X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הכלכלה מאשים את האופוזיציה בפופוליזם שמבריח את המשקיעים מזהיר: "נמצא פה גלי אבטלה שלא ידענו כמותם ונהיה כלכלה כמו בקובה"
▪  ▪  ▪
בנט. מאמין ביזמים [צילום: פלאש 90]

"האופוזיציה צריכה לזכור כי לא ממשלות יוצרות מקומות עבודה. החברות הן אלו שיוצרות מקומות עבודה". כך אמר השר נפתלי בנט, שסיפר על היום שבו כמנכ"ל חברת טכנולוגיה עילית, נקלעה החברה בראשותו למשבר. "זה היה יום שחור בו נאלצתי לפטר, וירדנו מ-70 ל-30 עובדים. היום החברה הזו מעסיקה 300 עובדים, ואם היינו מקבלים את הכלכלה המתוכננת שלכם", פנה בנאום בכנסת ליושב-ראש העבודה, שלי יחימוביץ', "ואי-אפשר הייתה לפטר - החברה הייתה נסגרת".
שר הכלכלה אמר כי לאופוזיציה יש שיטה פופוליסטית שמנסה להצר את ידיהן של חברות לקבל החלטות. "ככל שתבריחו אותן, כך יהיה רע יותר. מה שמשנה זה לא הסיסמאות אלא העובדות. חברה מטקסס צריכה להחליט איפה תקים את החברה שלה, היא לא ציונית ולא תבוא לארץ בשם כך, אלא בגלל איפה שיותר נוח ואיפה שיש הקלות במס. אם היא לא תבוא לפה - לא יהיו עוד אלפי עובדים במעגל הבא. לפי השיטה שלכם חברות מחו"ל לא יגיעו לישראל. אתם הפכתם להיות פיגוע כלכלי למדינת ישראל. אתם מרחיקים חברות. אני יורק דם בשביל להביא משקיעים לפה. הם רואים שיש פה עדר שקופץ על כל מי שרוצה ליזום. אם תמשיכו להבריח חברות בשביל הפופוליזם שלכם, נמצא פה גלי אבטלה שלא ידענו כמותם. נרחיק את היזמים ונהיה כלכלה כמו בקובה. תאמינו ביזמים".
כולם למגזר הציבורי
השר בנט פנה ליושב-ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, והאשים: "התפישות שלך כל כך מיושנות". הוא הוסיף: "תפסיקו לבלום יצירת מקומות עבודה. לא משמרים מפעל בכל הכוח גם אם הוא לא רווחי. אתם לא תתנו להגיון לפעול. תפסיקו להפחיד את המשקיעים". יש תפישה כושלת לפיה יגיע שר התמ"ת או הכלכלה ויפזר צ'קים למפעל כושל ויש תפישה חדשה, לפיה לא משמרים מפעל בכל הכוח, גם אם זה לא פופולרי. אנחנו לא זורקים כסף על מפעל כושל, אלא משקיעים כסף בעובדים כדי שיוכלו לעבוד במפעל... אבל לא תתנו להיגיון לפעול".
בנט הוסיף בציניות: "יש לי פתרון מושלם: כל העובדים יעבדו במגזר הציבורי, לא נצטרך יותר מגזר הפרטי, שהוא האויב. רוח האדם ליזום, האמונה שיוכל ליצור חזון ולגייס משקיעים והחופש גם להיכשל, רק החופש הזה ייצר במדינה מקומות עבודה", דבריו.
ח"כ איתן כבל (העבודה), הגיב בקריאת ביניים: תזכור שבזכות אותם עובדים יש לך את החברה שהחזקת, זה לא שחור ולבן".

