X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דור אלון גז השלימה ההסבה לגז בשני מפעלי ופורג'ט באופקים והחלה הזרמת הגז הגז צפוי לחסוך למפעל כ-5 מלש"ח בשנה החיסכון הכולל במפעלים דומים ברחבי הארץ יכול להגיע לכ-1.2 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
נמצאת בשלבי הסבה עם מספר לקוחות נוספים

"דור אלון גז", השלימה בימים אלו את שלב הזרמת הגז בתהליך ההסבה לגז טבעי במפעל ופורג'ט באופקים. זהו הפרויקט התעשייתי השלישי (המורכב משני מפעלים נפרדים), המחובר לרשת חלוקת הגז הטבעי, שעבר את תהליך ההסבה לגז בתעשיה בישראל.
ופורג'ט הוא מפעל טקסטיל המייצר מוצרי בד לא ארוג בשני אתרים באופקים. המעבר לגז טבעי צפוי לחסוך למפעל כ-5 מיליון שקל בשנה.
דור אלון גז טיפלה במתן פתרון מלא ומקיף בתהליך ההסבה למפעל הכולל אספקת הגז הטבעי למפעל, רישוי, הסבת המבערים, ביצוע מערכות חשמל, אישור כיבוי אש, מערכות בקרה, תשתית הנדסה אזרחית, גיבוי ועוד.
לפני חודש החל השלב הראשון בהסבה והמפעל חובר לרשת חלוקת הגז הטבעי בדרום הארץ על-ידי חברת החלוקה האזורית. השלמת ההסבה והזרמת הגז בשני המפעלים הבוקר הינה צעד משמעותי בחיבור המפעלים הבינוניים לרשת החלוקה וההולכה הממשלתית "נתיבי גז לישראל" (נתג"ז). חברת דור אלון גז מתכננת להיות גורם דומיננטי בשוק הגז הטבעי ובשוק ההסבות ומתבססת על הידע והניסיון הרב בנושא מערכות גז לתעשיה, כמי שהסבה מאות מפעלים מסולר ומזוט לגפ"ם (גז פחממני מעובה) ומחזיקה צוות טכני בעל ניסיון רב של שנים.
בין 1,000 ל-1,200 מפעלים ירוויחו מההסבה
התאחדות התעשיינים מעריכה כי קיימים בין 1,000 ל-1,200 מפעלים בינוניים שיכולים להרוויח מההסבה לגז טבעי. ההתאחדות מעריכה כי החיסכון מהסבת מפעלים אלו לגז טבעי יעמוד על כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. התעשיה הישראלית חווה שחיקה באחוזי הייצוא והרווחים כתוצאה מעלויות תפעול ואנרגיה יקרות. המעבר לגז טבעי מספק פתרון להפחתת עלויות הייצור וכן חיסכון בעלויות תיקונים של מערכות הייצור. מחיר הגז הטבעי זול באופן משמעותי ממחירי המזוט והסולר, מזהם פחות ויעיל.
מודל ההסדרה הישראלי מנתק בין התשתיות למחיר הגז לצרכן במטרה להבטיח שהצרכן יקבל את היתרונות של הגז הטבעי. חיבור המפעלים להסבה לגז בוצע גם הוא בהסדרה אשר יוצרת הפרדה לנוחות המפעלים ולעידוד תחרות. המפעלים מתחברים למאגר הגז תמר באמצעות רשת ההולכה הממשלתית "נתיבי גז לישראל". חברות החלוקה חולשות על אזורים בחלוקת מונופול שבוצעה על-ידי רשות הגז. החברות עובדות בטווח המגשר בין הלקוח לכל הגופים כשתפקידן מתרכז באספקת הגז, גיבוי דלק משני ואף הקמה והסבה של המפעל לגז.
דור אלון גז נמצאת בשלבי הסבה עם מספר לקוחות נוספים מתחומי התעשיה השונים. בחודשים הקרובים מתכננת החברה להיכנס גם לאספקת גז לתחבורה בדומה לפעילותה בתחום הגפ"ם לתחבורה כאשר פרצה את הדרך והפכה לחברה הגדולה בתחום עם כ-35 תחנות תדלוק בפריסה ארצית מנהריה ועד אילת. תחום נוסף בו פעילה החברה הוא ייצור חשמל מקומי במפעלי תעשיה ושימוש בחום שנוצר מהתהליך לצורכי תעשיה. דור אלון שותפה בימים אלו גם בהקמתה של תחנה לייצור חשמל ואספקת קיטור במפעל סוגת.
המשרד לאיכות הסביבה והתעשיה הבינלאומית דורשים סטנדרטים במערכי ייצור שלא ניתן לעמוד בהם ללא המעבר לגז טבעי בתעשיה. המעבר הוא צורך הישרדותי של התעשיה בארץ כדי להתחרות כראוי בתעשיה העולמית וכן לצמצם את יוקר המחיה. החיבור למאגר הגז תמר באפריל 2013 פתר את התלות של ישראל בגז שהגיע ממצרים ובבעיות האספקה שהחריפו בעקבות המהפכה במצריים בשנת 2011.
שי עזרא, מנכ"ל דור אלון גז, מסר: "יש לנו ניסיון רב וכוח אדם מקצועי ברמה גבוהה ביותר. ההתמחות שלנו בתחום הגז היא מקיפה וזה יתרון גדול. אנחנו מובילים עם פתרונות טכנולוגיים וחדשנות, בגז (גפ"ם) לרכב ושימוש ביתי וכן לשימוש בגז טבעי בתעשיה. בתהליך ההסבה לגז טבעי בתעשיה, אנו מלווים את המפעל בכל השלבים והחיבורים הנדרשים מול גורמים חיצוניים בתעשיה ומול גופי הממשל. אין ספק כי במהלך השנה הקרובה נתחיל לראות את הרווחיות עולה במפעלי התעשיה הראשונים ופורצי הדרך מהצמצום המשמעותי בהוצאות האנרגיה".

תאריך:  22/10/2013   |   עודכן:  23/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושלמה ההסבה לגז טבעי במפעלי ופורג'ט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הערכה - תשלם בין 300 ל-500 אלף שקל לשנה    מכבי מקבלת כסף, החברות מרוויחות פרסום, אורחי הכבוד צופים ואוכלים
אלעזר לוין
סוכן הביטוח הוותיק: יש לבטח גם ריהוט מובנה ורכוש משותף, ולכסות הוצאות הריסת הבנין, שכר יועצים ושכירת דירה במקום זו שנהרסה    בעיה גדולה בבתים משותפים, אם חלק מהדיירים לא ביטחו    מהנדס בנין: איך למנוע נזקים לבנין
יצחק דנון
עמית של החברה טוען לגבייה ביתר של דמי ניהול בניגוד להתחייבות שניתנה על-ידי החברה לפני כשנה להימנע מהעלאת דמי הניהול
עופר וולפסון
בסביבות 23% מתושבי ירושלים הצביעו עד כה בקרב בין ברקת לליאון    שיאנית ההצבעה: כפר קרע - מעל 94% הצבעה    שיעור ההצבעה הכללי - 42.6%
יפעת גדות
חוקרים הצליחו בפעם הראשונה לגדל שערות על עכברים שהושתלה בהם רקמה אנושית    מקווים שמחקרים נוספים יקדמו את התוצאות ויביאו לטיפול בקרחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il