X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צביקה אורן: "גם השער הזה נמוך מאוד. כדי שהתעשיה תוכל להתמודד איתו - על הממשלה לפעול להורדת העלויות הגבוהות המוטלות על התעשיה" "הפריון של המפעלים הקטנים והבינוניים נמוך היום בכ-50% מאשר זה של הגדולים"
▪  ▪  ▪
צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים [צילום: יח"צ]

"אנו מבינים היום כי שער הדולר לא יחזור בקרוב להיות 4.5 כפי שהיה, אך השאיפה של הממשלה צריכה להיות שהוא יגיע ל-3.8" - כך אמר (ד', 23.10.13) נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, בכנס המרכזי לתעשיה קטנה ובינונית של ההתאחדות,ם שנערך ב-"אווניו" שבאיירפורט סיטי.
"גם שער זה הוא נמוך מאוד", הוסיף אורן, "וכדי שהתעשיה המקומית תוכל להתמודד עם שער דולר נמוך כל כך, על הממשלה לפעול להורדת העלויות הגבוהות המוטלות על התעשיה ונמצאות תחת אחריותה, כמו-כן חשמל, מים וארנונה".
כמו-כן, ציין אורן כי על הממשלה לפעול להגדלת רמת היצוא בקרב המפעלים הקטנים והבינוניים. "העלאת רמת היצוא הנה חיונית לצמיחתם, שכן הוכח זה מכבר כי יצוא הנו גורם מרכזי להעלאת הפריון של מפעלים. לכן, ככל שהיצוא של המפעלים יגדל כך גם הפריון שלהם יצמח. זאת לעומת המצב כיום, שבו הפריון של מפעלים קטנים ובינוניים בישראל, נמוך בכ-50% מאשר במפעלים הגדולים, באופן הפוגע משמעותית בכושר התחרות שלהם".
יו"ר התעשיה הקטנה והבינונית בהתאחדות התעשיינים ובעלי חברת 'ביסקול', התעשיין ליאור לוי, הוסיף ואמר כי "התעשיה הקטנה והבינונית הנה אחד מארבעת מנועי הצמיחה של התעשיה הישראלית - בהם תעשיית גז טבעי, חינוך טכנולוגי וייעול מנגנוני הרגולציה בישראל. לתעשיה זו ישנה תרומה מכרעת להגברת התחרותיות במשק, הפחתת יוקר המחייה וייצור מהיר של מקומות תעשיה, בהשקעה נמוכה יחסית. כמו-כן, תעשיה זו מקטינה את היקפי הפגיעה במשק בעת משבר ענפי. תעשיה זו, על-אף תרומתה הגדולה למשק הישראלי, נאלצת דרך קבע להתמודד עם ארבעה חסמים מרכזיים, שמונעים ממנה לצמוח: מימון- קושי בשמירה על מסגרת אשראי וגיוס אשראי חדש; פריון נמוך- הפריון נמוך מבמפעלים הגדולים, באופן הפוגע בתחרות; יצוא- היצוא מהווה רק כ-20% מהמכירות של התעשיה הקטנה והבינונית, לעומת 50% יצוא במפעלים גדולים; חסמי רגולציה- עלות גבוהה, התנגשות בין תקנות ועוד".
על-מנת להתמודד עם חסמים אלו, הוא הסביר, פועלים באגף לתעשיה קטנה ובינונית בהתאחדות במספר מישורים: מרכזים מידע וכלים שיעזרו למפעלים קטנים ובינוניים; מקדמים "קרן לחידוש טכנולוגי" שמטרתה הלוואות ארוכות טווח ל-15-20 שנה לצרכי השקעה בציוד וחידושו; מקדמים שינוי של מוסר התשלומים הממשלתי, כך שיוגבל ל-30 יום ופועלים לאישור תקציב של כ-100 מיליון שקל לקרן לעידוד שיווק לחו"ל של משרד הכלכלה.
כיום בישראל ישנם כ-2,000 מפעלים קטנים ובינוניים (75% מסך מפעלי התעשיה) המעסיקים כ-90 אלף עובדים. מכירות התעשיה הקטנה והבינונית עומדים על כ-68 מיליארד שקל בשנה, שהם כ-20% ממכירות התעשיה הישראלית. יצוא התעשיה הקטנה והבינונית עומד על כ-14 מיליארד שקל בשנה, שהם 9% מכלל הייצוא התעשייתי.
החלוקה הענפית של התעשיה הקטנה והבינונית הנה 19% מוצרי מתכת; 17% מזון ומשקאות; 11% מכונות, ציוד ומנועים חשמליים; 10% מוצרי פלסטיק וגומי; 8% ציוד ורכיבים אלקטרוניים; 6% הוצאה לאוד ודפוס; 5% עץ ומוצריו; 5% נייר ומוצריו; 55 מוצרים מינרלים אל-מתכתיים; 4% כימיה; 3% טקסטיל ומוצרי הלבשה ו-2% כלי הובלה.

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא התעשיינים: לשאוף לשער דולר של 3.8
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי ששואף הרואין מתמסטל ומת!
גימי-יהודי מיהודה  |  24/10/13 23:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יהודה גליק, מהפעילים הבולטים בסיורי יהודים בהר הבית, הורחק על-ידי המשטרה    זאת לאחר שסומן על-ידי הוואקף כאויב האיסלאם    "המשטרה החליטה שרירותית להרחיק אותי מהר הבית שהוא כל חיי"
עידן יוסף
הרוג ופצוע אנוש בפיצוץ מכונית ליד בית ספר תיכון על-רקע יריבות בעולם התחתון    הילדים נבהלו: "אימא, זה גראד!"    חשש ממעשי נקם
עופר וולפסון
פגישת משא-ומתן בין העובדים וההנהלה מתוכננת לתחילת השבוע הבא    בינתיים, הצדדים הסכימו כי המתקנים המסוכנים יאויישו    הפגנה סוערת של מאות מול מטה הנהלת טבע בפתח-תקווה
אביתר בן-צדף
המסוק דפיאנט יהיה מהיר, יעיל, חסכוני בדלק, ויוכל לבצע משימות רבות, שמוטלות כעת על מסוקים שונים, ברדיוס פעולה גדול
אביתר בן-צדף
לקחי הלחימה בעירק ובאפגניסטן, שבסטרייקר צריכים להתקין נשק כבד יותר, כדי לתת לכיתת החי"ר עוצמה גדולה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il