X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברה שאמורה הייתה לפתח מערכת להגברת האפקטיביות המבצעית של העוצבות בצה"ל בעלות של כ-213 מיליון שקל וכ-28 מיליון דולר לא עשתה זאת למרות שעברו שבע שנים ממועד הסיום המתוכנן בעת עריכת הסכם חדש לא הכניס איש תנאים שיחייבו את החברה לעמידה במחויבויותיה
▪  ▪  ▪
[צילום: דו"צ]

מבקר המדינה, יוסף שפירא, קובע כי מערכת להגברת האפקטיביות המבצעית של העוצבות בצה"ל, שעל פיתוחה הוחלט בשנת 2002, אשר הייתה אמורה להגיע ליכולת מבצעית כבר בשנת 2005, טרם פותחה עד לדצמבר 2012.
מדובר במערכת שהייתה אמורה להיות מפותחת על-ידי 'חברה א' לפיתוח', כפי שציין המבקר בדוח. החברה התחייבה כלפי משרד הביטחון לבצע את כל עבודות הפיתוח, ההנדסה, הייצור, הוכחת הכושר, ההתאמה, הניסויים הקרקעיים והתרגילים להוכחת עמידה בביצועים בהתאם להסכם. כקבלן משנה לפרויקט בחרה חברה א' חברה זרה. על-פי הנתונים שהציגה זרוע היבשה בצה"ל לסגן הרמטכ"ל בספטמבר 2012, תקציב הפרויקט הוא 27.9 מיליון דולר סיוע ו-212.9 מיליון שקל.
לדברי המבקר, יציאת החברה הזרה מהפרויקט גרמה לדחייה של יותר מחמש שנים בלוח הזמנים המתוכנן להשגת יכולת מבצעית סופית. אולם, גם לוח הזמנים המעודכן, שקבע את תחילת הפרויקט במתכונתו החדשה בדצמבר 2005, לא מומש, ונכון למועד סיום הביקורת עדיין נותרה כברת דרך משמעותית להשלמת הפרויקט.
המערכת אמורה להיות מופעלת בכל העוצבות בצה"ל. במועד סיום הביקורת, בנובמבר 2012, עדיין לא ניתן היה לממש הפעלה מלאה של המערכת אפילו בעוצבה אחת.
נוכח אי-עמידת הפרויקט בלוח הזמנים ונוכח אי-יכולתו לספק את התוצרים המתוכננים, הנחה סגן הרמטכ"ל בספטמבר 2012, כי זרוע היבשה של צה"ל תציג פרויקט חדש "שלוקח את המצב הקיים לאופטימום יכולות (ולא למקסימום יכולות)", שיאפשר השגת יכולות מבצעיות כבר בשנת 2013. נכון למועד סיום הביקורת, לא סיימו המטה הכללי ומשרד הביטחון לגבש ולאשר תוכנית להמשך פיתוח המערכת, המיישמת את הנחיות סגן הרמטכ"ל בנושא.
עקב העיכוב בפיתוח המערכת, הותאמה והוטמעה בעוצבות מערכת חלופית המוגבלת לעומת הדרישה המבצעית מהמערכת.
בסוף שנת 2005 ותחילת שנת 2006 אורגן מחדש הפרויקט ושולב בפרויקט אחר, ובכלל זה הוחלף קבלן משנה, הוספו דרישות והוגדלה התמורה לחברה א' בגינן. ההיערכות החדשה לא נוצלה על-מנת לשלב בהסכם הפיתוח החדש תנאים שיחזקו את מחויבות החברה המפתחת לעמידה בהתחייבויות שלה בהסכם.
ביחידת הפיתוח מונה פורום פרויקט שהיה אחראי למימוש הפיתוח, ההצטיידות, הקליטה וההטמעה הלוגיסטית של הפרויקט וכן לדיווח עליו לגורמים הבכירים המעורבים בו. הפורום, שהיה אמור להתכנס ארבע פעמים בשנה לפחות, התכנס בשנים 2008, 2009 וכן ב-2011 פעם אחת בשנה בלבד, ובשנת 2010 לא התכנס כלל, וממילא גם לא הועברו במועדם הדיווחים על הפרויקט לבכירים המעורבים בנושא, ובכלל זה דיווח על חריגה גדולה מלוח הזמנים.
"תמונת המצב העולה מהדוח מלמדת על ליקויים בניהול, במעקב ובבקרה שוטפים ושיטתיים על ביצוע הפרויקט. נוכח העובדה, כי המערכת הינה מערכת תשתיתית, וכי הפרויקט אינו עומד בלוח הזמנים המתוכנן ואינו מאפשר להפיק את התוצרים הנדרשים, על זרוע יבשה בשיתוף אגף התכנון ומשרד הביטחון להפיק את הלקחים הנדרשים מאופן ביצוע הפרויקט עד כה, ולפעול לביצוע השינויים המתחייבים בפרויקט ובבקרה עליו, כדי להביאו לידי גמר ולמצות ממנו בהקדם יכולות מבצעיות חיוניות", ציין המבקר בדוח.
לדבריו, ראוי כי הלקחים שיופקו מהליך הפיתוח של המערכת בתחומי הניהול, המעקב והבקרה ישמשו את גורמי המטה בצה"ל ובמשרד הביטחון במסגרת ההובלה גם של פרויקטים דומים.

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  16/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליקויים בניהול ובהכנת מערכת לאפקטיביות העוצבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פואד אישר, מופז, פרץ
"תקעו"  |  15/10/13 20:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
אלעזר לוין
רק חלק מאזורי התעשיה החדשים, שהוקמו בסיוע ממשלתי, מושכרים    אין מלאי תכנוני של קרקע, ואין פיקוח על שימוש בקרקעות למטרות לא-חוקיות    לפני 17 שנים החליטו להקים פארק ליד נתיבות - ועד היום לא הוקם
מירב ארד
משרד המבקר חושף כי רשות שדות התעופה לא ממהרת להשלים תוכנית פיתוח שאישרה הממשלה. כך נדחה פרויקט הקמת מערכת חדשה לבידוק ושינוע כבודת נוסעים, פרויקט הקמת מגדל פיקוח חדש כבר הספיק להחליף מספר חברות הקמה ותכנון הקמת שדה התעופה בתמנע טרם הושלם למרות שחלפו שנתיים וחצי מהחלטת הממשלה
איתמר לוין
המבקר מזהיר: כשל של לווה גדול או של קבוצת לווים גדולה עלול לפגוע במידה ניכרת בשוק האשראי ולגרום נזק מערכתי לכלל המשק
איתמר לוין
לתמ"ת אין דרך לבחון את התמלוגים של מפעלי ים המלח    יצרניות המים המינרליים לא משלמות תמלוגים    פוטנציאל התמלוגים: 12 מיליארד שקל
עידן יוסף
למרות החלטת הממשלה מלפני עשור, בחר משרד התחבורה שלא להקים את המסלקה שאמורה הייתה לחלק את הרווחים בין ארבעה מפעילי תחבורה ציבורית בגוש-דן    במקום זה העדיף הסדר שמוריד את הסיכון מהמפעילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il