X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהתייחסו לאחריות של המשפטנים כלפי החברה הישראלית, אמר רובינשטיין: "הם חסמי שלל ממשאבי שלטון ושחיתות. אילולא יצר לב האדם רע מנעוריו, אולי לא היה צורך במשפטנות היתר הזו"
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. "השירות המשפטי לא סוחב בכוונה" [צילום: יוני רייף]

"המשפטיזציה כמו הרגולציה הם חסמי הקפיטליזם המופרז" - כך אמר (ד', 23.10.13) שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, בערב עיון שהתקיים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, לרגל הופעת ספריה של שופטת בית המשפט העליון, פרופ' דפנה ברק-ארז: "אזרח-נתין-צרכן - משפט ושלטון במדינה משתנה" ו"משפט מינהלי כלכלי".
בהתייחסו לאחריות של המשפטנים - אנשי התיאוריה וגם אנשי המעשה, כלפי החברה הישראלית, הוסיף רובינשטיין כי "הם חסמי שלל ממשאבי שלטון ושחיתות. אילולא יצר לב האדם רע מנעוריו, אולי לא היה צורך במשפטנות היתר הזו".
בעניין התארכות מאבקים משפטיים אמר השופט רובינשטיין שאין שום דבר מכוון בדרך הזאת. "התפקיד של שירות משפטי טוב הוא לא רק לעשות את זה טוב אלא גם זריז. לפעמים יש הימשכות יתר בגלל דרישות כאלה ואחרות. השירות המשפטי לא סוחב בכוונה".
לגבי ההפרטה ציין רובינשטיין שהמושג הזה שהוא בן שני עשורים, הגיע לבית המשפט בשנות התשעים ובית המשפט מלכתחילה ראה את עצמו מוגבל להידרש לנושא כי ראה את ההפרטה כמדיניות. "עם השנים התברר שההפרטה היא לא עניין חד-כיווני צופה ברכה, אלא מושג עם בעיות שונות, כמו בעיות בזכויות אדם של חלקים חלשים באוכלוסיה, וגם פגיעה בנכסי ציבור. היום יש הרבה דוגמאות, במיוחד בענף הקרקעות". הוא אמר שהזדמן לו לעסוק בהפרטה ויש לו הסתייגות ממנה וציין שיש דברים שלא צריך למכור.
בדברי הסיום של ערב העיון דיברה השופטת דפנה ברק-ארז בין היתר על מתח אינהרנטי בין הציפיות שיש לנו כלפי המדינה: "הבעיה שכל הזמן קורעת אותנו היא הבעיה של הציפיות הנוגדות מן המדינה. אנחנו כל הזמן רוצים שהשלטון יהיה דמוקרטי, במובן הזה שיהיה קשוב לשמוע את קולם של האזרחים, לשתף אותם בתהליך קבלת ההחלטות, אבל השלטון גם חייב להיות יעיל ולקבל את ההחלטות מאוד מהר. אנחנו רוצים שהפתרונות יתנו מענה לדרישותיו של הציבור, אבל שהפתרונות יהיו כמובן מאוד מקצועיים ובהתאם לחוות דעתם של המומחים, ושהביורוקרטיה תיתן מענה למצוקה פרטית, אבל לא תזניח את האינטרס הציבורי. יש פה מתח אינהרנטי בין הציפיות שיש לנו כלפי המדינה, והמדינה לא יכולה לעמוד בכל הציפיות האלו בעת ובעונה אחת. זה לא אומר שצריך להפסיק לנסות".
בפאנל השתתפו גם עו"ד דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, פרופ' אריאל בנדור מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן ופרופ' שחר ליפשיץ, דקאן הפקולטה, ופרופ' נטע זיו מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. הסופרת והפובליציסטית אבירמה גולן הנחתה את הערב.

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המשפטיזציה - מחסמי הקפיטליזם המופרז"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הגולם מבין או לא מבין
הכה את המומחה  |  24/10/13 21:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
החברה טוענת כי הנתבעים גוזלים את שידוריה באמצעות שימוש במערכת טכנולוגית מתוחכמת המאפשרת ללקוחותיהם לצפות בשידוריה במחיר מוזל
יצחק דנון
החברה מניצני עוז היא מהמובילות בתחומה בתחום תכנון, הקמה ותחזוקה של מערכות סולאריות וחובותיה נאמדים בכ-50 מיליון שקל    החברה אינה מתנגדת למינוי מפרק זמני מפעיל
עופר וולפסון
ההליך המרכזי בבוררות בין חברת החשמל לבין ספקית הגז המצרית EMG יתחדש בפריז בעוד מספר חודשים ויימשך כשבועיים    חברת החשמל תובעת 4.7 מיליארד דולר בגין נזקיה שנוצרו מהפסקת האספקה
איתמר לוין
הבנק תבע 25 מיליון שקל ממי שהיו בעלי מחצית ממניותיו של מלון סאן-רייז באילת    בית המשפט קבע שהתביעה התיישנה בשנת 2006, שנתיים לפני הגשת התביעה
חן מענית
שמואל מנדזיצקי, מבעלי מחסני חשמל בעבר, טוען כי אלפא פלטינום ועמי סגל גנבו ממנו 29 מיליון שקל    מבהיר: "לשלמה מעוז, הכלכלן הראשי, אין כל קשר"    קבוצת פורום: "השקענו את הכסף בקרנות גידור בחו"ל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il