X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק חלק מאזורי התעשיה החדשים, שהוקמו בסיוע ממשלתי, מושכרים אין מלאי תכנוני של קרקע, ואין פיקוח על שימוש בקרקעות למטרות לא-חוקיות לפני 17 שנים החליטו להקים פארק ליד נתיבות - ועד היום לא הוקם
▪  ▪  ▪
בלא מדיניות ברורה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

אין מדיניות ממשלתית ברורה לקידום הקמתם של אזורי תעשיה בגליל ובנגב, ואין לממשלה די מידע על מה שקורה בהם - קובע מבקר המדינה, לאחר שבדק את נושא הקמתם והפעלתם של פארקים לתעשיה בגליל ובנגב. המבקר מסכם את בדיקתו בעשרת הממצאים הבאים:
  • אין מדיניות ממשלתית ברורה בנושא.
  • חלק מאזורי התעשיה מאוישים חלקית, וההכנסות מהם קטנות. לא ידוע האם ובאיזו מידה מועילים האזורים הללו לקידום הכלכלי והחברתי של התושבים.
  • אין תוכנית אב לפיתוחי התעשיה בגליל ובנגב.
  • משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה (כיום: משרד הכלכלה), לא דאג שיהיה מלאי גדול די הצורך של קרקעות מתוכננות, להקמת הפארקים.
  • לממשלה אין מידע מלא על הקמת הפארקים ועל אופי מפעלי התעשיה שבהם. גם אין במשרדי הממשלה מיפוי של האזורים והנעשה בהם.
  • הליך הקצאת הקרקעות - ללא מכרז - נמשך בין חצי שנה לשנה ופוגע ביזמים.
  • אין תקציב למימון הוצאות הפיתוח.
  • לאזורי התעשיה שנבנו אין עצמאות כלכלית.
  • יזמים משתמשים לעתים בקרקע למטרות אחרות מאלו שאושרו להם (הם קנו את הקרקע בזול וללא מכרז!), והפעולה הממשלתית נגדם "אינם מספקת".
  • מקרה ספציפי: לפני 17 שנה אישרה הממשלה הקמת פארק תעשייתי בשם נע"ם, ליד נתיבות - ועד היום הוא לא הוקם! הסיבות: אי-הקמת מכון לטיהור שפכים, וההליכים האיטיים, הביאו לכך שיזמים רבים ביטלו תוכניות לעבור לפארק.

תכנון, הקמה ופיתוח של פארקי תעשייה בפריפריה / דוח מבקר המדינה
התעשייה היא בעלת חשיבות רבה לכלכלה בישראל: היא כלי ליצירת מקורות תעסוקה לאוכלוסייה, לפיזור הסיכונים במשק, לפיתוח ושימוש של יתרונות המדינה בשווקים הגלובליים, וכן לחיזוק מעמדה הבין-לאומי. עם הגידול הטבעי באוכלוסייה והתרחבות הערים נבלעו חלק מאזורי התעשייה בתוך שכונות מגורים. מגמה זו הייתה מן הגורמים להקמתם של אזורי תעשייה מחוץ לערים. אזורים אלו, המכונים גם "פארקי תעשייה", ממוקמים בחלק נכבד מהמקרים בין כמה רשויות מקומיות שחולקות ביניהן את ניהול האזור. באזורי התעשייה שבמרכז הארץ כוחות השוק הם המקדמים הקמת מפעלים. לעומת זאת, באזורי פיתוח , המרוחקים ממרכז הארץ ובהם הסיכונים הכלכליים והביטחוניים גדולים יותר, הממשלה יוזמת פעולות לעידוד התעשייה. מינהל אזורי פיתוח (להלן - מאז"פ) במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (להלן - משרד התמ"ת) פועל באזורי הפיתוח למימוש מדיניות הממשלה בתחום התיעוש, פיזור האוכלוסייה במדינה ויצירת מקורות תעסוקה לתושבי אזורים אלו. החל משנת 2008 היה תקציבו של מאז"פ בין 150 ל-200 מיליון ש"ח מדי שנה .
תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  15/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אזורי התעשיה: בלי מדיניות, בלי מידע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
מירב ארד
משרד המבקר חושף כי רשות שדות התעופה לא ממהרת להשלים תוכנית פיתוח שאישרה הממשלה. כך נדחה פרויקט הקמת מערכת חדשה לבידוק ושינוע כבודת נוסעים, פרויקט הקמת מגדל פיקוח חדש כבר הספיק להחליף מספר חברות הקמה ותכנון הקמת שדה התעופה בתמנע טרם הושלם למרות שחלפו שנתיים וחצי מהחלטת הממשלה
איתמר לוין
המבקר מזהיר: כשל של לווה גדול או של קבוצת לווים גדולה עלול לפגוע במידה ניכרת בשוק האשראי ולגרום נזק מערכתי לכלל המשק
איתמר לוין
לתמ"ת אין דרך לבחון את התמלוגים של מפעלי ים המלח    יצרניות המים המינרליים לא משלמות תמלוגים    פוטנציאל התמלוגים: 12 מיליארד שקל
עידן יוסף
למרות החלטת הממשלה מלפני עשור, בחר משרד התחבורה שלא להקים את המסלקה שאמורה הייתה לחלק את הרווחים בין ארבעה מפעילי תחבורה ציבורית בגוש-דן    במקום זה העדיף הסדר שמוריד את הסיכון מהמפעילים
עופר וולפסון
בנמל חיפה כלל לא יודעים לעתים כמה זמן שוהים חומרים מסוכנים בשטח הנמל, כך שאם תפרוץ שריפה, היעדר תקנים ברורים וניידת כיבוי אש ותיקה הנמצאת לעתים קרובות בתיקונים, מבטיחים שרק נס ימנע את האסון הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il