X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת י.א דעת המפעילה קורסי הכנה לבגרות בראשה עומד יואל איפרגן טענה בפנייתה לבית המשפט כי הסיבה לאי-בחירה בה כזוכה במכרז הינה יריבות פוליטית ערב הבחירות לרשויות המקומיות
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

עתירה שהוגשה על-ידי חברת י.א דעת נגד עיריית הוד השרון הביאה לזכייתה במכרז של העירייה להפעלת קורסים לתגבור בגרויות בבתי הספר התיכוניים ובחטיבות הביניים. החברה טענה בפנייתה לבית המשפט המחוזי בלוד, כי מעיון בפרוטוקולי דיוני ועדת המכרזים עולה כי סיבה אחת ויחידה היא להחלטת ועדת המכרזים: יריבות פוליטית, ערב הבחירות לרשויות המקומיות.
לדברי י.א דעת, בראשותה עומד יואל איפרגן, הצעתה הייתה היחידה שעמדה בתנאי הסף ואף זכתה בציון הגבוה ביותר, אולם לא הוכרזה כזוכה מתוך שיקולים זרים, ללא כל נימוק ענייני ומבלי שנערך לה שימוע כדין. לטענת י.א דעת, מתוך נימוקי חברי ועדת המכרזים עולה כי בשל אותה יריבות פוליטית ביקשו כמה מחברי ועדת המכרזים להביא לביטול בדיעבד של המכרז וזאת מבלי שהצביעו על כל נימוק או עילה לכך.
בעתירתה של י.א דעת נטען, כי הדיון של ועדת המכרזים במכרז וקביעת ההצעה הזוכה סטה למחוזות פוליטיים והפך לזירת התגוששות על-רקע פוליטי וללא כל זיקה למכרז עצמו. כמו-כן, חברי הוועדה לא קיימו כל דיון ענייני בהצעתה של י.א דעת ולא הצביעו על כל נימוק של ממש בעטיו ניתן כלל לשקול שלא להכריז על הצעתה כזוכה במכרז.
בנוסף, חברי ועדת המכרזים מעלו בתפקידם עת התארגנו בקבוצות על-רקע שיוכם הפוליטי (קואליציה ואופוזיציה) ולא מתוך שיקול דעת ענייני לגופו של המכרז. בסופו של יום, נאמר בעתירה, החליטה ועדת המכרזים שלא לאשר את הצעתה של י.א דעת שלא כדין, בחוסר סבירות, מתוך שיקולים זרים ומבלי שנערך לחברה שימוע כדין.
לדברי העותרת, כבודה של היריבות הפוליטית בעירייה במקומו מונח, אך היא איננה יכולה לבוא על חשבון מינהל תקין. כמו-כן, סמכויותיה וחובותיה של ועדת המכרזים אינן נושא לגחמה או ליריבות פוליטית והמשתתפים במכרז אינם כלי שרת בידיהם של מועמדים לבחירות או יריבים פוליטיים, ברצותם ימשיכו בהליכי מכרז וברצותם יפסיקו אותם כפי שאירע במקרה הנדון.
עוד נטען, כי יריבות פוליטית ואי-הסכמה מפלגתית לא אוצרות כוח לתמוך בהחלטה פגומה, פסולה וספוגה באי-חוקיות של ועדת המכרזים שלא להכריז על הצעת העותרת כעל ההצעה הזוכה ואינן תומכות בכוונת חברי ועד המכרזים לפסול או לבטל את המכרז כולו.
במהלך הדיון בבקשת העותרת לסעד ביניים כנגד ביטולו של המכרז, הודיעו באי-כוחה של העירייה כי לעמדתם המכרז היה חוקי וכך תנאי הסף במכרז היו נכונים, אולם הם סבורים כי העתירה מוצדקת ויש לקבלה. לדבריהם, נותרה רק מתמודדת אחת שהיא העותרת ועל כן היה עליה לזכות במכרז ולא הייתה כל סיבה ו/או הצדקה לביטול המכרז.
בעקבות כך קבע השופט רמי אמיר כי העתירה מתקבלת כמוסכם והעותרת היא הזוכה במכרז.

תאריך:  20/10/2013   |   עודכן:  20/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי אמיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברה זכתה במכרז בעקבות עתירה לביהמ"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נשיא העליון אומר שמועצת העירייה התעלמה מפסק הדין כאשר לא הדיחה את לחיאני    פרקליטו של לחיאני: הבחירות כבר החלו בהצבעת החיילים, אי-אפשר להתערב כעת
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי על-ידי "הוצאת האשפה החוצה" במהלך השינה, המוח מסלק רעלים שכפי הנראה אחראים להפרעות מוחיות כמו אלצהיימר
יצחק דנון
תושבי הסביבה טוענים כי אישור התוכנית מנוגד להוראות הדין בכל הנוגע לתוכנית לבנייה גבוהה וכי ההחלטה על אישור התוכנית נגועה בחוסר סבירות קיצונית
אלעזר לוין
יושכרו רק חלק מהדירות בכל בניין    לא נקבע אם השיכונים יוקמו בתוך הערים או מחוצה להן    נדחתה הצעה להפעיל בנושא את "ערים", כנראה משום שהיא אינה כפופה בלעדית ללפיד    יוגב: החברה לא תצליח אם תסתכסך עם רמ"י
איתמר לוין
בית המשפט קבע: עובד במשרד עסק בתיווך בלי רישיון ובניגוד לחוק - ולכן המשרד לא יקבל דמי תיווך על עסקה למכירת דירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il