X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד אמיר סטמרי, ששימש כמנהל מיוחד לנכסיו של חייב, הגיע להסדר נושים שבדיעבד התברר שכלל קנוניה עם כמה מהנושים - אך אלשיך אישרה אותו ודחתה בקשה לעכב את ביצועו
▪  ▪  ▪
אלשיך. בשל שיהוי [צילום: בוצ'צ'ו]
תמיהות, בלשון המעטה
על סטמרי אומר גרוניס: "עולות תמיהות, בלשון המעטה, באשר להתנהלותו של המנהל המיוחד. זאת, לגבי ניהול ההליכים בכלל ולגבי אישור תביעות החוב של אשת החייב ושל שוחט בפרט. כפי שצוין בדוח בעל התפקיד [כהן], ישנם ממצאים רבים המעלים חשד באשר לטיבן של תביעות החוב הללו. בעל התפקיד אף היה סבור שהממצאים הללו מעידים על חשש לקנוניה, ושהיה ראוי לאשר סכומים נמוכים בהרבה"

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, אישרה הסדר בין חייב לבין נושיו שכלל קנוניה ביניהם. כאשר התעוררו החשדות בדבר קיומה של קנוניה זו, דחתה אלשיך בקשה לעכב את ביצועו של ההסדר. כך קובע (יום ד', 23.10.13) נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס.
דוד חלפון נקלע לחובות של עשרות מיליוני שקלים, ובין היתר היה חייב 1.6 מיליון שקל לחברת הפצת הסרטים יקי יושע. המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד אמיר סטמרי, הציע לאשר הסדר במסגרתו ישלם חלפון 11% בלבד מחובותיו לנושיו, פרט לבנק ירושלים שיקבל את מלוא החוב כלפיו. בנובמבר 2009 אישרה אלשיך את ההסדר, ולאחר ארבעה חודשים דחתה את בקשת יקי יושע לעכב את ביצועו, בנימוק של שיהוי. גם בית המשפט העליון דחה בקשה דומה, שכן ההסדר כבר בוצע.
בערעורה העלתה יקי יושע מספר אינדיקציות לכך שההסדר היה קנוניה בין חלפון לבין כמה מנושיו. היא הצביעה על כך שסטמרי אישר רק חלק קטן מתביעות החוב, אך מי שתביעותיהם נדחו - לא ערערו ואף הצביעו בעד ההסדר. עוד הצביעה החברה על אישור תביעת חוב בסך 1.5 מיליון שקל שהגישה אשתו של חלפון ועל אישור תביעת חוב בסך 5 מיליון שקל של יוסף שוחט, חברו של חלפון.
בית המשפט העליון נקט בצעד יוצא דופן ומינה את עו"ד אייל כהן לבדוק את הטענות נגד ההסדר. כהן מצא, כי לא היה מקום לאשר את תביעת החוב של האישה, וכי בנוגע לשוחט היה מקום לאשר 1.35 מיליון שקל בלבד. כהן ציין, כי החוב כלפי האישה לא שינה את מצבם של הנושים, שכן בכל מקרה הוא היה האחרון בתור, אך גובה החוב שאושר לשוחט השפיע על תוצאות ההצבעה לאישור ההסדר. בעקבות זאת, הורה בית המשפט העליון לכנס שוב אסיפה של נושי חלפון.
תוך כדי הדיון נפטר חלפון ומנהל עזבונו סבר, כי אין זה מעשי לבטל את ההסדר ולהתחיל מחדש את התהליך. גרוניס קיבל עמדה זו תוך שהוא מציין, כי מדובר במעשה עשוי וכי אין להתעלם ממחדליה של חברת יקי יושע, ובין היתר מכך שהמתינה מספר חודשים בטרם ביקשה מאלשיך לבטל את ההסדר.
ממצאים רבים
על סטמרי אומר גרוניס: "עולות תמיהות, בלשון המעטה, באשר להתנהלותו של המנהל המיוחד. זאת, לגבי ניהול ההליכים בכלל ולגבי אישור תביעות החוב של אשת החייב ושל שוחט בפרט. כפי שצוין בדוח בעל התפקיד [כהן], ישנם ממצאים רבים המעלים חשד באשר לטיבן של תביעות החוב הללו. בעל התפקיד אף היה סבור שהממצאים הללו מעידים על חשש לקנוניה, ושהיה ראוי לאשר סכומים נמוכים בהרבה.
"למצער, ניתן לומר שהיה מקום לבחון בצורה יסודית את תביעות החוב, ולא להזדרז לאשרן. פגמים אלה, בצירוף הפגיעות בזכויותיה הדיוניות של המערערת, מחזקים את המסקנה אליה הגיע בעל התפקיד, שתחת ביקורת קפדנית ויסודית יותר מצד המנהל המיוחד עשויה הייתה ההצבעה באסיפת הנושים להביא לתוצאה אחרת".
העיזבון חויב לשלם ליקי יושע הוצאות בסך 50,000 שקל. המשנה לנשיא מרים נאור והשופטת אסתר חיות הסכימו עם גרוניס. את יקי יושע ייצג עו"ד רפי מרון, את מנהל העיזבון ייצג עו"ד גיורא רובננקו, סטמרי ייצג את עצמו, ואת הכנ"ר - עו"ד טובה פריש.

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרוניס: אלשיך אישרה הסדר שכלל קנוניה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
די סביר שהיא מקבלת
שוחד  |  24/10/13 09:52
 
- לשגר את "הגברת" הביתה ומייד
לבנון  |  24/10/13 12:20
2
ל"זרוק" את אלשיך
וסטרשנוב למעלה  |  24/10/13 09:58
 
- לרוקן את הזבל מביהמ"ש העלייון
ירון זכאי 1  |  24/10/13 10:21
3
אדוני השופט גרוניס
אתה ממש מגזים  |  24/10/13 10:17
4
אבל מעניין איזה לדעתכם?
יש שופטים בישראל  |  24/10/13 11:19
5
יש להשליך את אלשיך המכשילה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  24/10/13 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
החברה טוענת כי חשיפת מידע המהווה סוד מסחרי ומקצועי בעל ערך כלכלי עלולה לפגוע פגיעה ממשית ובלתי הפיכה בחברה
איתמר לוין
קופת צדקה מבטיחה שהרב עובדיה יתפלל מדי יום לפני כסא הכבוד על מי שיתרום לה 60 שקל במשך 13 חודשים
יצחק דנון
החברה המנהלת את המפעל, חברה-בת של טבע, מבקשת מבית הדין למנוע השבתת מתקנים סביבתיים ותומכי ייצור אשר הפסקת פעילותם תגרום לנזקים סביבתיים חמורים
יצחק דנון
11 משרתי קבע טוענים כי הופלו לרעה לעומת גמלאים אחרים באי-הכרה בזכותם לחופשה צבורה במהלך שירותם בין השנים 90'-96' בשל תקלה במחשבים
נדב נוימן
בבית המשפט המחוזי בתל אביב נידונה תביעתו של לקוח נגד עמי סגל, קבוצת פורום ואלפא פלטיניום, בגין חשד למעילה בכספו בסכום של כ-29 מיליון שקל    הלקוח ביקש להפוך את הכסף שבחשבונותיו לנזיל - ואז התברר כי הם ריקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il