X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה שהוגשה על-ידי רשות מקרקעי ישראל נטען כי הנתבע עושה שימוש מסחרי בלתי חוקי בנחלות במושב כפר טרומן אשר ייעודן חקלאי
▪  ▪  ▪
שימוש בלתי חוקי [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

רשות מקרקעי ישראל הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה בסך 24 מיליון שקל נגד יצחק קלקודה מכפר טרומן, בטענה לשימוש מסחרי בלתי חוקי בשטח שתי נחלות במושב שייעודן חקלאי. זאת למטרות מסחריות שונות, ביניהן הפעלת חניון כלי רכב בשם "חניון טסים", המשמש את באי שדה התעופה נתב"ג הסמוך לכפר טרומן.
בתביעה מצוין כי הנתבע מפעיל בין היתר בשטח הנחלות יחידות נופש, מחסנים, מוסכים, מפעל אריזה, מסגרייה, נגרייה, מתקן לשטיפת כלי רכב ועוד.
במבוא לתביעה נאמר כי בשנים האחרונות אנו עדים למגמה הולכת ומתרחבת של פעילויות מסחריות בלתי חוקיות המתקיימות במרחב הכפרי של המדינה, ובריכוז גבוה של פעילויות אלה, בייחוד במרכז הארץ. לדברי המדינה, לפעילות מסחרית בלתי חוקית ואינטנסיבית זו במרחב הכפרי השלכות שליליות קשות סביבתיות, חברתיות, תרבותיות, כלכליות וכיוצא בזה.
לדברי רשות מקרקעי ישראל, שימוש בלתי חוקי זה תוך ניצול לרעה של זכויות שהעניק מנהל מקרקעי ישראל לאגודות שיתופיות ולמתיישבים לשם הפקת רווח שלא כדין ועל חשבון קופת הציבור, הפך לתופעה נרחבת ונפוצה אשר הרשויות מנסות להילחם בה ולמגרה.
לטענת הרשות, השימושים הבלתי חוקיים הנעשים בשטחי הנחלות שייעודן חקלאי על-ידי הנתבע נעשים ללא הסכמה שממילא לא ניתן היה לקבלה, וכמובן ללא כל תשלום מצד הנתבע. זאת אף ששימושים אלה נועדו בראש ובראשונה להפיק רווחים כלכליים אישיים ולמקסם את הפעילות העסקית-מסחרית המופקת שלא כדין מהקרקע.
בתביעה נאמר כי הנתבע הפיק ומפיק מן השימושים הבלתי חוקיים רווחי עתק ואין בשורת ההליכים הפליליים אשר התנהלה/מתנהלת נגדו, נגד הבנייה הבלתי חוקית והשימושים הבלתי חוקיים המבוצעים על ידו, כדי להרתיעו מהמשך פעילותו העבריינית כל עוד כדאיותה הכלכלית של מעשיו עומדת בעינה.
אשר על כן מבקשת רשות מקרקעי ישראל להביא להפסקת התמריץ הכלכלי הטמון בפעילות עבריינית זו של הנתבע ולהביא מצב דברים זה אל קיצו. זאת באמצעות חיובו של הנתבע בהשבת המקרקעין לרשות המדינה ובתשלום דמי שימוש ראויים בגין השימוש הבלתי חוקי אשר נעשה על ידו בנחלות במושב טרומן שייעודן חקלאי והרווחים אותם הפיק. בנוסף מתבקש בית המשפט להורות על הריסת המבנים הבלתי חוקיים אשר נבנו בשטחי הנחלות.
בסיכום כתב התביעה נאמר כי "עבירה על החוק נהפכה לצערנו לנורמה. אין צורך להכביר במילים כי למציאות בה עבריינות הבנייה משתלמת כלכלית ישנה משמעות ערכית ומוסרית חמורה ביותר. שומה על רשויות המדינה ומערכת אכיפת החוק להילחם בתת נורמה זו".
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  23/10/2013   |   עודכן:  23/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה תובעת מיליונים ממפעיל חניון ליד נתב"ג
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע שלא תטפלו ב............
מתעב צבועים  |  23/10/13 11:25
2
בדירה קטנה
מתגורר  |  23/10/13 16:52
3
מה עם העסקים הלא חוקים הערבים
יוסף הצדיק..  |  23/10/13 19:37
4
מה עם העסקים הלא חוקים הערבים
יוסף הצדיק..  |  23/10/13 19:37
5
פעילות עבריינית הפושה באדמות ח
Hguy  |  28/10/13 23:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כך קורא יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמנון כהן, בדיון על דוח המבקר בעניין    צה"ל: אזרחים המטופלים במרפאות צבאיות, משלמים מחירי קופות החולים
עידן יוסף
הצעיר התוקף אחז בבגדו של הרב הישיש אהרן לייב שטיינמן, ממנהיגי הציבור החרדי, וטלטל אותו תוך שהוא מקלל אותו בגין הבחירות    התוקף כנראה מעורער בנפשו
יפעת גדות
מרבית העובדים הזרים המטפלים בחולי אלצהיימר אינם עוברים סדנת הכשרה על-ידי התאגידים    מנכ"ל עמותת עמדא, גרי רוט, שיבח את החלטת מנכ"ל משרד הבריאות להוביל תוכנית בין-משרדית לשיפור הטיפול בחולי אלצהיימר, שעלותה למעלה מ-100 מיליון שקל
יצחק דנון
לטענת חברת אלקטרה, בעלת רשת החשמל מחסני חשמל, הנתבע גורם לגולשים באינטרנט להיכנס לאתר האינטרנט של חנותו במחשבה שהם נכנסים לאתר של מחסני חשמל
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון מבקשת להורות למועצות עיריות בת-ים, רמת השרון ונצרת עילית להדיח את ראשי הערים ששבו ונבחרו למרות כתבי האישום נגדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il