X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה התובעת טוענת כי הנתבע, מנהל בכיר, הקים מיזם מתחרה לפעילותה תוך ניצול שלא כדין של ידע רב על אודות ספקים, לקוחות, מוצרים ומחירים שצבר כדירקטור בחברה
▪  ▪  ▪
פגיעה בחברה [צילום אילוסטרציה: AP]

חברת אס.טי.איי. תעשיות לייזר מאזור התעשיה באור עקיבא הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה על הפרת חובת אמונים כנגד שמואל גליק מכפר סבא, דירקטור מנהל בכיר לשעבר בחברה ובעל מניותיה (15%), בטענה להפרת חובת האמונים שלו כלפיה תוך פגיעה בה.
במבוא לתביעה נאמר כי הנתבע ששימש עד למועד סיום העסקתו בחברה בחודש מאי 2011 בתפקיד סמנכ"ל ייצור, פיתוח ופיתוח עסקי, הקים מיזם מתחרה לתובעת בהיחבא, ללא ידיעתה ותוך ניצול שלא כדין של ידע רב על אודות ספקים, לקוחות, מוצרים, מחירים, תהליכים וכיוצא בזה שצבר כדירקטור בתובעת.
לדברי התובעת, הנתבע פעל בדרכים שונות במטרה להתחרות בעסקיה, ניצל הזדמנויות עסקיות שלה במטרה להשיג טובת הנאה לעצמו ולאחרים, הסתיר ממנה את מעשיו ואלה התגלו לה אך במקרה, ולנוכח מעשיו ומחדליו יש לראות בו כמי שהפר חובת אמונים כלפיה.
התובעת טוענת כי הנתבע ניצל הזדמנות עסקית שנקרתה בדרכו להקמת פעילות מתחרה תוך הפרה בוטה של חובת הנאמנות שלו כדירקטור, וזאת באמצעות תאגיד חדש בשם קיסריה מדיקל אינג', בו הוא מחזיק ב-20% מהמניות, לשם ייצור מוצרים מסוג המוצרים שמייצרת התובעת באותה טכנולוגיה, פיתוחים ותהליכים של התובעת.
התובעת מציינת, כי בד-בבד עם הקמת הפעילות המתחרה תוך שימוש ציני בכהונתו כדירקטור בה, התנגד הנתבע כמעט באופן גורף, כרוני ושרירותי, לכל החלטה שהתבקשה לצורך קידומה וניהולה התקין, תוך התעלמות מטובתה, בה בעת שמתחת לפני השטח כבר רקם, זמם והקים מיזם חדש, מתחרה.
לדברי התובעת, הנתבע לא בחל בשימוש בזכויותיו כדירקטור על-מנת לאסוף מידע רב על אודות מצבה הכספי כמו גם נתוני מכירות, לקוחות, מחירים וכדומה, בתירוצים ובמסווה שונים. בתביעה נטען כי הנתבע הביא בעורמה את התובעת למסור לידיו מידע שלא היה נחוץ לו על אודות פעילותה העסקית-פיננסית, באמתלות שונות ומשונות, בחוסר תום לב ותוך ניגוד עניינים, וזאת לצורך הקמת הפעילות המתחרה.
בנוסף לא היסס הנתבע לפנות אל עובדים שונים בתובעת בניסיון להוציא מהם מידע, ובנוגע לחלקם אף גרם להם לנטוש את התובעת ולעבור לעבוד עמו במיזם המתחרה החדש. לצורך הקמת הפעילות המתחרה, נאמר בכתב התביעה, אף רתם הנתבע את אריק כהן, לקוח של התובעת ויועץ שלה בענייני רגולציה, ואת חברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית - תאגיד גדול שתפקידו לממן את הקמת הפעילות המתחרה.
לדברי התובעת, נודע לה כי הנתבע פנה אל נציגי לקוחות רבים שלה בהצעות לעבור לעבוד עמו באמצעות התאגיד החדש במחירים נמוכים באופן משמעותי מאלה ששילמו עד אותה העת לתובעת. כתוצאה מפנייתו זו נאלצה התובעת להוריד את מחיריה ללקוחות אלה ובכך איבדה להערכתה הכנסות חודשיות של כ-100,000 שקל בין השנים 2013-2012.
התובע טוענת כי מעשי הנתבע גרמו בין היתר לעיכוב בבניית מפעלה ואכלוסו, ובעקיפין לאובדן ייצור במשך חודשיים, לאובדן לקוחות והורדת מחירים, וכן לירידת ערך. התובעת מבקשת לחייב את הנתבע לפצות אותה בשל נזקיה בסכום של 1.35 מיליון שקל ומציינת כי היא שומרת על זכותה לתיקון סכום התביעה עם גיבוש מלוא נזקיה הנובעים מכך שהנתבע עת שימש כדירקטור בה גרם להתססת עובדים ולעזיבת חלק מהם.
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  20/10/2013   |   עודכן:  20/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניגוד עניינים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירקטור ובעל מניות נתבע: "הפר חובת אמונים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מבקשת מרוזן להעדיף את גרסתה בבית המשפט בה הכחיש את קבלת התרומות    מסבירה את ריבוי גרסאותיה בנוגע ל-60,000 השקלים שלטענתה העבירה למסר: החוקרת הטעתה אותי
איתמר לוין
דליה מזרחי וחנה דוד-נפתלי הודו בסיוע לקבלת דבר במירמה בפרשת הונאת הענק של בועז יונה
איציק וולף
ראש הממשלה הזהיר בפתח ישיבת הממשלה מפני הונאה אירנית של שש המעצמות    "ככל שהלחץ יגבר, כך הסיכוי יגבר שתהיה התפרקות של ממש בתוכנית הגרעין הצבאית"
יצחק דנון
חברת י.א דעת המפעילה קורסי הכנה לבגרות בראשה עומד יואל איפרגן טענה בפנייתה לבית המשפט כי הסיבה לאי-בחירה בה כזוכה במכרז הינה יריבות פוליטית ערב הבחירות לרשויות המקומיות
איתמר לוין
נשיא העליון אומר שמועצת העירייה התעלמה מפסק הדין כאשר לא הדיחה את לחיאני    פרקליטו של לחיאני: הבחירות כבר החלו בהצבעת החיילים, אי-אפשר להתערב כעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il