X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמחיוף: לא הבנתי את פרטי הנושאים שהועלו בוועדת הכספים בראשותי טוען שהצ'קים של דכנר שהגיעו לידיו היו רק פריטה לבקשתו של רבין
▪  ▪  ▪
רוזן (בעניבה). להסביר את הצ'קים

עדותו של שמואל דכנר בעניינו של אלי שמחיוף היא כמעט חסרת משמעות, משום שלא נחקר בחקירה נגדית בידי הסניגורית אירית באומהורן, ועליו להתמודד עם הצ'קים של דכנר שהגיעו לידיו. כך אומר (יום ג', 15.10.13) השופט דוד רוזן. "אם אני מקבל את הגרסה של שמחיוף - נגמר התיק. אם אני לא מקבל - הוא צריך להסביר למה קיבל את הצ'קים".
באומהורן הסבירה, כי עליה להתייחס לגרסאותיו של דכנר משום שהיא טוענת להגנה מן הצדק, שכן המדינה לא העמידה לדין את מי שהיה סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, יהושע פולק. "אצל דכנר, שמחיוף ופולק הם תאומים", הוסיפה. רוזן השיב, כי בעייתיותו של דכנר היא נתון ולא צריך להוכיח את ריבוי גרסאותיו.
שמחיוף טען, כי לדרג הפוליטי בעירייה אין יכולת להשפיע על החלטותיו של הדרג המקצועי, אלא להתוות מדיניות ולפעול לקיצור הליכים. רוזן השיב, כי גם אם יוכח ששמחיוף היה חסר כל השפעה - עדיין עליו להסביר את קבלת הצ'קים. באומהורן הסבירה, כי חשוב להוכיח כיצד התנהלו ההליכים.
שמחיוף הוסיף, כי לא הבין את פרטי הנושאים שהועלו לדיון בוועדת הכספים בראשותו. כך למשל אין לו מושג מהו הסכם פיתוח, והוא נתן אמון מלא בגזבר אלי זיטוק בטרם חתם עליו מתוקף תפקידו. הוא ציין, כי הסכם הפיתוח עם הולילנד היה אולי חצי עמוד מתוך 100 סעיפים על סדר היום. "אם מישהו רוצה להזיז דברים, הוא צריך לשחד פקידים ולא נבחרי ציבור", אמר שמחיוף.
בתשובה לשאלותיו של רוזן טען שמחיוף, כי הוא לא היה קובע את סדר היום של הוועדה אלא הדרג המקצועי, ולא היה יכול להחליט אם דיון מסוים יידחה. הוא אמר זאת בהסבירו מכתב ששלח לבקשתו של מאיר רבין ליו"ר הוועדה המחוזית, רות יוסף, ולפיו שלושה ימים מאוחר יותר יאושר הסכם הפיתוח של הולילנד. "אם אני יכול לקדם עניינים תוך דקלום דברים שעל סדר היום - למה לא? בשביל זה אני נמצא שם", הוסיף.
בנוגע להיטל ההשבחה על תב"ע ו' של הולילנד אמר שמחיוף, כי עיריית ירושלים הייתה בשנת 2005 במצב כספי גרוע ביותר ועל סף פשיטת רגל, ולכן ביקשו ממנו אנשי הגזברות לזרז את הנושא כדי שייכנס כסף לקופת העירייה. לצורך כך כינס את אנשי הגזברות ורבין, וסוכם להיכנס למו"מ ללא צורך בשמאי מכריע. "אנחנו כנבחרים לא שווים כלום בעיני הפקידים", הוסיף. "אני צריך להתחנן בפני קובי סדן [האחראי על נכסי העירייה] שיקבל את רבין כי פרנסתו תלויה בזה. זה אנטי-תזה לטענה שאנחנו יכולים לקבוע ולהכתיב".
שמחיוף אמר, כי לא ידע שדכנר העניק 5,000 שקל לחתונת בתו בשנת 2007, משום שכל המתנות הלכו במישרין לזוג הצעיר. לדבריו, הוא לא הזמין את דכנר לאירועים המשפחתיים רחבי ההיקף שקיים בשנת 2005, למרות שאז - לגרסת דכנר - היו רוב המגעים ביניהם.
בהתייחסו לצ'קים של דכנר שהגיעו לגמ"ח של האחים הרצברג אמר שמחיוף, כי רבין סיפר לו שלדכנר יש קשיים ושאל האם הוא מכיר מקום שיוכל לפרוט עבורו צ'קים בירושלים. כך הגיע להרצברג, מסר להם שבעה צ'קים, קיבל 20,000 דולר במזומן ומסר לרבין - כחלק מן הידידות העמוקה ביניהם. לדבריו, הצ'קים האחרים שהוצגו כשוחד כלל לא היו קשורים אליו.

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  16/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דכנר בהעדר נגדית - כמעט חסר משמעות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבין מה קורה בועדה שבראשותו
שמעון אמסלם  |  15/10/13 13:58
2
מענין 5000 ש"ח
מושון  |  15/10/13 14:01
3
מעיד תותח
א.א.  |  15/10/13 17:55
4
מוזר שהחקירה נשכת
שמעון הצדיק  |  15/10/13 18:44
 
- אתה צדיק כמו דרעי
חרד מצוי  |  15/10/13 23:48
5
עדיף להיות מטומטם מאשר להיכנס
רויטמן פסח  |  17/10/13 07:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר טוען שהחוקרים ניסו לשבור אותו ולכן שמר על זכות השתיקה    מכחיש שקיבל שוחד ושסייע לקידום פרויקט הולילנד
איתמר לוין
חבר מועצת עיריית ירושלים מאשר שביקש לזרז את אישור הסכם הפיתוח בהולילנד למרות שלא הכיר אותו    רוזן: היזמים ראו בכך כתובת כדי להסיר מכשולים ביורוקרטיים    פיינר: חובה קדושה להתגבר על הביורוקרטיה
איתמר לוין
פיינר אומר שעסק רק בצדדים החינוכיים של רשת החינוך של בלז ולא בגיוס התרומות מדכנר וצ'רני, אם כי ידע עליהן    אומר שבדיעבד לא היה די בהתפטרותו מתפקידיו הניהוליים ב"בית מלכה"
איתמר לוין
במסגרת הסדר הטיעון שגובש עימה, הייתה זקן אמורה להודות שקיבלה משמואל דכנר 60,000 שקל "עבור אחר" - אך ברגע האחרון סירבה לחתום על ההסדר    זקן קרסה בבית המשפט בעיצומה של העדות כאשר הגיע השלב בו ציפה עורך דינה שהיא תאמר את הדברים כפי שסוכם עימה מראש
איתמר לוין
הפרקליטות ביקשה את הצו לאחר שעדותה של זקן נפסקה ולאחר שזקן אמרה שלא מיהרה לשוב ארצה כאשר נדרשה לחקירה בפרשת הולילנד    רוזן הוציא את הצו בהסכמת ההגנה
רשימות נוספות
שולה זקן אושפזה; בוטל הדיון בהולילנד  /  איתמר לוין
"משכתי, בזבזתי, נהניתי, נקודה"  /  איתמר לוין
העברתי מסמכים לדכנר רק באישור יחזקאל  /  איתמר לוין
רוזן וזקן  /  איתמר לוין
רגע האמת של שולה זקן  /  עו"ד יוסי דר
שבוע אולמרט  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il