X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה המנהלת את המפעל, חברה-בת של טבע, מבקשת מבית הדין למנוע השבתת מתקנים סביבתיים ותומכי ייצור אשר הפסקת פעילותם תגרום לנזקים סביבתיים חמורים
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

אסיא תעשיות כימיות חברה-בת של טבע הבעלים של מפעל טבע טק לייצור חומרים כימיים הממוקם בנאות חובב, פנתה בבקשה בהולה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע ל"מניעת התרחשותו של אירוע בטיחותי או אקולוגי חמור במהלך התקיימותה של שביתה במפעלה המכיל חומרים מסוכנים אשר חלק ניכר מהם מצוי עדיין בחצרי המפעל בעקבות פרוץ השביתה".
אסיא תעשיות כימיות מבקשת מבית הדין להורות על מניעת השבתתם של שני מתקנים סביבתיים ותומכי ייצור חיוניים המופעלים על ידה, אשר הפסקת פעילותם עלולה לגרום לנזקים סביבתיים חמורים וכן לנזקים בלתי הפיכים למפעל, אשר יגרמו להשבתתו מאונס משך תקופה ארוכה.
עוד מתבקש בית הדין להורות על מניעת נטישתו והפקרתו של המפעל על-ידי צוות החירום המחויב להישאר בו משך 24 שעות ביממה כדי לנקוט בטיפול מידי בכל אירוע העלול להתרחש בקשר לחומרים המסוכנים המצויים במפעל. בנוסף להורות על המשך התייצבותם לעבודה ומתן אפשרות כניסה למפעל של מספר עובדים מינימלי הנדרש להמשך השגחה על מתקני הייצור, על-מנת להבטיח שלא תקרה תקלה בטיחותית או אקולוגית בקשר לאותם מתקנים בזמן השביתה.
בפנייה לבית הדין נאמר כי עובדי מפעל טבע טק נוקטים בשביתה כללית במפעל במסגרתו הושבתה פעילות הייצור כולה, וזאת על-רקע דרישות כספיות שהועלו על ידם במסגרת המשא-ומתן לחידוש הסכמי השכר בחברה.
החברה מדגישה כי בקשתה זו אינה מופנית כנגד השביתה אלא אך ורק כנגד הימנעות מפעולות ספציפיות, הימנעות העלולה לגרום לנזקים בטיחותיים ואקולוגיים. בבקשה מצויין כי במפעל מועסקים כ-1200 עובדים וכי בקשה זו נוגעת ל-1060 מתוכם.
עוד נאמר בבקשה כי המתקנים הרלוונטיים לבקשה זו משתייכים ליחידות התומכות והם המתקן הביולוגי לטיפול בשפכים ומתקן שירותי התעשיה. בשני המתקנים החיוניים ביחד מועסקים כ-5 עובדים.
לדברי החברה הפסקת הפעילות במתקן הביולוגי תביא למותם של החיידקים המפרקים את חומרים האורגניים ועל-ידי כך מתבצע הטיפול בשפכים. לדברי החברה הפסקת פעולות הטיהור המבוצעות במתקן תגרום למטרדי ריח קשים ולמפגע סביבתי, ובנוסף להפסקת פעילות הייצור של המפעל למשך מספר חודשים עד לשיקום אוכלוסיית החיידקים וגידולה מחדש.
כך גם בכל הנוגע למתקן שירותי התעשיה שתפקידו לקרר את הריאקטורים הגדושים בחומרים כימיים ובהם מתבצעת פעילות הייצור במפעל. הדבר יגרום לנזקים סביבתיים חמורים נוספים וביניהם מפגעי ריח קשים.
בנוגע לצוות החירום המורכב מ-5 עובדים נטען בפנייה לבית הדין כי חובת הימצאות הצוות במפעל היא אבסולוטית ולא ניתן להפסיקה ולו לרגע, ודבר זה אף הוא חלק מתנאי רישיון העסק של המפעל בו מצויים חומרים מסוכנים.
לדברי החברה החל מיום ג' חלה הסלמה בפעילות העובדים בראשות ועד העובדים, ואלה החלו למנוע את כניסתם למפעל של המנהלים שעסקו בהשגחה על המתקנים המושבתים, וכתוצאה מכך אין במפעל צוות חירום תיקני וחלק גדול מהמתקנים נותר ללא השגחה צמודה.
יתר על כן היום הגיעו עובדי המפעל בראשות הוועד אל משרדי הנהלת חברת טבע בפתח תקוה ושם החלה התפרעות חמורה במסגרתה שברו העובדים את שער הכניסה. כמו-כן הובא לידיעת הנהלת החברה כי יו"ר הוועד השמיע בפני עובדים שונים אמירות מתלהמות ואלימות, ובהם איומים על השתלטות על המפעל ופינויו וגרימת נזקים קשים.
אשר על כן מתבקש בית הדין למנוע את השבתת המתקנים החיוניים במפעל ולמנוע את נטישתו על-ידי צוות החירום והעובדים המשגיחים על המתקנים המושבתים. זאת על-מנת למנוע נזק בלתי מידתי, בלתי הפיך והרסני למפעל ולסביבה הכוללת בתוכה אוכלוסיה אזרחית המתגוררת באזור המועצה המקומית נאות חובב, ואוכלוסיית העובדים במפעלים בתחומי המועצה המקומית.

תאריך:  23/10/2013   |   עודכן:  23/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה למניעת אירוע אקולוגי במפעל טבע טק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כתב משוחד אתר משוחד
עובדת   |  24/10/13 07:06
2
כתבה אובייקטיבית....
תושב הדרום   |  24/10/13 12:45
3
מנהל בטבע-טק
הורבייץ  |  24/10/13 16:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
11 משרתי קבע טוענים כי הופלו לרעה לעומת גמלאים אחרים באי-הכרה בזכותם לחופשה צבורה במהלך שירותם בין השנים 90'-96' בשל תקלה במחשבים
נדב נוימן
בבית המשפט המחוזי בתל אביב נידונה תביעתו של לקוח נגד עמי סגל, קבוצת פורום ואלפא פלטיניום, בגין חשד למעילה בכספו בסכום של כ-29 מיליון שקל    הלקוח ביקש להפוך את הכסף שבחשבונותיו לנזיל - ואז התברר כי הם ריקים
יואב יצחק
עו"ד יוסי כהן מנסה לתאם גרסאות כדי לשבש חקירה מצד רשות המיסים בעניין הכספים השחורים שקיבל    ממשיך לשקר ללקוחות שאותם הקליט בלא ידיעתם    גורם ידוע בשוק האפור גילה דבר ההקלטות ודרש מיוסי כהן את התקליטורים ואת תיקיו    שרה נתניהו מפחיתה תלותה בפרקליט המקליט    המשך יבוא
איציק וולף
ממשלת גרמניה פרסמה הודעה נדירה בחריפותה ובה האשימה את ארצות הברית כי צותתה לטלפון הסלולרי של הקאנצלרית אנגלה מרקל    מרקל שוחחה עם הנשיא האמריקני ודרשה הבהרות    אובמה מצידו הכחיש את הדברים
אלעזר לוין
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים מציע תחליף מהיר וזול לתמ"א 38, כדי למגן בנייני מגורים נגד רעידות אדמה    "תמ"א 38 תעזור רק ל-4% מ-800 אלף הדירות הזקוקות למיגון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il