X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר טוען שהחוקרים ניסו לשבור אותו ולכן שמר על זכות השתיקה מכחיש שקיבל שוחד ושסייע לקידום פרויקט הולילנד
▪  ▪  ▪
שמחיוף. "אני כאן בטעות" [צילום: פלאש 90]

"אני נמצא פה בטעות ולא קשור לכל הפרשה הזאת. אלי שמחיוף ושוחד – זה לא הולך ביחד". כך אומר (יום ג', 15.10.13) סגן ראש עיריית ירושלים, אלי שמחיוף, בפתח עדותו במשפט הולילנד. "מעולם לא קיבלתי שוחד, לא בפרשת הולילנד ולא בשום פרשה אחרת", הוסיף.
שמחיוף היה חבר מועצת עיריית ירושלים בשנים 2010-1993, כאשר בשנים 2010-2003 כיהן כסגן ראש העיר, החזיק בתיק הגזברות ועמד בראש ועדת הכספים של המועצה. המדינה טוענת, כי מאיר רבין העביר לשמחיוף 245,000 שקל שנועדו לו וליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, יהושע פולק. בתמורה, נטען בכתב האישום, סייע שמחיוף לאשר את הסכם הפיתוח של פרויקט הולילנד ולאשר את תב"ע ה' שלו, ופעל להפחתת היטל ההשבחה שהוטל על הולילנד תיירות (בבעלות הלל צ'רני) בעקבות אישור תב"ע ו'.
עוד טוענת המדינה, כי על-מנת להסוות את קבלת השוחד - שניתן בצ'קים - פרט חלק מהם שמחיוף בגמ"ח "קרן ברכת משה", העביר אחרים למקורבו יוסף נתניאן (מנהל תלמוד תורה "בני ציון") ואת הנותרים פרט בגמ"ח "מדי חודש בחודשו". שמחיוף מואשם בקבלת שוחד ובהלבנת הון.
חרדות לילדים
לדברי שמחיוף, הוא לא היה חבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, אלא רק ממלא-מקום חבר במשך חודש וחצי. הוא הסביר, כי הנוהל הוא שכל חבר מועצה הנכנס לרגע לאולם – ולו רק כדי לאכול משהו או להחליף מילה עם אחד הנוכחים – נרשם כמשתתף. לדברי שמחיוף, בדיון על הולילנד השתתף הנציג הקבוע של סיעת שס, שלומי אטיאס, וגם אם נכח באולם – בכל מקרה לא הייתה לו זכות הצבעה. הוא הוסיף, כי בניגוד לדיונים אחרים, הוא לא אמר מילה בנושא הולילנד.
השופט דוד רוזן ציין, כי הנקודה החשובה היא האם שמחיוף נכנס באקראי לאותו דיון או לא. לדבריו, אין משמעות לכך שחבר בוועדה מדבר או מצביע, משום שניתן להשפיע גם בצורות אחרות. עוד ציין, כי דווקא לנוכח העובדה שלשמחיוף לא הייתה זכות הצבעה בוועדה, יש להסביר מדוע נכח דווקא בדיון על הולילנד.
שמחיוף האשים את המשטרה בשימוש באלימות מילולית קשה בעת מעצרו באפריל 2010, וטען ששניים מילדיו סובלים מחרדות עד היום. לדבריו, חוקריו לא רצו לשמוע אותו אלא מיד ביקשו להאריך את מעצרו בשמונה ימים. "החקירות היו קצרות – 20 דקות, 40 דקות. היה רק עניין להשאיר אותי בתא המעצר, ולא למצות את הזמן. הבוטות וההשפלה של החוקרים היו מתחת לכל ביקורת", האשים.
