X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה: אנחנו לא מבקשים ליצור תקדים אלא לקבוע שאין הסבר להתנהגותו של דנקנר, פרט לכך שהוא נתן שוחד דנקנר: טעיתי בחלק מן הפרטים שמסרתי בחקירתי במשטרה
▪  ▪  ▪
רוזן (בעניבה). "להכות פה בפטיש"

דני דנקנר אומר, כי לא זכר בחקירתו במשטרה כמה שילם למאיר רבין, ולכן טען שרבין קיבל רק 500,000 שקל משום שלא הביא את התוצאות המקוות. בפועל, קיבל רבין את מלוא המסגרת שסוכמה עימו - 1.1 מיליון שקל. "אם הייתי עושה את זה לבד, הייתי מצליח הרבה יותר", הוסיף (יום ה', 24.10.13) בהתייחסו למידת הצלחתו של רבין בהפשרת קרקעות חברת תעשיות מלח.
התובעת, עו"ד אביבה חפץ-נוימן, ציינה, כי מנכ"ל המינהל לשעבר, אבי דרכסלר, לא הכיר את רבין - לא מתקופת עבודתו במינהל ולא מהתקופה בה הועסק גם הוא בידי דנקנר בנושא הקרקעות. דנקנר אמר, כי אינו יכול להתייחס לכך. חפץ-נוימן: "שניהם פועלים מול המינהל וצריך לתאם ביניהם". דנקנר: "דרכסלר לא הלך למינהל אלא רק ייעץ לי". חפץ-נוימן: "אז למה לא קישרת ביניהם?". דנקנר: "עם לוביסטים אני נפגש בארבע עיניים". לדברי דנקנר, רבין לא השתתף בפגישות במינהל כשם שמאכערים אחרים לא השתתפו בהן.
עוד אמר דנקנר, כי טעה כאשר אמר במשטרה שנפגש בשנת 2004 עם אפרתי ליד בית ויסוצקי ברחוב החשמונאים בתל אביב - האזור בו היה משרדו של שמואל דכנר. לדבריו, הפגישה הייתה במשרדו בבנק הפועלים. השופט דוד רוזן העיר, שגם התאריך שנקב דנקנר במשטרה לא היה נכון, וכי סביר יותר שהפגישה הייתה לפני מאי 2003 - המועד בו קיבל רבין את התשלום הראשון. דנקנר אמר במשטרה, כי ייתכן ששוחח עם אפרתי "על ענייני קריירה". בעדותו אמר, כי העלה אפשרות תיאורטית מספר שנים לאחר פגישתם.
רוזן שאל, כי גם אם התביעה תוכיח שדנקנר שילם סכומי עתק לרבין תמורת לא כלום ושהוא רימה את דירקטוריון תעשיות מלח - על בסיס מה היא טוענת שמדובר בשוחד. "האם מארג הראיות יכול להביא רק למסקנה היחידה שזהו שוחד?", שאל. חפץ-נוימן השיבה, כי היא מקווה שעד תום החקירה תשכנע אותו בכך. התובע, עו"ד יוני תדמור, הוסיף, כי דנקנר הוא איש עסקים מוצלח שידע היטב תמורת מה הוא משלם. רוזן ציין, כי בסופו של דבר יצטרך להכריע האם זוהי התוצאה היחידה אליה ניתן להגיע.
התביעה טענה, כי רבין העביר לדנקנר מכתב ששיגר מנכ"ל המינהל דאז, יעקב אפרתי, למי שהיה היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ובו האיץ בו לאשר את העסקה עם תעשיות מלח. היא הראתה, כי אחד התשלומים לרבין נעשה בסמוך להעברת המכתב.
רוזן העיר, כי ניתן לומר שרבין פשוט ביצע את העבודה תמורתה נשכר. "הגבול בין מאכער לשוחד הוא כל כך דק, שאני כבר לא יודע. משלמים לו תמורת קשרים", הוסיף תוך שהוא מתלבט בקול. "אם הייתם יכולים להגיד שאם שילמת למאכער נתת שוחד, היינו עושים מהפך. אולי הגיע הזמן לעשות את זה, אם כי אני לא רואה איך זה אפשרי מבחינה משפטית. אולי תבקשו [ממני] לקבוע פסיקה מהפכנית, אבל אתם לא שם. נטיית הלב שלי היא בהחלט כן. הריח שעולה ממאכערים הוא מאוד לא נעים, אז אולי באמת הגיע הזמן להכות פה בפטיש".
