ביום חמישי, ענקית בתי הקפה האמריקנית סטארבאקס תיפתח את חנות Teavana- בית התה המשמש גם בר, בשכונת ה"אפר איסט סייד" של מנהטן. ההשקה מגיע על-רקע רצונה של סטארבאקס להרחיב את טווח המוצרים שלה עם חנויות חדשות המתמקדות בכל תחום, החל ממוצרי תה איכותיים ועד למיצים סחוטים.
"קונספט חנות התה החדשה משדרג את חוויית התה באותה הדרך בה עשינו זאת לקפה", אמר מנכ"ל סטארבאקס הווארד שולץ בהצהרה ששחררה החברה. החברה מכנה את התה "הזדמנות" בשוק של 90 מיליארד דולרי .
סטארבאקס רכשה את חברת Teavana ב-620 מיליון דולרים אשתקד - הרכישה הגדולה ביותר שלה באותה השנה.
חנות Teavana החדשה תגיש משקאות חמים וקרים ואף משקאות תה תוססים. החנות גם תמכור מזון מסוגים שונים, החל מממתקים ועד סלטים ולחמים שונים. היא תמכור גם תה עלים בתפזורת ומוצרים כגון קומקומים.
לרשת Teavana היו כ-300 חנויות בקניונים שמכרו סוגים שונים של עלי תה ותה אקזוטי כאשר נרכשה על-ידי סטארבאקס, שאמרה אז כי תחליט מאוחר יותר האם להוסיף בתי תה לחנויות הקיימות שלה.
תה הוא לא טריטוריה חדשה עבור סטארבאקס. היא קנתה את רשת "תאזו" בעבור 8.1 מיליון דולרים בשנת 1999 ובנתה אותה למותג של מיליארדי דולרים במכירות בחנויות סטארבאקס ובחנויות מכולת.
החברה פתחה חנות "תה תאזו" בסיאטל בשנה שעברה וכעת היא מתכננת להפוך אות ה לחנות Teavana שתיפתח באמצע נובמבר.
סטארבאקס גם פתחה ארבעה ברי מיצים טריים מאז רכשה חברה המתמחה בתחום פעילות זה בעבור 30 מיליון דולרים בשנת 2011.