X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכיר במשרד מתווה את יחסי הגומלין בין הרשויות לארגוני הנוסעים האזרחיים וקורא לקהילות להתאגד ולקדם יוזמות מקומיות
▪  ▪  ▪
גנון. שיתוף הציבור [צילום: מוטי פנחסי]
דרוש שינוי תפישה
כל הזזה או שינוי בקו אוטובוס או בתחנות מחייבים אישור מהפקידות הגבוהה במשרד התחבורה. ניצני שיתוף הציבור שנראים שם מעודדים ויש לקוות כי הם מביאים בשורה בכנפיהם. ימים ספורים לפני יישום הפעימה השנייה בגוש-דן, ביוני 2011 הודה סמנכ"ל משרד התחבורה דאז, אלכס לנגר, בפה מלא: "אני מודה שאין למשרד התחבורה ניסיון בעבודה עם הציבור". כמה לקחים נלמדו מאז, אך הדרג הפקידותי במשרד התחבורה עדיין חושש לעמוד פנים מול פנים ולפנות ישירות לציבור. קודם שמבצעים שינוי בקו אוטובוס, ואפילו יהיה זה הקל שבקלים, ראוי להציג אותו לכלל הציבור ולא רק לארגונים ולרשויות המקומיות (שאגב כיום אין חוק המחייב לשתף אותן). המתכונת צריכה להיות כמו באתר "שיתוף הציבור" המשתף את הציבור בנושאים משולחן הממשלה. יש לתת לציבור אפשרות להגיב באינטרנט לשינוי המוצע - להתנגד, לתמוך, להעיר, להאיר ולהציע פתרונות חלופיים שבמשרד התחבורה אולי לא חשבו עליהם. השימוע לציבור יהיה מוגבל בזמן ולאחר קבלת כל ההערות ניתן יהיה לשקול אותן בכובד ראש במשרד התחבורה ולקבל החלטה מושכלת. אגב, את דבר השימוע ניתן יהיה לפרסם במקומונים ובאתרים המקומיים. אומנם נכון שלא יגיעו לכל הקהלים ותמיד יהיו בקרב הציבור עמדות חלוקות, אך זו בדיוק המשמעות של שיתוף ציבור - לתת מקום לשקול מגוון של רעיונות והצעות.

"היחסים בינינו לבינם הם כמו זוג נשוי. רק שהנישואים שלנו הם נישואים פתוחים - כל אחד יכול לנסות מה שהוא מבין. ישנה אהבה בינינו. אנחנו חיים בהדדיות, אבל בסופו של יום אנחנו מתקדמים. מערכת היחסים הזאת מגיעה לנקודה שיש ילד. כל מערכת היחסים הזו מגיעה לנקודת גידול הילד. לילד המשותף קוראים התחבורה הציבורית, וכולנו רוצים שהילד הזה יהיה מוצלח, יביא כבוד ושימשיך את דרכנו".
במילים אלה תיאר סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד, דרור גנון, את ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית למיניהם, ובלשונו "ארגוני החברה האזרחית".
בהרצאה בכינוס התחבורה הציבורית שקיימה בתל אביב עמותת תחבורה היום ומחר, שעסקה ביחסי הגומלין בין משרד התחבורה לאותם ארגונים, אמר גנון שלארגונים אלה יש אג'נדות ומטרות בעוד שמשרד התחבורה כמאסדר מייצר תהליכים ומנגנונים. לדבריו, מחויבות ארגוני החברה האזרחית לבקר וליצור לחץ. הדובר אמר כי במדיניות של אפס עשייה ("do nothing"), הדבר ייצור כאוס ובלגאן, אולם משרד התחבורה אינו פועל כך.
"המוטו שלנו הוא קיצור זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. כפקיד וכעובד הייתי שמח אם בכל תהליך היה רק משרד התחבורה. הייתי קובע את הקו, את המסלול שלו, קובע את התקציב (הכי אידיאלי היה לאפשר נסיעה חינם). אבל במערכת הזו יש עוד גורמים בהם הציבור, הרשויות, החברות המפעילות, ועדות תכנון ועוד", אמר גנון.
הוא קרא לארגוני הסביבה והארגונים החברתיים לתמוך בחקיקה מעודדת תחבורה ציבורית. הדובר קרא לאזרחים לקדם יוזמות תחבורה ציבורית מול הרשויות המקומיות, קרא לחיזוק הקשים עם הקהילות המקומיות.
גנון הציע לקיים כינוס בו יידונו היחסים בין הארגונים האזרחים למשרד התחבורה והאופן בו ניתן יהיה לשתף פעולה מבלי לפרק את הנישואים, כלשונו.
להתמקד בפעילות הליבה
מנכ"ל חברת קווים, ציון פת, שדיבר אף הוא בכינוס, קרא להקים רשות מרכזית שתטפל בתשתיות ובמידע לציבור, וכך יתאפשר למפעילי התחבורה הציבורית לעסוק במה שהן מתמחות בו - הסעת נוסעים בבטחה. לדבריו, הטלת חובות שבמדינות אחרות מוטלות על המדינה על המפעילים גורמת להם להפנות את הקשב לתחומים שאינם בתחומי העשייה שלהם. בין היתר מנה את נושא חניוני האוטובוסים שצריכים להיות ברשות המדינה, שבבוא העת תוכל להעבירם לידי המפעיל הבא שיקבל רישיון ויוכל לתפעל את צי האוטובוסים שלו בצורה מיטבית.
פת התייחס גם לנושא קווי ההסעה לתלמידים, ואמר כי הנושא מחייב התייחסות נפרדת במסלולים וגמישות בזמני הנסיעות משום שלא פעם קורה שכבר בתחנה הראשונה האוטובוס מלא ולא נשאר לשאר הציבור מקום לעלות לאוטובוס. לדבריו, לא כל אוטובוס מתאים להסעת תלמידים. נראה שרמז לוונדליזם המתבצע כדרך קבע בידי בני נוער העולים לאוטובוסים.

ציון פת. לתת את הדעת לקווי תלמידים [צילום: מוטי פנחסי]
תאריך:  26/10/2013   |   עודכן:  27/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד התחבורה מציג: "נישואים פתוחים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מנהל הבקרה על תחבורה ציבורית שלמה כץ חשוד בהטיית מכרז לטובת חברת הבקרה "ריבה" שבה מועסק חבר ילדות שלו
שחר וייסמן
עידן יוסף
דב חנין: מיליארדים יושקעו ברכבת לאילת, שחלקה מתחת ליערות בהם יהלכו דובים    תמר זנדברג: הקרב נגד הרכבת לאילת יהיה ארוך
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה תובע ממשרדי האוצר והתחבורה התייחסות להשגות הקשות על המיזם    יו"ר ועדת הפנים אינה מבינה איך מתכננים רכבת לשומקום    שר התחבורה: "אין רכבת שהיא כלכלית - אבל התוצאה תהיה כלכלית ברמה הלאומית"
עופר וולפסון
טוענת להמשך השימוש במיקור חוץ ע"י ההנהלה ואי-קליטת המתדלקים המועסקים כעובדי קבלן    טענות נוספות: פרטיות הקופאיות נפגעת ונהלי הבטיחות מופרים    בוועד מרגיעים את הציבור: "נהיה יצירתיים ולא נפגע בנוסעים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il