X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסתדרות והנהלת הרכבת הגיעו להסכמות בעניין נהגי הרכבת בחטיבת המטענים והנוסעים הנהגים יעבדו במשמרות של 8.5 שעות, מהן כ-6 שעות נהיגה מלאות
▪  ▪  ▪
שקט תעשייתי לשנה? [צילום: רכבת ישראל]

ועד עובדי הרכבת וההסתדרות חתמו (יום ב', 14.10.13) על מסמך הסכמות עם הנהלת רכבת ישראל באשר להסדרת סידורי העבודה של כ-400 נהגי הרכבת בחטיבת הנוסעים ובחטיבת המטענים.
לפני כחודשיים החל מו"מ בין ההסתדרות וועד העובדים לבין הנהלת הרכבת זאת לאחר שהעובדים התריעו כי אין באפשרותם לעבוד עוד שעות ארוכות ומשמרות נוספות. מאז החל להתנהל מו"מ עם ההנהלה לצורך הסדרת סידורי העבודה. במסגרת עיצומים שנקטו העובדים התחלו נהגי קטרים והוחזרו לעבודה בצו בית הדין לעבודה.
במסגרת ההסכמות שנחתמו אמש הוסדר סידור העבודה הן לנהגים בחטיבת הנוסעים והן לנהגים בחטיבת המטענים. תוקף ההסכמות יהיה רק לשנה, עד אוקטובר 2014 ובמקביל ימשיכו הצדדים לפעול לשיפור סידורי העבודה.
לנהגים בחטיבת הנוסעים הוסדר כי הנהגים יעבדו משמרות של עד 8 שעות וחצי ביום. כמו-כן נהגים יעשו משמרת שבת רק פעם בחודש. לנהגים בחטיבת המטענים הוסדרו הקווים ונסיעות המטען בכך שיופעלו רכבות המטענים בכלל האזורים במדינה וללא כל פגיעה הן בנהגים מהצפון, מהמרכז ומהדרום. כמו-כן הוסדרו תנאי העסקת נהגי המוסך ורווחת העובדים לרבות הסדרת חדר מנוחה.
עוד הוסדרו תנאי הנסיעות של העובדים לעבודה וחזרה מהעבודה הן של נהגי הנוסעים והן של המטענים. עדיין נותרו מספר סוגיות מהותיות פתוחות שעליהן ימשיך להתנהל מו"מ.
הנהלת רכבת ישראל בירכה על ההסכמות באשר להסדרת שעות העבודה של נהגי רכבות המשא והנוסעים. "מדובר בהישג חשוב ומשמעותי, בו הוסכם כי לראשונה יופעלו רכבות המשא ישירות (ללא חילופי נהגים) מאשדוד לחיפה. כמו-כן נקבע כי נהגי הנוסעים יעבדו במשמרות של 8.5 שעות, מהן כ-6 שעות נהיגה מלאות. הסכמות אלו הינן צעד נוסף בהתייעלותה של רכבת ישראל למען המשך פיתוח החברה ושיפור השירות הניתן ללקוחותיה", נמסר מדוברות הרכבת.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי נהגים יוכלו לעבוד בשעות סבירות יותר מבעבר. לדבריו, קיימת חשיבות עליונה למנוחת הנהגים הן בהיבט האישי והן בשמירה על ביטחון הנוסעים.
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, ניקה שימחוביץ', אמר: "בעבר נהגים קרסו מסידורי העבודה הקשים שהטילה עליהם הנהלת הרכבת. הסידור החדש שנקבע ייתן לנהגים מרווח. לאור הסכם זה אנו רגועים יותר בנוגע לבטיחותם של הנוסעים ברכבת ישראל, שמבחינתו זאת המעלה הראשונה".

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  15/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוסדרו שעות הנסיעה של נהגי הקטרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברת בקרה בינלאומית חלוקה על הערכות נת"ע לפיהן יושלם הקו האדום עד 2020    מבקר המדינה: השרים כ"ץ ושטייניץ לא הפיקו לקחים והגישו לממשלה הצעה להעביר את הפרויקט לנת"ע מבלי שקדמה לכך עבודת מטה
עידן יוסף
משרדי התחבורה והאוצר טרם הסדירו את הבקרה על הרכבת    בישראל אין תקני ציוד שקיימים באירופה והרכבת קובעת על דעת עצמה את התקנים מבלי שיהיה פיקוח על עמידתה בתקנים
עידן יוסף
מנכ"ל נתיבי איילון לשעבר שימש כיועץ חיצוני לחברת נתיבי איילון וקיבל ממנה 3.4 מיליון ש"ח    הסכום ששולם לו עבור ניהול הארגון-מחדש בתחבורה ציבורית בגוש-דן גבוה ב-476% משכר הטרחה שנקבע בחוזה המקורי
עידן יוסף
חשש לאי-סדרים בעמותה לתכנון פיתוח ושימור אורבני, בתחומי מכרזים והתקשרויות, משכורות, מעמדה החוקי של העמותה בקידום תוכנית התחבורה ובנושאים נוספים
עידן יוסף
ב-30 השנים האחרונות ביצעה דן רכישות של שלדות ואוטובוסים מחברה מחו"ל בלי שקיימה לצורך כך הליכים תחרותיים תוך חריגה מסדרי מינהל תקינים    בחלק מהציוד התגלו כשלים ממשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il