X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסכים עם הערת ההגנה, לפיה לא היה צורך בשוחד משום שהמינהל תמך בבקשת תעשיות מלח להפשיר את קרקעותיה; התביעה: נסביר בסיכומים דנקנר מתקשה להסביר מדוע שילם לרבין 1.1 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
דנקנר ותל-צור. "לפי התזה של בית המשפט" [צילום: פלאש 90]
"מתפלל או איתנו?"
עדותו של דני דנקנר מתנהלת על מי מנוחות, בזכותם של כל המעורבים. דנקנר עונה בשקט, בצורה מכובדת ולעניין. עורכי הדין של התביעה ושל ההגנה – אביבה חפץ-נוימן, נבות תל-צור, יורם ראב"ד, יוסי בנקל וטל שפירא – מאפשרים זה לזה לעבוד. השופט דוד רוזן תרם הערה מבודחת, כאשר מאיר רבין התערב בדיון למרות שהיה שקוע בקריאת תהילים: "אתה מתפלל או איתנו?". בנקל השיב במקומו: "הוא מתפלל לא להיות איתנו".

דני דנקנר חוזר ואומר, כי בחקירותיו במשטרה לא הזכיר מול אלו גורמים פעל מאיר רבין בנושא קרקעות המלח, לא זכר אותם. בכך התייחס דנקנר (יום ה', 24.10.13) לדבריה של התובעת במשפט הולילנד, עו"ד אביבה חפץ-נוימן, לפיהם רק בעדותו בבית המשפט העלה שמות בנוסף לזה של מנכ"ל המינהל, יעקב אפרתי.
לדברי חפץ-נוימן, גם רבין לא אישר שנפגש עם האישים שהזכירו עורכי דינו של דנקנר בעדותו של רבין, וחלקם כלל לא עבדו במינהל בתקופה הרלוונטית (2004-2002), ומדובר רק ברצון להצדיק את התשלום לרבין - 1.1 מיליון שקל. דנקנר השיב: "זו המציאות. אמרתי שלא זכרתי. כשראיתי את היומנים ואת כל החומר, העברתי את האינפורמציה [לעורכי דיני]".
חפץ-נוימן: "במעמדך אתה לא זקוק לרבין כדי לארגן פגישה עם אפרתי אלא כדי להשפיע עליו". דנקנר: "אני מתנגד לסיפא של דבריך, לא היה ולא נברא. דיברתי ממיטב זכרוני במרחק גדול אחורה. לא זכרתי שמות נוספים". חפץ-נוימן: "אחיך אלון העיד שהכיר את אפרתי שנים רבות קודם לכן". דנקנר: "הנושא של תיאום הפגישה איננו העיקרי". חפץ-נוימן: "המנכ"ל נדב שחר העיד שאלון מכיר היטב חברי כנסת ואישי ציבור, אז למה אתה זקוק לרבין?". דנקנר: "אין בעיה של ארגון פגישות. הבעיה שלנו היא להזיז ביורוקרטיה". הוא טען, כי נתן דוגמאות רבות לייעוץ ולסיוע שקיבל מרבין.
"שמחה גדולה"
לדברי דנקנר, לרבין יש הרבה פקחות וחוכמה ובעניינים מסוימים יש לו יכולות. אולם, בעדותו במשטרה אמר דנקנר: "לא חשבתי שהיכולות זה כפי מה שהוא מספר. ראיתי בו מין מאכער שאפשר להיעזר בו... הוא לא הראה שום יכולות יוצאות דופן". דנקנר הסביר כעת, כי כעובדה - ההסכם עם המדינה לא נחתם עד היום. הוא הוסיף, כי רבין סיפק לו את המידע החיוני על התנגדותה של הקרן הקיימת להסכם.
השופט דוד רוזן ביקש מדנקנר דוגמאות קונקרטיות לסיועו של רבין, והגיב בציניות לאחת מהן: "אתה מראה לנו מכתב של משרד ראב"ד, משרד קטן, ולמחרת אתה נפגש עם רבין ומראה לו את המכתב. שמחה גדולה". דנקנר: "העובדה היא ששנה לא קיבלנו תשובה". רוזן, שוב בציניות: "ואחרי העצה של רבין מיד קיבלתם תשובה". דנקנר: "אני לא יודע". רוזן: "תראה איך אתה זוכר מכתב ופגישה משנת 2004".