עם אליאור חן
בחקירתו השלישית שמר שמחיוף על זכות השתיקה. לטענתו, הוא הסביר בתחילת החקירה מדוע הוא עושה זאת, אך הדברים לא נרשמו בהודעתו. הוא גם האשים, כי כאשר הוחזק במעצר בכלא שקמה, הונחה ארוחת הבוקר – גבינה ומלפפון – בצוהר הצינוק בו הוחזק, "לא מיד ליד, כאילו מדובר בחיה". לדברי שמחיוף, הוא הוחזק במשך השבת בתא הפרדה עם אליאור חן כאשר מולו חגי עמיר. "אלי שמחיוף ירד לאחרון העבריינים, כמו ראש ארגון פשיעה".
לאחר מכן הועבר לכלא איילון, שם הוחזק בתא בו היו שמונה עבריינים: ראש ארגון פשיעה, רוצח ואחרים. אז הגיעה החקירה השלישית. "אמרתי לעצמי: עד כאן. אני שבור ברמה שלא ניתן לתאר. שלוש פעמים ביום שואלת אותי עובדת סוציאלית אם אני חושב להתאבד.
"האנשים האלה מנסים לרדוף אותי, מנסים לשבור אותי, להוציא ממני בכוח 'כן' כשאני לא קשור לזה. אני לא משתף פעולה יותר עם זה. היו יומיים שהסכמתי לתת לחוקרים את כל מה שהם רוצים, והם החליטו ללכת למהלך אחר ולא לנצל אותי כשאני במיטבי. עברתי בשלושת הימים הללו שבירת נפש לכל אדם מהיישוב, ובטח למי שבא ממעמד מסוים", הוסיף שמחיוף. גם בחקירה הרביעית, כאשר הוצגו בפניו הצ'קים, לא הגיב משום שלדבריו התנתק ולא זכר דבר.

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  16/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אליאור נעם חן  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  זכות הצבעה  חגי עמיר  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלימות מילולית, השפלה, בוטות, כאילו חיה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האלימות המילולית ממשיכה
א.א.  |  15/10/13 14:26
2
מזעזע
א.אענה  |  17/10/13 22:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
חבר מועצת עיריית ירושלים מאשר שביקש לזרז את אישור הסכם הפיתוח בהולילנד למרות שלא הכיר אותו    רוזן: היזמים ראו בכך כתובת כדי להסיר מכשולים ביורוקרטיים    פיינר: חובה קדושה להתגבר על הביורוקרטיה
איתמר לוין
פיינר אומר שעסק רק בצדדים החינוכיים של רשת החינוך של בלז ולא בגיוס התרומות מדכנר וצ'רני, אם כי ידע עליהן    אומר שבדיעבד לא היה די בהתפטרותו מתפקידיו הניהוליים ב"בית מלכה"
איתמר לוין
במסגרת הסדר הטיעון שגובש עימה, הייתה זקן אמורה להודות שקיבלה משמואל דכנר 60,000 שקל "עבור אחר" - אך ברגע האחרון סירבה לחתום על ההסדר    זקן קרסה בבית המשפט בעיצומה של העדות כאשר הגיע השלב בו ציפה עורך דינה שהיא תאמר את הדברים כפי שסוכם עימה מראש
איתמר לוין
הפרקליטות ביקשה את הצו לאחר שעדותה של זקן נפסקה ולאחר שזקן אמרה שלא מיהרה לשוב ארצה כאשר נדרשה לחקירה בפרשת הולילנד    רוזן הוציא את הצו בהסכמת ההגנה
איתמר לוין
יממה לאחר שנקלעה לסערת רגשות קשה בעת החקירה הראשית, אושפזה זקן והדיון הקרוב במשפט הולילנד בוטל    הסניגור הביע תקווה שניתן יהיה לחדש את המשפט ביום ראשון הבא
רשימות נוספות
"משכתי, בזבזתי, נהניתי, נקודה"  /  איתמר לוין
העברתי מסמכים לדכנר רק באישור יחזקאל  /  איתמר לוין
דכנר שילם שוחד, לא תמורת שירותייך  /  איתמר לוין
רוזן וזקן  /  איתמר לוין
רגע האמת של שולה זקן  /  עו"ד יוסי דר
שבוע אולמרט  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il