות של טיפולים במשך 4 שבועות בצד המוטורי במוח בו התרחשה הפגיעה החל מ-30 יום לאחר הופעת השבץ.
השפעת הטיפול על הנבדקים נבחנה באמצעות סולמות ומדדים מקובלים, כאשר שיפור ניתן היה לראות במדד Modified Rankin Score בתום תקופת המעקב (90 יום) בקבוצה שקיבלה את הטיפול הפעיל. בקבוצה זו נרשמה נטייה לכיוון שיפור תוצאות, שאינה מובהקת סטטיסטית, בפרמטרים הקשורים בתפקוד הגפיים התחתונות (Gait). לא נמצא הבדל בין טיפול הדמה לטיפול האמיתי במספר פרמטרים מקובלים.
החוקרים ציינו כי במידה ותוכח יעילות הטיפול במחקרים גדולים ומבוקרים, יש לה את הפוטנציאל להפוך לתוסף טיפולי חשוב בשיקום לחולים הסובלים מנכות קשה כתוצאה משבץ.
פרופ’ אברהם צנגן - היועץ המדעי של בריינסוויי, מסר: "היעילות של ה-tms השטחי להאצת שיקום לאחר שבץ כבר הוכחה במספר מחקרים ברחבי העולם, באופן חלקי, לגבי גפיים עליונות. תוצאות הביניים של המחקר הנוכחי בסליל הייעודי של בריינסוויי לגירוי המסלולים העצביים של הגפיים התחתונות, מעידות על האפשרות להאיץ את תהליך השיקום גם כאשר השבץ פוגע בתפקודים של גפיים תחתונות, כגון הליכה".
תאריך:  14/10/2013   |   עודכן:  14/10/2013
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בפעם הראשונה מפנה אחד מרוכשי הדירות בשכונת האולפנה אצבע מאשימה לעבר הגורמים שהונו אותו במכירת דירות לא חוקיות    מאשים את עו"ד אהוד ילינק, עורך הדין של הישיבה בבית אל ומועמד לראשות המועצה, במעורבות ישירה ואת חנוך הכהן, ממנהלי הישיבה ומועמד בעצמו לראשות המועצה, במניעת מתן פיצויים    המשך יבוא...
עידן יוסף
הממשלה הבריטית הגלתה את ההנהגה הערבית האלימה לאיי סיישל    המופתי הסתתר בהר-הבית וכעבור שבועיים ברח מחופש לביירות
איציק וולף
המשטרה עצרה בהר הבית עשרה יהודים לאחר שקראו 'שמע ישראל', הניפו דגל ישראל ושרו את ההמנון    פעיל ימין: המשטרה הכריזה מלחמה על העולים היהודים להר הבית    המשטרה מגלה אוזלת יד ביחס להתפרעויות אלימות ונוקטת יד קשה כלפי יהודים בלבד
אביתר בן-צדף
אשטון קארטר שירת תחת שלושה שרי הגנה - רוברט גייטס, ליאון פאנטה וצ'אק הייגל - בארבע שנות כהונתו, והיה תת-שר ההגנה בממשל קלינטון    למד פיסיקה והיסטוריה של ימי הביניים
אביתר בן-צדף
המפקד השני בכוח הגרעיני שמפוטר באחרונה    פוטר עקב התנהגות בלתי-הולמת ולא ליקויים תפקודיים או עבירות מין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il