X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: רכבת ישראל]
יחימוביץ': רכבת לאילת? טוב על הנייר
דב חנין: מיליארדים יושקעו ברכבת לאילת, שחלקה מתחת ליערות בהם יהלכו דובים תמר זנדברג: הקרב נגד הרכבת לאילת יהיה ארוך
חנין. אויבו של הטוב [צילום: מוטי פנחסי]

יחימוביץ'. לשפר שירות במטרופולינים [צילום: מוטי פנחסי]

הורוביץ. איוולת לעצור את הרכבת הקלה [צילום: מוטי פנחסי]

זנדברג. אין מדלת אל דלת [צילום: מוטי פנחסי]

ברוורמן: לחשוף הכל על קו הרכבת לאילת
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה תובע ממשרדי האוצר והתחבורה התייחסות להשגות הקשות על המיזם * יו"ר ועדת הפנים אינה מבינה איך מתכננים רכבת לשומקום * שר התחבורה: "אין רכבת שהיא כלכלית - אבל התוצאה תהיה כלכלית ברמה הלאומית"
לרשימה המלאה

יושב-ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' תוקפת את כוונתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לסלול קו רכבת לאילת. בכינוס יום התחבורה הציבורית שארגנה עמותת תחבורה היום ומחר, אמרה יחימוביץ': "למרות שזה נשמע פחות סקסי לטיפול, הבעיה מספר אחת היא הגודש במטרופולינים. בה צריך לטפל באופן מיידי ובה צריך לשים את המשאבים".
"אני יודעת שסלילת רכבת לאילת נשמעת טוב הרבה יותר על הנייר, אבל בסופו של דבר האופן שבו נוגעים השינויים האלה בחייהם של בני אדם רגילים, מעמד ביניים ועניים, המגע בטיפול בסוגיית הגודש במטרופולינים, פותר יותר בעיות ליותר בני אדם ומעלה את איכות חייהם של יותר אזרחים במדינת ישראל. העבודה הסיזיפית בתחום התחבורה היא שיפור השירות בתוך המטרופולינים", דברי יחימוביץ'.
גם חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) שמתנגד לרכבת לאילת, טען כי היא באה על חשבון הדברים החשובים באמת. בפתח דבריו התייחס לקו האדום בגוש-דן ואמר: "הלאמת הרכבת הקלה הייתה דבר נכון, אבל הלאמה אינה פתרון פלא. מאחורי הרפורמה בגוש-דן עמדו אנשים מצוינים וחשיבה מקצועית. אבל בעניינים סביבתיים - מה שאינו טוב מספיק הוא אויב של הטוב. בלי השלמה שהייתה תלויה במשרד התחבורה - נת"צים [נתיבי תחבורה ציבורית] - נותרנו עם מהלך שתסכל את הציבור. אנשים לא שינו את נוחות השימוש שלהם בתחבורה הציבורית. הם הרגישו תקועים באותו מקום. כך מאבדים את הביטחון, כי רצון טוב בלי מספיק נחישות הוביל להתנהלות בעייתית".
הדובר המשיך והתייחס לתקציבי התחבורה: "לא מעט כסף מושקע בתחבורה. מיליארדים יושקעו ברכבת לאילת, שחלקה מתחת ליערות בהם יהלכו דובים... משקיעים במה שהוא לא הנחוץ, החשוב והדחוף - שיפתור את בעיות התחבורה האמיתיות. התוצאה עלולה להיות, שלְמַה שנצטרך כסף - לא יהיה לנו".
בכינוס דיבר גם חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) שאמר: "המושג BRT [אוטובוס רב-קיבולת] שפעם נשמע משונה, הזוי ותלוש, הופך לשיח המרכזי. פתרון בעיית הגודש בגוש-דן ישפיע על המדינה כולה. חלום המטרו היפה שמדברים עליו כבר חמישים שנה גדודים של ממשלות ושרי תחבורה תקוע. אפילו חפירת הפירים להכנסת מכונות הכרייה מתעכבת. אשמח שהפרויקט יסתיים אבל בינתיים הוא מקרטע".
על האפשרות לקטוע את הפרויקט אמר: "תהיה זו איוולת לצאת בשלב הזה. בינתיים צריך להפעיל BRT באוטובוסים חשמליים עבורם אין צורך בחפירות ושימוש בתשתית כביש. ה-BRT נותן שירות לא פחות מרכבת קלה ומרכבת תחתית. אני רוצה שתוקם מערכת תחבורה כזו שקיימת ב-150 ערים בעולם. הנתונים אומרים שרק 3% בישראל משתמשים באוטובוס מבחירה. ישראל אינה חייזר ואינה חיה על הירח - מה שעובד שם, אין סיבה שזה לא יעבוד כאן".
עמיתתו למפלגה ויושב-ראש השדולה לתחבורה בת-קיימא, חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה: "הנגישות והקיימות כמעט שאינה קיימת היום. צריך להבין שתחבורה מדלת לדלת - מהבית למחוז חפצנו בזמן קצר ובזול - זה דבר שלא יקרה לעולם. תחבורה ציבורית כוללת היקפיות שיש בה גם המתנה וצפיפות. אבל אם זה מתוכנן היטב ובנוי היטב הדבר פותח מרחב אפשרויות לניידות ולנגישות למקומות בהם לא תכנָנו לעבור מלכתחילה".
נושא נוסף עליו עמדה זנדברג היה התכנון. "כשהמדינה נבנתה, עקרונות התכנון הנחו אותה. לא הניידות או הצפיפות הנחו, אלא שיקולים אחרים. כך הגענו להיות שיאני מספר הישובים לנפש ושיאני התפרוסת הגיאוגרפית, למרות שאנו מדינה קטנה. חייב להיות שיתוף פעולה עם תכנון פיזי ומרחבי. הרכבת לאילת אושרה בממשלה אבל הקרב עליה הוא ארוך".

