X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענת ארגון כוח לעובדים, המניע היחיד העומד ברקע פיטוריו של עובד סינמטק ראש פינה הינו מעורבותו הפעילה בהתארגנות העובדים ובשל רצונו לממש את זכותו החוקית להתארגן הוא שילם בעבודתו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

כוח לעובדים - ארגון עובדים דמוקרטי, טוען כי סינמטק ראש פינה מבקש לסכל את הליך ההתארגנות של עובדיו על-ידי נקיטת צעדים כוחניים, חסרי תום לב ובלתי חוקיים. לדברי כוח לעובדים, הוא מיצה את כל ערוצי ההידברות מול הסינמטק בניסיון להניאו מהחלטתו הבלתי חוקית לפטר עובד מסור, אך ורק בשל העובדה שביקש לממש את זכותו החוקתית להתארגנות.
כוח לעובדים פנה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת להורות על ביטול פיטוריו של העובד אלדד ברקוביץ, המועסק מזה כשנתיים בתפקיד מקרין, ולהורות על השבתו לעבודתו הרגילה בתנאי העסקה וסמכויות כפי שנהגו טרם פיטוריו.
במסגרת עבודתו אמון ברקוביץ על תפעול הצד הטכני של אולם הקרנת הסרטים והוא היה זה שהוביל את מהלך ההתארגנות של עובדי הסינמטק במסגרת כוח לעובדים, מהלך שלדברי הארגון היווה את הרקע להחלטה על פיטוריו.
בפנייה לבית הדין נאמר כי במהלך חודש יוני החלו מהלכי ההתארגנות של עובדי הסינמטק על-רקע חוסר שביעות רצון מתנאי העסקתם ומהיחס כלפיהם, לקרום עור וגידים. זאת בהובלתו הפעילה של ברקוביץ, כאשר ארבעה מתוך ששת העובדים החליטו כי ברצונם להצטרף להתארגנות.
לדברי כוח לעובדים, ימים ספורים לאחר ההודעה שנשלחה למנהלת הסינמטק אביבה שפט על אודות מהלך ההתארגנות, זומן ברקוביץ לפגישה עם שפט וזו הודיעה לו על פיטוריו הצפויים בשל קיצוצים וצמצומים. שפט אף הודיעה לעובדים על הכוונה להחתימם על חוזי עבודה אישיים חדשים.
לטענת כוח לעובדים, לא שיקולים כלכליים עמדו בבסיס פיטוריו של ברקוביץ כנטען, אלא הסתייגותו של הסינמטק מעצם התארגנות העובדים וחששו מפני הכוח הנעוץ במהלך התארגנות מעין זה. עוד נטען בבקשה, כי חרף טענות הסינמטק בדבר "רה-ארגון וצמצום בכוח האדם" זמן קצר לאחר פיטוריו גילה ברקוביץ כי הסינמטק העסיק עובד חדש תחתיו באותו התפקיד בדיוק.
לדברי כוח לעובדים, כל שנותר ספק עד אותו שלב כי המניע האמיתי לפיטוריו של ברקוביץ היה מעורבותו העמוקה והנהגתו את התארגנות העובדים, הרי שאקט זה של הסינמטק אישש באופן סופי את החשד שליווה את העובדים ואת ברקוביץ בפרט לאורך כל הדרך, כי הטענות בדבר "צמצומים" היו כסות בלבד.
כוח לעובדים מדגיש כי המניע היחיד העומד ברקע פיטוריו של ברקוביץ הינו מעורבותו הפעילה בהתארגנות העובדים, וכי הלה נאלץ לשלם בעבודתו רק בשל כך שביקש לממש את זכותו החוקתית להתארגן. בנוסף, התנהגות הסינמטק פוגעת בזכות ההתארגנות של יתר העובדים והיא משדרת להם מסר מאיים לפיו שותפות במהלך מעין זה עלולה לסכן את מקום עבודתם.

תאריך:  21/10/2013   |   עודכן:  21/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כח לעובדים: פיטורי המקרין בסינמטק לא חוקיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אושר בממשלה: מערך התנדבות ארצי עם תגמול לאזרחים ותיקים    מדובר ביוזמה של שר החינוך והשר לאזרחים ותיקים, במסגרתה גמלאים יוכלו להתנדב במערכת החינוך ולזכות בתגמול כספי ובהטבות
איציק וולף
ועדת המשמעת של מועצת הרבנות הראשית תדון באפשרות לשלילת תואר הרב ממרדכי אלון, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בכוח באחד מתלמידיו    בעבר נשלל כושר הרבנות של רב המושב ברוש שהורשע בגניבת ספרי תורה
אלה לוי וינריב
הרשות הציגה אתמול נתונים בוועדת ששינסקי ב' - אך טרם הציגה עמדה סופית באשר לרף אליו יש להעלות את התמלוגים למדינה
אביתר בן-צדף
האויב יודע, שחיל האוויר האמריקני נסמך על תקשורת, וינסה לשלול אותה ממטוסי החיל בעת עימות    בבסיס אדוארדס בקליפורניה מנסים כעת מערכת, שתחסום את הנווטנים בעת אימוני טיסה ב"סביבה עוינת"
אביתר בן צדף
יהיה עמית בכיר במרכז בלפר בבית-הספר על-שם קנדי לממשל    בנוסף, פטראוס חבר בסגל האוניברסיטה של דרום קליפורניה ומלמד באוניברסיטה של העיר ניו-יורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il