חפץ-נוימן טענה, שדנקנר לא היה זקוק לרבין משום שהעסיק באותה עת את מנכ"ל המינהל לשעבר, עו"ד אבי דרכסלר. דנקנר: "הוא לא יכול לחזור ולהתרוצץ במסדרונות המינהל". רוזן: "דרכסלר יכול להשיג הכל בלי להתרוצץ. מה שרבין יכול לעשות, דרכסלר לא יכול לעשות? משהו מתעכב, הוא מתקשר ושואל". דנקנר: "דרכסלר לא ירים טלפונים בגלל היותו יוצא מינהל". לדבריו, "לקבל מהמינהל אינפורמציה שאיננה פומבית, זה כמו לעבור את ים סוף".
רוזן הזכיר, כי המינהל עמד לצידה של תעשיות מלח בנוגע להפשרה. דנקנר השיב, כי החברה לא ידעה היכן היא עומדת מול הצוות של עו"ד אורית סון שבדק את ההסכם. הסניגור, עו"ד נבות תל-צור, העיר: "לפי התזה של בית המשפט, לא צריך גם שוחד", ורוזן הסכים איתו. התביעה הגיבה באומרה, כי תשיב בסיכומים על תמיהה זו. דנקנר אמר שאינו זוכר מתי סיכם עם רבין על מסגרת התשלום ואת מי (אם בכלל) שיתף בהחלטתו. לדבריו, הוא התכוון לשלם לרבין 1.1 מיליון שקל תמורת אישור ההסכם במועצת מקרקעי ישראל.

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנקנר לא היה צריך לשחד את אפרתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תשע"ד-שנת מיגור הרוע והכנעתו! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  24/10/13 13:07
2
באם תצליח אהפוך לגרופי שלך
דידה  |  24/10/13 15:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
עופר וולפסון
יו"ר תנועת אומץ דורש בדיקה לגילויים לפיהם איל ההון האמריקני סייע לשולה זקן במימון הוצאותיה המשפטיות, בעזרתו של אולמרט    "השניים סייעו לאברהמס לרכוש את מניות לאומי כשאולמרט היה שר אוצר"
איתמר לוין
עדותה של שולה זקן במשפט הולילנד חשפה אותה בצורה נרחבת וחסרת תקדים. האם הייתה רק מתאמת לוחות זמנים, או אחת הנשים החזקות בישראל? מדוע הסתירה מאולמרט את יחסיה עם דכנר? ואלו שאלות נותרו ללא מענה?
איתמר לוין
השופט לוחץ לדעת מדוע קיבל מאיר רבין 1.1 מיליון שקל מחברת תעשיות מלח; דנקנר הציג שורה מצומצמת של מקרים    התביעה: דנקנר מציג גירסה כבושה בניסיון לצקת תוכן לתשלומים לרבין
איתמר לוין
רוזן תוהה אלו שירותים העניק רבין לחברת תעשיות מלח שלא יכלה לקבל מעורכי דינה    דנקנר: עורכי הדין שלנו לא קיבלו תשובות וביקשתי מרבין לברר מדוע
איתמר לוין
זקן: ביקשתי מדכנר לכסות גרעונות, חשבתי שהוא יתן בגלל שאני מבקשת    דניאל אברהמס העביר לזקן 24,000 דולר למימון הגנתה במשפטיה הקודמים; אולמרט אמר שהוא שביקש מאברהמס לסייע
רשימות נוספות
זקן טיפלה בהולילנד בהיותה במשרד רה"מ  /  איתמר לוין
"התשובות לא התייחסו למה ששאלו אותי"  /  איתמר לוין
טעיתי כשאמרתי שאולי דכנר נתן 1.5 מלש"ח  /  איתמר לוין
שאלת החצי מיליון  /  איתמר לוין
אלו שלא יודעים  /  איתמר לוין
קרקס אולמרט-זקן  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il