X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התאחדות התעשיינים טוענת כי כלל הרשויות המקומיות בארץ גבו ארנונה ביתר שלא כדין בשל החלטתן שלא לפעול בהתאם לנוסחה הקבועה בחוק לעידכון תעריפי הארנונה השנתיים
▪  ▪  ▪
גביית יתר [צילום: פלאש 90]

התאחדות התעשיינים הגישה למחוזי בלוד בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד 254 הרשויות המקומיות בארץ בטענה לגביית ארנונה כללית ביתר בשיעור 0.02% מתעריפי הארנונה החוקיים ובסכום הנאמד ב-4 מיליון שקלים לשנה. זאת בין השנים 2013-2012.
בתביעה נאמר כי בשנת 2008 החליטו הרשויות שלא לפעול על-פי הנוסחה הקבועה בחוק לקביעת שיעור עידכון הארנונה השנתי, תוך קביעה לפיה שיעור העידכון יהיה 0%, זאת למרות שהתוצאה המתקבלת מיישום הנוסחה הינה הפחתת ארנונה בשיעור של 0.02%.
לדברי ההתאחדות, בה חברים למעלה מ-2,000 ארגונים ומפעלי תעשיה, הרשויות לא הפחיתו את הארנונה באותן שתי מאיות אחוז והותירו את הארנונה בשנת 2008 ללא שינוי לעומת שנת 2007, ומאחר ששיטת הטלת הארנונה בנויה על עידכון תעריפים מדי שנה בשנה, ביחס לתעריפים של שנה קודמת, ברור כי פגם באחת השנים גורם לטעות החוזרת על עצמה והמשתרשת בכל השנים לאחריה, דהיינו תעריפי הארנונה לשנים הרלוונטיות בתביעה זו גבוהים ב-0.02% מתעריפי הארנונה החוקיים.
לכתב התביעה מצורפת חוות דעת מומחה של יוסי עוזי לוי, לפיה אומדן גביית היתר השנתית מכלל נישומי הארנונה מסתכמת בכ-4.4 מיליון שקל לשנה.
בחוות הדעת נקבע כי הרשויות המקומיות התעלמו ממנגנון השינוי האוטומטי שנקבע בחוק באמצעות הנוסחה שעיקרה שיעור השינוי השנתי יהיה 80% משיעור שינוי הממוצע של מדד המחירים לצרכן ושל השכר. כתוצאה מהתעלמותן של הרשויות המקומיות מהנוסחה האמורה כל תעריפי הארנונה בכל רשויות המקומיות חורגים מהתעריפים החוקיים בשתי מאיות האחוז החל משנת 2008 ועד היום.
לדברי המומחה, החריגה מסתכמת בדרך כלל באגורה אחת עד שלוש אגורות לכל מ"ק בבנייני תעשיה, באגורה אחת עד שתיים לכל מ"ר בבנייני מגורים בכ-4 עד 6 אגורות כל מ"ר בבניינים המשמשים לעסק, ובכ-13 עד 15 אגורות לכל מ"ר בבניינים המשמשים לבנקים.
המומחה קובע כי לאור התמשכות החריגה עלולה הגבייה ביתר בשנת 2013 להגיע לסך נוסף של 4.2 מיליוני שקלים וזאת בנוסף לגבייה ביתר של 22.2 מיליוני שקלים במהלך חמש השנים מאז החלה החריגה ועד לשנה זו.
אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות ל-254 הרשויות המקומיות להשיב לכלל הנישומים את הסכומים שגבו מהם ביתר, בסכום מצרפי הנאמד ב-8.5 מיליון שקל, וזאת בנוגע לשנים 2013-2012.

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  15/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרשויות המקומיות גבו ביתר ארנונה כללית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא רק ארנונה ,גם חיובי המים,
שולי  |  16/10/13 04:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שמחיוף: לא הבנתי את פרטי הנושאים שהועלו בוועדת הכספים בראשותי    טוען שהצ'קים של דכנר שהגיעו לידיו היו רק פריטה לבקשתו של רבין
עידן יוסף, עופר וולפסון
הנתיב החדש צפוי לשפר את זרימת התנועה באיילון בקטע שבין מחלף קק"ל למחלף גלילות    בעתיד יוארכו נתיבי איילון (כביש 20) עד לאזור געש
מירב ארד
הנשיא פרס העניק את הפרס לצוות BrainGate על פיתוח זרועות רובוטיות לנכים הנשלטות על-ידי המוח שיאפשרו להם להזיז את הגפיים וללכת
יפעת גדות
בדקו את הוראות האחסון שעל תוויות המזון    פריטים רבים שאינם בשר, ירקות ומוצרי חלב צריכים להיות מאוחסנים במקום קר
עופר וולפסון
מבטיח כי המכרזים להקמת הנמלים שפורסמו לא יעוכבו גם במחיר מלחמה ישירה מול הוועדים    "אחרי עשרות שנים שנכנעו לכם ונתנו לכם לעשות מה שאתם רוצים, ואנחנו רואים איך הדברים נראים, אני החלטתי עם ראש הממשלה, שר האוצר והממשלה כולה לצאת לדרך חדשה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il