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחימוביץ': רכבת לאילת? טוב על הנייר
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מוזר שכל המתנגדים שייכים לאותו
במבה  |  24/10/13 08:59
2
שהמתנגדים יסעו לאילת באוטובוס
פליס  |  24/10/13 09:10
3
שהמתנגדים יסעו לאילת באוטובוס
ע_פליס  |  24/10/13 09:19
4
אני מתנגד
סתם יהודי  |  24/10/13 10:25
5
הרכב לאילת יפגע בעיסקי מפא"י
מקס פאואר  |  24/10/13 10:30
6
השיקול הוא אך ורק כסף
לא מוזר  |  24/10/13 11:12
7
השמאל באמת מהווה פיגוע כלכלי
GT  |  24/10/13 11:54
 
- כן אתה ממש מבין גדול
סתם  |  24/10/13 19:08
8
שלי!יח--ביץ!-טפשה כבר לא תהיה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  24/10/13 13:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עופר וולפסון
טוענת להמשך השימוש במיקור חוץ ע"י ההנהלה ואי-קליטת המתדלקים המועסקים כעובדי קבלן    טענות נוספות: פרטיות הקופאיות נפגעת ונהלי הבטיחות מופרים    בוועד מרגיעים את הציבור: "נהיה יצירתיים ולא נפגע בנוסעים"
יצחק דנון
יו"ר ועד עובדי הרכבת לשעבר גילה אדרעי וחבר ועד נוסף לשעבר ערערו לבית הדין הארצי על פסיקת בית הדין האזורי שלא העניק להם את הסעדים המבוקשים על ידם כנגד הרכבת ומנכ"לה בעז צפריר
עידן יוסף
שר התחבורה פורס את תוכניותיו לקידום התחבורה הציבורית, מבהיר שאינו רק שר הרכבות והכבישים, מפרט על תוכניותיו בעניין אוטובוסים רבי-קיבולת ונתיבי תחבורה ציבורית ומגלה מתי סוף-סוף תהיה הפעימה השלישית בגוש-דן
עידן יוסף
שלושה נהגים של חברת קווים המחיזו את טקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל תוך שהם מדמים חלל של צה"ל ושמים את השכול ללעג
עידן יוסף
משרד התחבורה כשל בתכנון וביישום שתי הפעימות הראשונות בתוכנית הארגון מחדש    טראומת הפעימה השנייה דחתה בכמה שנים את הפעימה השלישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il