X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת כי "גנבה" ממנה רעיון וביצוע של מיזם חדש לייצור כלי רכב סיניים שיימכרו ברחבי העולם במחיר נמוך מכלי רכב אחרים באותה קטגוריה
▪  ▪  ▪
משרדי האחים עופר בחיפה. תביעה בגובה 106.4 מיליון שקל

V-CARS LLC - חברה מדלוואר ארה"ב שהוקמה לשם ייצור ושיווק כלי רכב תוצרת סין בצפון אמריקה - הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת ענק בסך 106.4 מיליון שקל נגד החברה לישראל, חברה ציבורית בשליטת קבוצת עופר המוחזקת ונשלטת על-ידי משפחת עופר.
בתביעה נאמר כי עניינה במיזם משותף שנרקם בין התובעת לבין חברה סינית לייצור כלי רכב בשם: CHERY AUTORNOBILE לייצור כלי רכב בסין, ייבואם ושיווקם במדינות שונות בעולם. במסגרת גיבושו של אותו מיזם פנתה התובעת לחברה לישראל, עניינה אותה במיזם שהרעיון שעמד בבסיסו היה שילוב מערבי-סיני ליצור כלי רכב, והציעה לה לקחת חלק בו כמשקיעה בלבד, השקעה שתיעשה בשילוב עמה.
לדברי התובעת, היא הציגה בפני החברה לישראל - לה לא היה באותה העת כל ניסיון בשוק כלי הרכב - את תוכניתה העסקית לאותו מיזם. בנוסף חשפה אותה לחומרים סודיים שלא הייתה לה כל דרך להגיע אליהם לולא התובעת, והכירה לה את חברת צ'רי הסינית ואף סיפקה לה מידע עסקי מקיף וחסוי על אודותיה.
לטענת התובעת, סופה של אותה מערכת יחסים הינה בהשבת רעה תחת טובה מצד החברה לישראל, וכך בחוסר תום לב משווע, תוך הפרת הסכמות בין הצדדים והצגת מצגי שווא, חתרה החברה לישראל תחתיה ומאחורי גבה דחקה את רגליה מאותו מיזם.
לדברי התובעת, החברה לישראל הציגה בפניה מסכת של מצגי שווא על-מנת "להרדים" אותה ולגזול ממנה את עמל-כפיה תוך כדי שהיא מנהלת עם צ'רי משא-ומתן עצמאי ובסופו של עניין מתקשרת עמה ישירות, באותה עסקה ממש.
לדברי התובעת, היא זו שיזמה את הרעיון לייצור של למעלה מ-200,000 כלי רכב סיניים אשר ימותגו כרכבי פרמיום בעלויות נמוכות יחסית ויימכרו ברחבי העולם במחיר נמוך מכלי רכב אחרים באותה הקטגוריה.
התובעת מאשימה את החברה לישראל בכך ש"גנבה" ממנה את הרעיון והביצוע של המיזם תוך שימוש בסודותיה המסחריים. לטענתה היא זו שהכירה בין החברה לישראל לבין החברה הסינית צ'רי ולא בית ההשקעות הנורווגי "פארטו" לו שילמה החברה לישראל עמלה בסך 3 מיליון דולר בגין ההיכרות בינה לבין צ'רי.
התובעת טוענת עוד, כי היא זו שיצרה את ההזדמנות העסקית, בדקה את צ'רי ובחנה את התאמתה למיזם, פיתחה את התוכנית העסקית, ניהלה את המשא-ומתן עם צ'רי, יצרה את התנאים העסקיים לשיתוף הפעולה והיא זו שהביאה לקיומו של תהליך משא-ומתן המשולש בין צ'רי, וי-קארס והחברה לישראל.
בתביעה נטען עוד כי החברה לישראל לא העלתה בדעתה את רעיון הקמת מיזם עם חברה סינית לייצור כלי רכב בעלויות נמוכות יחסית ושיווקם ברחבי העולם כרכבי יוקרה הזולים יותר ממתחריהם באותה קטגוריה.
לדברי התובעת, החברה לישראל דחקה אותה מהמיזם אליו נחשפה אך ורק דרכה ובזכותה ועל-אף שהסכימה כי תיקח בו חלק כמשקיעה בתובעת בלבד. בפועל קיבלה החברה לישראל טובת הנאה משמעותית ביותר על חשבונה וזאת בהתחשב ברווחיה הצפויים מהמיזם החדש בינה לבין החברה הסינית צ'רי.
התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את החברה לישראל בפיצויי קיום שיעמידו אותה במקום בו הייתה אילו היה מקוים המתווה שהוסכם בינה לבין החברה לישראל, דהיינו פיצוי בשווי חלקה המשוער במיזם הנאמד ב-596 מיליון שקל. בשל שיקולי אגרה העמידה התובעת את סכום תביעתה על סך של 106.4 מיליון שקל.
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  22/10/2013   |   עודכן:  22/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעת ענק נגד החברה לישראל: "גזלה עסקה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מנהלי החברה לישראל מסוגלים לכל
גוזל  |  22/10/13 12:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דובי בן גדליהו
במשטרה טוענים כל הזמן שמצלמות המהירות החדשות מוצבות רק בכבישים קטלניים    האם "כביש עוקף קריות" החדש - שעלה למדינה כ-2 מיליארד שקל והוגדר כאחד הבטוחים במדינה - הפך תוך 4 חודשים ל"כביש אדום"?
יצחק דנון
מבקש לקצר את תקופת הצינון הקבועה בחוק על-מנת להיות מועסק בחברת גינדי ישראל בתפקיד של מתן שירותי ניהול השקעות ועסקים
יצחק דנון
החברה נחשבה כחלוצת הדיוור הבינלאומי ולדברי מבקש הפירוק, מנהלה לשעבר ובעל מניותיה, החברה הגיעה לסוף דרכה
יפעת גדות
בנוסף לתוצאות המבטיחות של הניסוי במיאלומה נפוצה, ווקסיל מודיעה על קבלת אישור מהמרכז רפואי הדסה עין כרם ירושלים, לביצוע ניסוי קליני בחולות סרטן שד גרורתי עם חיסון ה-ImMucin
יפעת גדות
פעילות אירובית יכולה להשפיע על הנוירוטרנסמיטרים שהם בעלי השפעה הדומה לזו של נוגדי דיכאון במוח    העלייה בזרימת הדם לשרירים העובדים גורמת לירידה במתח שריר    הפעילות היא הסחת דעת מצוינת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il