X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכלכלה דורש מהממשלה להגיע לרפורמה במשק החשמל עד סוף השנה: "הזמן לדחות את ההחלטה עבר - אם עד סוף השנה לא תהיה רפורמה אז ב-1 בינואר 2014 לא יהיה לחברת החשמל רישיון" יו"ר חברת החשמל: "משמעות דרישת הממונה על השכר - פנסיה למנהלי אגפים של 14 אלף שקל בלבד"
▪  ▪  ▪
"מטען צעד למשא ומתן"

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום ג', 15.10.13) דיון דחוף על הנעשה בחברת החשמל, בעקבות ההכרזה על מצב החרום בחברה אתמול.
יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, דרש מהממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, להסביר את דרישתו בנושא חריגות השכר שהביאו להכרזה על סכסוך עבודה בחברה ולמחאת עובדים נרחבת, וביקש לקבל מכל הצדדים דיווח לגבי הרפורמה.
אמסלם אמר כי החובה לפקח על השכר היא חובה בחוק. "אני לא מעלה על הדעת אפשרות שהממשלה או נציגה ייקחו לעצמם חירות להחליט איזה חוקים לקיים ואיזה לא ואם לא רוצים לקיים את החוק צריך לשנות אותו". אמסלם הזכיר כי מבקר המדינה פרסם לפני שנה דוח ביקורת חמור על החברה וגם על הרגולטורים שלא פעלו לטפל בנושא חריגות השכר, ואמר כי פעולתו נועדה להשיב את הכסף לקופת חברת החשמל לטובת החברה. "אסור לכרוך אירוע של טיפול בחריגות שכר, שמבוצע בכל המגזר הציבורי, עם הרפורמה", אמר אמסלם.
יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, ציין כי כל החריגות הן משנות ה-80' וה-90' ואמר כי במשמרת שלו "אין חלקיק חריגה". הוא הוסיף כי מדובר בנושא לא פשוט, אבל למרות החוק צריך היה לפעול בנושא עם שכל ישר. "אנחנו מרחק נגיעה מאסדרה כוללת של המשק הכי חשוב בכלכלה, שנמצא בחוסר יציבות מטורף", אמר רון טל. הוא הוסיף כי הוקמה ועדת היגוי בראשות אורי יוגב, שקובי אמסלם חבר בה, ואת נושא החריגות אפשר היה לגמור בוועדה.
הוא הסביר כי המשמעות של דרישת הממונה על השכר באוצר היא קיצוץ בפנסיה של מנהלי אגפים מ-28 אלף שקל ברוטו בחודש ל-14 אלף שקל ברוטו בחודש. "אני קורא לממונה על השכר באוצר לתת פסק זמן ולנהל את הדיון על החריגות במסגרת הדיון העיקרי על הרפורמה", אמר.
יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, אמר כי הצעד שביצע אמסלם לא נעשה מתוך הצדקנות שלו לקיים את החוק. "אנחנו במצב שדומה לזה שגדוד עומד להסתער בקרב המכריע ונכנס אחד האנשים לאוהל הפיקוד, וטוען שהמרק לא מספיק רותח וזורק רימון בתוך האוהל", אמר צרפתי, "אז בגלל שהמרק לא מספיק רותח אין מערכה". הוא הוסיף כי מומחי החברה לא מקבלים את טענות הממונה בדבר חריגות השכר. לדבריו, אם אמסלם אומר עכשיו שלא תהייה רפורמה אז הוא צריך לצאת מוועדת יוגב. עוד ציין צרפתי כי ביום שלישי שעבר הופיעו העובדים בפני ועדת יוגב ובדיון התקבלה החלטה שכל הצדדים לא יפתיעו אחד את השני - ויומיים לאחר מכן נשלח המכתב של הממונה על השכר שיודע שהוא יחבל במאמצי הוועדה.
