X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה בקשתה לערער על חיובה בתשלום בעקבות מחלוקת בפרויקט הרחבת משכן הכנסת רובינשטיין: מוטב שסכסוך לא יובא לבוררות בפני מי שיש לו קשרים עם אחד הצדדים, גם בהסכמתם
▪  ▪  ▪
שו"ב הייתה קבלנית-משנה של שפיר

חברת שפיר הנדסה תשלם 23 מיליון שקל לחברת שיכון ובינוי, לאחר שבית המשפט העליון דחה (יום ג', 22.10.13) את בקשתה לערער על פסק הבוררות שחייב אותה בתשלום זה.
המחלוקת בין שתי החברות נגעה לעבודות שביצעה שיכון ובינוי כקבלנית-משנה של שפיר בפרויקט להרחבת משכן הכנסת. חילוקי הדעות הועברו להכרעתו של המהנדס שי מרגולין, אך לאחר שנתן את הפסק - ביקשה שפיר לבטל אותו. שפיר טענה, כי למרגולין יש קשרים עסקיים ענפים עם שו"ב ולכן הוא נגוע במשוא פנים.
בית המשפט המחוזי מרכז דחה את בקשתה של שפיר והשופט אליקים רובינשטיין דחה את בקשתה לערער לאחר שקבע, כי אין מדובר בנסיבות יוצאות דופן המצדיקות מתן רשות ערעור. רובינשטיין מציין, כי הוא אומנם סבור שיש להרחיב את רשות הערעור, אך ההלכה הפסוקה של בית המשפט העליון היא לצמצם רשות זו.
"מנוע מלטעון"
לגופם של דברים אומר רובינשטיין: "אין מחלוקת, כי קשרים עסקיים והתקשרויות עסקיות קודמות של בורר עם צדדים לבוררות עלולים להקים חשש ממשי למשוא פנים ולניגוד עניינים. אין מחלוקת גם, שבענייננו הסכימו הצדדים - ואתמה כיצד, מבלי שארצה לפגוע ביושרת הבורר - למינויו של הבורר חרף קשריו העסקיים והתקשרויותיו העסקיות הקודמות, ואף הצהירו כי לא תהא להם טענה בגין אלה. אכן, צד המסכים לקיומה של בוררות בהיותו מודע לקשריו של הבורר עם אחד הצדדים לה, מנוע מלטעון כנגד קשרים אלה".
לדעת רובינשטיין, מרגולין ושו"ב היו צריכים לגלות לשפיר שהם עובדים יחדיו במכרז עיר הבה"דים, אך אין בכך כדי לבטל את פסק הבוררות, שכן הצדדים ידעו על קשריו העסקיים הקודמים של מרגולין עם שו"ב.
"היוצאים מאוד מן הכלל"
בשולי פסק הדין, מוסיף רובינשטיין: "דומה, כי הורתן של הטענות למשוא פנים בהסכמתם המוקדמת של הצדדים להתדיין בפני הבורר, חרף קשריו המקצועיים-עסקיים עם שני הצדדים. כשלעצמי סבורני, כי על דרך הכלל ראוי לו לְבּורר, כל בורר, אשר היה מצוי בקשרים כאלה ואחרים עם גורמים שונים, לרחק מלישב בבוררות בעניינם של אותם גורמים.
"...אמנם, לעיתים יהיו מקרים חריגים שבהם הנסיבות הייחודיות עד מאוד יצדיקו התדיינות בפני בורר ספציפי שאינו עומד באמת מידה זו, למשל כשמדובר בבוררות המצריכה מומחיות ייחודית שאין כדוגמתה בנושא ספציפי, אולם לדידי יש לחתור לכך שמקרים אלה יהיו בגדר היוצאים מאוד מן הכלל. אכן, מדינה קטנה אנו ולעתים יחסרו מומחים שאינם מעורבים עם הצדדים או מי מהם, אך לטעמי במקרים כאלה עדיף לתור אחר - למשל - משפטן, רואה חשבון, כלכלן או מהנדס וכדומה, הכל לפי המקרה, שילמדו את החומר ויתעמקו בו גם אם אינם 'מומחים מיוחדים' לנושא, כפי שעושים שופטים יום יום - מאשר ליטול סיכון שאחריתו מי ישורנה".
רובינשטיין מותח ביקורת על אורך בקשתה של שפיר ומורה לה לנמק מדוע לא תחויב בהוצאות לטובת אוצר המדינה. את שפיר ייצגו עוה"ד שוקי חורש, ערן בצלאל, אוריאל פרינץ ועדי שלמה.

תאריך:  22/10/2013   |   עודכן:  22/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפיר הנדסה תשלם 23 מיל"ש לשיכון ובינוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רוזן תוהה אלו שירותים העניק רבין לחברת תעשיות מלח שלא יכלה לקבל מעורכי דינה    דנקנר: עורכי הדין שלנו לא קיבלו תשובות וביקשתי מרבין לברר מדוע
יפעת גדות
חוקרים גילו כי חלקים מסוימים בגוף, כמו לדוגמה רקמת השד אצל האישה, מזדקנים מהר יותר משאר הגוף
עופר וולפסון
במבצע מיוחד שערך האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות בכלל 18 הסניפים של הבנק, הוחתמו למעלה משני-שלישים מהעובדים, שמספרם הכולל עומד על כ-550
ענת ביין-לובוביץ'
‎‎על התקציב התמודדו גם גליקמן, ליאו ברנט, פובליסיס‎,LEAD ,‎‏ שטרית ודרורי-שלומי‏‏    היקף הפרסום של האוניברסיטה הפתוחה ב-2012 עמד על כ-4.3 מיליון דולר במחירי מחירון. מתחילת השנה הושקעו בפרסום כ-560 אלף דולר‏‏‎
יצחק דנון
טוענת כי "גנבה" ממנה רעיון וביצוע של מיזם חדש לייצור כלי רכב סיניים שיימכרו ברחבי העולם במחיר נמוך מכלי רכב אחרים באותה קטגוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il