הצעות האי אמון נדחו

מליאת הכנסת דחתה ארבע הצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה. הנה דברי כמה מן הדוברים בדיון:
  • ח"כ איתן כבל (העבודה): "לפתע ראו ראש הממשלה ושר האוצר בקרנית פלוג את האור. הצמד נתניהו ולפיד הגדיר מחדש את המושג פארסה. הבדיחה היא על חשבוננו. אם כך מתקבלות ההחלטות הגלויות לעין, אינני רוצה לחשוב איך מתקבלות ההחלטות בחדרי חדרים. כולה נגיד, מה כבר לא מצאו ולא הצליחו? אני מנסה להבין את האסטרטגיה והחזון של הממשלה, באמת ניסיתי למצוא. 185 משכורות צריך אדם עובד על-מנת להגיע לדירה. היום אפילו רוב חברי הכנסת לא יכולים להרשות עצמם לקנות דירה, אז מה נגיד לכל אותם צעירים? איך מתנהלת המדינה בתקופה כה רגישה כמו זו ללא שר האוצר? וללא נגיד בתקופה כלכלית כה סוערת? אדוני ראש הממשלה, מה אתה משאיר אחריך? אנחנו אוהבים את המדינה הזאת. ואני אעמוד כאן ככל אשר יידרש כדי לומר את הדברים ללא מורא וללא פחד עד שאולי ראש הממשלה יתעשת".
  • ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל): "באשר לסוגיה המדינית, אני מנסה להיכנס לעובי הקורה, מנסה לגעת ולו בחלקיק של סעיף שיכול להאיר בפנינו את הדרך, ואני נדהם מהסרבנות של ממשלת ישראל בכל מה שקשור בשלום אמת צודק ובר-קיימא, בשל עקשנותה לא להאזין לקול השפוי להשגת שלום אמת שישים קץ לסבל כל העמים, ובמיוחד העם הפלשתיני. אף אחד לא יכול להסביר את הסרבנות הזאת. אבו מאזן חותר ללא לאות לשלום, וחוזר ומצהיר שהוא כנשיא פלשתין לא ירשה בשום אופן שתפרוץ אלימות כלפי ישראל. את האלימות של ישראל כולנו יכולים לראות. על ישראל לסגת מהשטחים הכבושים ולאפשר לכונן את ירושלים המזרחית כבירתה של פלשתין, ובתמורה לקבל הכרה ונרמול היחסים. העולם כולו אומר שאם מחר בבוקר תחליטו לחזור לגבולות 67' אתם תצאו מנצחים. העם הפלשתיני הוא שיקריב. העולם הערבי כולו אומר: תיסוגו, זה ישיג שלום".
סגן השר המקשר בין הממשלה לכנסת, אופיר אקוניס (הליכוד-ביתנו) השיב: "אחרי ששומעים את נימוקי סיעות האופוזיציה, אפשר לחשוב שהכל בישראל רע, שהמדינה מתפרקת והגיעה לסוף דרכה. הכל קטסטרופה והכל באשמת ממשלת ישראל. אבל המציאות היא אחרת. ירושלים היא בירת ישראל מזה 3,000 שנה. ירושלים לא תחולק, לא תהיה בה בירה של העם הפלשתיני או של שום עם אחר. היא הייתה ותמשיך להיות בירתה של ישראל. על איזה שלום מדובר? כזה בו ראש הרשות הפלשתינית עוצם עיניים למול הטרור? מי סיכל חדשים לבקרים כל מאמץ לשלום? שתי ממשלות כבר הציעו פשרות מרחיקות לכת. כשאתם שואלים מי מכשיל, תבואו בטענות בראש ובראשונה לעצמכם. בשנת 1995 בשיא הפעילות, בשיא הביצוע של הסכמי אוסלו, כאשר נשאל יצחק רבין עליו השלום, משחרר ירושלים, מה לדעתו יקרה כאשר יגיעו לירושלים במשא-ומתן, השיב: אם ידרשו ממני לבחור בין השלום לבין ירושלים, אני בוחר בירושלים".
עוד הוסיף אקוניס: "בישראל הכנסת היא הריבון והיא זו שמאשרת ומפילה חוקים. שופטי בג"ץ אינם מעל החוק ואינם חסינים לביקורת. ההחלטה בחוק המסתננים גרמה נזק למאמצי המדינה".