חפץ-נוימן השיבה, כי ניתן להגיע לתוצאה זו גם מבחינת החוק הקיים, אם כי "אנחנו לא הולכים פה על תיק מקדמי". רוזן: "זו התזה שאני הייתי מבקש, אם כי אני צריך את הכלים בשביל זה". חפץ-נוימן: "זו לא התזה של כתב האישום. אנחנו לא בתיק תקדימי ולא מבקשים מאדוני לפתור את בעיית המאכעריות". רוזן העיר, כי גם מחוק הלוביסטים אינו מתלהב, כי גם זו מערכת של יחסי תן וקח, אם כי זהו עניין למחוקק. "אתם מבקשים שאני אקבע שאין הסבר אחר לתשלום פרט לשוחד", אמר. חפץ-נוימן: "הנאשם לא נותן הסבר אחר".

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  מאכערים  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולי הגיע הזמן לקבוע שמאכער שווה שוחד
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף שופט עם ביצים
ציונית  |  24/10/13 15:19
2
במדינות מערביות - מאכר זה שוחד ל"ת
קורא מאירופה  |  24/10/13 15:21
3
נמאס לראות ולשמוע את כל
ורדינה  |  24/10/13 15:33
4
בעולם שלישי קיימים מאכערים
בלי מפלגתי  |  24/10/13 17:27
5
מעניין לשמוע איך מגדיר השופט
עידןסובול   |  24/10/13 17:36
6
אדון שופט תלמד
האזרח קין  |  24/10/13 17:52
7
האם יתכן שנפל דבר במערכת המשפט
דין וחשבון  |  24/10/13 18:45
8
מוכרחים מאכערים וזה לא שוחד
קידי  |  24/10/13 22:04
9
מאכר הוא מתווך לעיניני שוחד !
יהושע קוצ'ינסקי  |  25/10/13 05:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
מסכים עם הערת ההגנה, לפיה לא היה צורך בשוחד משום שהמינהל תמך בבקשת תעשיות מלח להפשיר את קרקעותיה; התביעה: נסביר בסיכומים    דנקנר מתקשה להסביר מדוע שילם לרבין 1.1 מיליון שקל
עופר וולפסון
יו"ר תנועת אומץ דורש בדיקה לגילויים לפיהם איל ההון האמריקני סייע לשולה זקן במימון הוצאותיה המשפטיות, בעזרתו של אולמרט    "השניים סייעו לאברהמס לרכוש את מניות לאומי כשאולמרט היה שר אוצר"
איתמר לוין
עדותה של שולה זקן במשפט הולילנד חשפה אותה בצורה נרחבת וחסרת תקדים. האם הייתה רק מתאמת לוחות זמנים, או אחת הנשים החזקות בישראל? מדוע הסתירה מאולמרט את יחסיה עם דכנר? ואלו שאלות נותרו ללא מענה?
איתמר לוין
השופט לוחץ לדעת מדוע קיבל מאיר רבין 1.1 מיליון שקל מחברת תעשיות מלח; דנקנר הציג שורה מצומצמת של מקרים    התביעה: דנקנר מציג גירסה כבושה בניסיון לצקת תוכן לתשלומים לרבין
איתמר לוין
רוזן תוהה אלו שירותים העניק רבין לחברת תעשיות מלח שלא יכלה לקבל מעורכי דינה    דנקנר: עורכי הדין שלנו לא קיבלו תשובות וביקשתי מרבין לברר מדוע
רשימות נוספות
רוזן: אמרת שביקשת שוחד עבור אולמרט  /  איתמר לוין
זקן טיפלה בהולילנד בהיותה במשרד רה"מ  /  איתמר לוין
"התשובות לא התייחסו למה ששאלו אותי"  /  איתמר לוין
שאלת החצי מיליון  /  איתמר לוין
אלו שלא יודעים  /  איתמר לוין
קרקס אולמרט-זקן  /  אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il