צודק, אבל לא חכם
ח"כ איציק שמולי אמר כי יכול להיות שהממונה על השכר צודק, אבל הוא הולך להרוס את המשא-ומתן. "נכון שיש דוח מבקר ויש חוק, אבל לא ראיתי את הממונה נלחם ככה על החריגות האקטואריות בפנסיות של בכירי האוניברסיטאות. אי-אפשר להתעלם מזה שהמכתב הוא מטען צד למשא-ומתן", אמר. הוא אף תהה אם הצעד של אמסלם נעשה בתיאום עם שר האוצר יאיר לפיד, "שביד השנייה היה שותף למינוי ועדת יוגב, אולם מכיוונו נשמעת שתיקה רועמת". אמסלם הגיב ואמר כי "אין מקום לאמירה שזה מטען צד למשא-ומתן", והציע לוועדה להתמקד באירוע חריגות השכר ולא להפעיל חוקים בצורה לא שוויונית. בתגובה לכך אמר ח"כ שמולי לאמסלם כי הוא יודע היטב עד כמה נרמסים חוקי העבודה במדינה.
ח"כ מיכל רוזין טענה כי בכל המשברים במשק האוצר מתנהל באותו אופן - בצורה של איומים, כיפופי ידיים והפעלת כוח. "גם אם הממונה צודק, השאלה היא אם היה חכם להתנהג כך", אמרה. היא הוסיפה כי גם ועד העובדים מצדו לא צריך להתעלם מדוח מבקר המדינה, ועליו לספק תשובות ברורות בנושא חריגות השכר. ח"כ דוד צור ציין עם זאת כי תפקידו של אמסלם הוא לשמור על הקופה. לדבריו, "היה פה דו"ץ, אבל צעקו מזמן חדל. עכשיו צריך לסגור הכל ברפורמה".
מנהל מינהל החשמל החבר גם בוועדת יוגב, ד"ר יהודה ניב, אמר כי עמדת שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום, היא ש"על הגורמים הממשלתיים להימנע מלקבל החלטות שיפגעו ביכולת של ועדת יוגב לבצע את עבודתה".
היו"ר ברוורמן אמר כי בכוונתו לקיים ישיבה נוספת בנושא ודרש כי יגיעו אליה שר האוצר לפיד וראש ועדת ההיגוי אורי יוגב, על-מנת שניתן יהיה לקבל את התייחסותם לדברים שעלו בדיון. "אני דורש לדעת מי בעל הבית, אם שר האוצר מינה את יוגב אז הוא צריך להוביל", אמר ח"כ ברוורמן. הוא אף סיכם ואמר כי "הזמן של הממשלה לדחות את ההחלטה עבר והיא צריכה לתקן את החוק ולהביא רפורמה עד סוף השנה - אחרת ב-1 בינואר 2014 לא יהיה לחברת החשמל רישיון לספק חשמל. אם עד אז לא תהייה רפורמה אולי טוב יותר שיהיה משבר טוטאלי - כי אולי רק אז העסק ייגמר".

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  15/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אבישי ברוורמן  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יוגב  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דוד צור  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה ניב  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יפתח רון-טל  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל: רפורמה בקרוב או אובדן הרישיון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין גבולות לחמדנות ל"ת
הניה  |  21/10/13 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
אלעזר לוין
ח"כ לוי-אבוקסיס: "שר האוצר הסכים לדחייה, כדי לאפשר לי להציג התנגדות, ולהעלות הצעה חילופית"    הח"כית מציעה: כל יזם נדל"ן יקצה 10% מדירותיו לדיור סוציאלי, המדינה תרכוש את הדירות, ללא רווח ליזם, ותשכירן לנזקקים
עופר וולפסון
יאושר בוועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית    המשנה ליועמ"ש: החלת החוק על התקשורת האלקטרונית מחייבת שימוע לבעלי ערוץ 2 ו-10    האוצר דורש לקבל את ריכוז הסמכויות לצמצום הריכוזיות
אלעזר לוין
הוועדות המאשרות במהירות תוכניות בניה יפעלו עד אוגוסט 2015    הוועדות יוכלו לאשר גם תוכניות פינוי-בינוי ותוכניות לבניה על קרקע שרק חלקה בבעלות רמ"י    הקבלנים דורשים שיפורים בחוק
עידן יוסף
ראש האופוזיציה: האם נשקלו חלופות במקרה שהשיחות עם הפלשתינים ייכשלו?    ראש הממשלה: "בכל הסדר עם הפלשתינים ישראל תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה"
עופר וולפסון
ח"כים בוועדת הכספים דורשים לכלול בחוק הריכוזיות את כל גופי התקשורת "עקב השפעתם הרבה"    יו"ר הוועדה: "לחייב כלי תקשורת בגילוי נאות ומלא של המממנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il