ח"כ נסים זאב (שס): "העניין של נשים בצבא ושירות נשים בצבא, אנחנו לא הולכים להוסיף חטיבות. אמר הרמטכ"ל בפירוש. אולי מקסימום גדוד נוסף. אז על מה כל המהומה? הוא בפירוש אומר שזאת אג'נדה פוליטית של מישהו שמנסה לקרוץ לציבור שלו, כנראה לפיד. אני פשוט מרחם על הבית היהודי. יש שנאה גדולה שמחלחלת בציבור החרדי כלפי הציבור הדתי-לאומי. יש לכם הזדמנות לומר: חטאנו ואנחנו חוזרים בנו. קיצצו בעולם הישיבות, בקצבאות ילדים. והבית היהודי שותפה מלאה לכל המהלכים. שיהיה ברור שכל הקרע עם הציבור החרדי עקב אותן פגיעות קשות. הפגיעה בציבור החרדי היא חרפה".
סגן השר אופיר אקוניס: "נדמה שנקלענו בין הבית היהודי לשס. אני מבין שיש מטען גדול מאוד וארוך שנים. הגשתם הצעת אי אמון לגבי הממשלה. ממשלת ישראל מכבדת את תורת ישראל, מחזקת את ארץ ישראל ועם ישראל. לא היתה, איננה וגם לא תהיה. יש ויכוחים פנימיים. נביא את חוק השוויון בנטל לקריאה השנייה והשלישית כי הוא חוק ראוי, מבלי לשסות ציבור זה בזה".

תאריך:  21/10/2013   |   עודכן:  21/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  זהבה גלאון  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט לאופוזיציה: "הפכתם לפיגוע כלכלי"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בנט מפחיד את הציבור
ירון זכאי 1  |  21/10/13 19:22
2
בנט, קצת מידתיות לא תזיק. ל"ת
בעל מפעל  |  21/10/13 20:33
3
תשובת אקוניס לבעיית האבטלה
רוני1234  |  21/10/13 22:22
4
פיגוע כלכלי
נפולאון  |  22/10/13 00:16
5
בנט התגלמות הקפיטליזים החזרי
במלוא הדרו  |  22/10/13 06:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה תובע ממשרדי האוצר והתחבורה התייחסות להשגות הקשות על המיזם    יו"ר ועדת הפנים אינה מבינה איך מתכננים רכבת לשומקום    שר התחבורה: "אין רכבת שהיא כלכלית - אבל התוצאה תהיה כלכלית ברמה הלאומית"
עופר וולפסון
תיבחן השתתפות בעלי ערוצי טלוויזיה במכרזים על תשתיות    מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מתנגד: "הכללת ערוצי הטלוויזיה בחוק תוביל לכך שלא יבואו משקיעים חדשים"    מפיקים ויוצרי תוכן: "ההשפעה על פוליטיקאים - עצומה"
מחלקה ראשונה
כך סיכמה יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב דיון סוער שהתקיים בווועדה בחשד להטיית הבחירות המקומיות בעיר בית שמש
עידן יוסף
שופרסל ומגה מזהירות את ועדת הכלכלה: אם לא יהיו הגבלות - לא יהיו תווים    הוועדה קיבלה את הצעתו של ח"כ שטבון - תוקפם של תווי הקנייה יעמוד על 5 שנים לפחות וערכם יהיה אחיד    "לצרכנים מגיעה השקיפות - הכי קל זה לא לעשות כלום"
מחלקה ראשונה
מפעל תעש, שזכה לביקורת חריפה בדוח מבקר המדינה, מאיים על מי השתייה של רמלה ורחובות    ח"כ אמנון כהן דרש מתעש להעביר עד סוף השבוע הבא את כל הסקרים הנוגעים במפגעים סביבתיים הנגרמים ממפעליה
רשימות נוספות
חברת החשמל: רפורמה בקרוב או אובדן הרישיון  /  עופר וולפסון
אישור חוק הדיור הציבורי נדחה בשבועיים   /  אלעזר לוין
חוק הריכוזיות יאושר בשבוע הבא  /  עופר וולפסון
מחשקים את נתניהו  /  סופיה רון-מוריה
בליכוד אין תחליף לנתניהו  /  סופיה רון-מוריה
לא למדתי רפואה מימיי - ואני מנתח מוח  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il