X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
370 מיליון אירו שילמה רכבת ישראל עבור ההצטיידות הבלגאן חגג ומשרדי האוצר והתחבורה לא עמדו על המשמר
▪  ▪  ▪
בעייתיות ברכש [צילום: רכבת ישראל]
המבקר מזהיר שוב: סכנת חיים ברכבת ישראל
עידן יוסף
משרדי התחבורה והאוצר טרם הסדירו את הבקרה על הרכבת * בישראל אין תקני ציוד שקיימים באירופה והרכבת קובעת על דעת עצמה את התקנים מבלי שיהיה פיקוח על עמידתה בתקנים
לרשימה המלאה

222 קרונות דו-קומתיים, בעלות כוללת של כ-370 מיליון אירו, רכשה חברת רכבת ישראל. ביקורת של מבקר המדינה מצאה ליקויים ממשיים בתהליך קבלת ההחלטות ובסדרי רכישת הקרונות, וכן בסדרי הפיקוח והבקרה על תחום זה בחברת הרכבת הן מטעם משרד התחבורה והן מטעם משרד האוצר.
מדוח המבקר עולה כי רכבת ישראל פרסמה מכרז בינלאומי ושינתה באופן משמעותי את המפרט של הקרונות ואת התנאים החוזיים שהתחייבו ממסמכי המכרז לאחר שנותרה עם מציע יחיד. בשינוי המפרט הטכני והתנאים החוזיים שפורסמו במכרז באופן משמעותי פגעה הרכבת בעקרונות התחרות ושוויון ההזדמנויות כלפי ספקי ציוד נייד (קרונות, קטרים וכדומה) פוטנציאליים, ולא מיצתה את היתרונות שמקנה מכרז פומבי כדי לקבל את ההצעה המיטבית לקרונות שרכשה, ולא בחנה את השפעת השינוי על השירות לנוסעים.
הרכבת הגדירה במפרט המכרז קריטריונים ודרישות שלפיהם ייבחנו מדדים של אמינות, זמינות, תחזוקתיות ובטיחות הקרונות. כל הקריטריונים והדרישות הללו הוסרו ממפרט ההסכם, ובנספח להסכם הסופי נותרה רק דרישת אמינות בסיסית של שלושה כשלים למיליון ק"מ. ההיבטים של זמינות, תחזוקה ואפילו בטיחות הוסרו ונדחו לשלב המשא-ומתן על הסכם התחזוקה. חברת הבקרה העירה בדוח כי להערכתה צעד זה הוא בעייתי והוא מאוד לא מומלץ. בנובמבר 2011 הנחה מנכ"ל משרד התחבורה באותה עת את הרכבת "להחזיר לחוזה התחזוקה את המדדים לקביעת רמת התחזוקה והאמינות (RAMS), כך שיופיעו בהסכמים החתומים". אולם בסופו של דבר לא חתמה הרכבת על הסכם לתחזוקת הקרונות עם חברה חיצונית, ולכן מרבית דרישות ה-RAMS לא קיבלו כל ביטוי בהסכמים שנחתמו עם חברה זו.
בסיכום הדוח נאמר כי על חברת הרכבת, משרד התחבורה ומשרד האוצר להפיק את מלוא הלקחים מן הליקויים שהעלה משרד מבקר המדינה בדוח זה. זאת - לקראת הצטיידות הרכבת בשנים הבאות, להתאמת הצי הנייד שלה לפתיחת קווים חדשים ולמתן שירות מיטבי לציבור.

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  15/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאות קרונות רכבת נרכשו באופן בעייתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איציק וולף
חברה שאמורה הייתה לפתח מערכת להגברת האפקטיביות המבצעית של העוצבות בצה"ל בעלות של כ-213 מיליון שקל וכ-28 מיליון דולר לא עשתה זאת למרות שעברו שבע שנים ממועד הסיום המתוכנן    בעת עריכת הסכם חדש לא הכניס איש תנאים שיחייבו את החברה לעמידה במחויבויותיה
אלעזר לוין
רק חלק מאזורי התעשיה החדשים, שהוקמו בסיוע ממשלתי, מושכרים    אין מלאי תכנוני של קרקע, ואין פיקוח על שימוש בקרקעות למטרות לא-חוקיות    לפני 17 שנים החליטו להקים פארק ליד נתיבות - ועד היום לא הוקם
מירב ארד
משרד המבקר חושף כי רשות שדות התעופה לא ממהרת להשלים תוכנית פיתוח שאישרה הממשלה. כך נדחה פרויקט הקמת מערכת חדשה לבידוק ושינוע כבודת נוסעים, פרויקט הקמת מגדל פיקוח חדש כבר הספיק להחליף מספר חברות הקמה ותכנון הקמת שדה התעופה בתמנע טרם הושלם למרות שחלפו שנתיים וחצי מהחלטת הממשלה
איתמר לוין
המבקר מזהיר: כשל של לווה גדול או של קבוצת לווים גדולה עלול לפגוע במידה ניכרת בשוק האשראי ולגרום נזק מערכתי לכלל המשק
איתמר לוין
לתמ"ת אין דרך לבחון את התמלוגים של מפעלי ים המלח    יצרניות המים המינרליים לא משלמות תמלוגים    פוטנציאל התמלוגים: 12 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il