X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צוות רשות המיסים ערך מיפוי של סוגי החברות, בראשן עומדים יחידים בעלי שכר גבוה המשלמים מס מופחת המליץ על מיסוי שונה לפי סוג הפעילות באמצעות מודל משולב לשם צמצום התופעה הערכה: יישום ההמלצות יוסיף לקופת המדינה עד 800 מיליון שקל בשנה
▪  ▪  ▪
שמירה על עיקרון "השקילות המיסוית" [צילום: פלאש 90]

צוות "חברות הארנק" ברשות המיסים פרסם (יום ב', 28.10.13) את המלצותיו להערות הציבור. הצוות ממליץ להטיל מס מדי שנה על רווחים בלתי מחולקים ב"חברות הארנק" ולשם כך גיבש מספר המלצות שמטרתן לצמצם את התמריץ המיסויי הקיים בהתאגדות ובפעילות באמצעות חברות, המנוצל במקרים מסוימים לרעה.
"חברת ארנק" היא חברה המעסיקה בדרך כלל עובד אחד, שהוא גם בעליה היחיד, בעל הכנסה גבוהה באופן ניכר מהממוצע. שימוש בחברת ארנק יוצר הפחתה בתשלומי מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי לבעליה, בהשוואה לתשלומי המס שהיה צריך לשלם כשכיר, וכן מעניק יתרונות פוטנציאליים אחרים. המלצות הצוות נשלחו לתגובת נציגי הלשכות המקצועיות ופורסמו באתר הרשות.
ההערכה היא כי קבלת המלצות הוועדה תכניס לקופת המדינה עד כ-800 מיליון שקל בשנה.
הצוות ערך מיפוי של סוגי "חברות הארנק" השונים על-פי סוג הפעילות ומבנה הבעלות, והמליץ על מודל משולב לשם צמצום התופעה והתמריץ המיסויי הקיים בהתאגדות ובפעילות באמצעות חברות המנוצל במקרים מסוימים לרעה.
המודל המשולב מבחין בין מספר קטגוריות וקובע את אופן המיסוי לכל קטגוריה בנפרד:
  • קטגוריה ראשונה מתייחסת ליחידים הנותנים בפועל שירותים של נושאי משרה באמצעות חברת מעטים בבעלותם ו/או יחידים שמתקיימים לגביהם, בפן המהותי, יחסי עובד-מעביד מול חברת המטרה אך בפועל מקבלים את שכרם באמצעות חברת מעטים בבעלותם. יחידים אלו יחויבו במס מלא כאילו הפיקו את הכנסתם במישרין ולא באמצעות חברה בע"מ.
  • קטגוריה שנייה מתייחסת לחברות מעטים שעיקר הכנסתן הינה הכנסה פאסיבית (דיבידנדים, דמי שכירות ריבית ועוד). במקרה זה, יראו 50% מהכנסתן החייבת כאילו חולקה לבעלי מניותיה היחידים מדי שנה כדיבידנד.
  • קטגוריה שלישית מתייחסת לכלל החברות שאינן כלולות בקטגוריות הקודמות, שלהן רווחיות גבוהה ואשר אינן מחלקות רווחים לבעלי מניותיהן. במקרה זה, חברות אלו תחויבנה במס בשיעור של 1% לשנה מהרווחים הבלתי מחולקים שצברו מעל לתקרה מסוימת עד למועד חלוקת הרווחים לבעלי המניות כדיבידנדים.
  • בנוסף וכצעדים משלימים לקטגוריות השונות, המליץ הצוות כי משיכות של כספים על-ידי יחידים בעלי מניות מהחברות שלהן שלא יוחזרו לחברה תוך שלושה חודשים, ייחשבו כדיבידנד או משכורת, לפי העניין, בידי אותם יחידים. כמו-כן, המליץ הצוות לתקן את הוראות סעיף 77 לפקודת מס הכנסה כך שיתאפשר לפקיד השומה ביתר קלות, ביחס למצב הקבוע בחוק כיום, לקבוע כי יראו רווחים מסוימים כמחולקים כדיבידנד לצורכי מס.
צוות "חברות הארנק" מונה בשעתו בהמשך לדוח ועדת טרכטנברג, שהמליץ לבחון את היבטי המס הכרוכים בהתאגדותם של יחידים במסגרת "חברות ארנק" והקמת חברות החזקה פרטיות, תוך שמירה על עיקרון "השקילות המיסויית".
בראשות הוועדה עומד מנהל רשות המיסים עו"ד ורו"ח משה אשר, וחברים בה פרופ' יוג'ין קנדל - יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, עו"ד אבי ליכט - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רו"ח פרידה ישראלי - ממינהל הכנסות המדינה, וחברים נוספים מרשות המיסים ואגף התקציבים באוצר.
המלצות הצוות נשלחו לתגובת נציגי הלשכות המקצועיות ובנוסף, מעוניין הצוות לקבל גם את הערות הציבור, כאמור. לאחר בחינת ההערות שיתקבלו, יוגשו כאמור ההמלצות הסופיות לשר האוצר יאיר לפיד.

תאריך:  28/10/2013   |   עודכן:  28/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס שנתי מלא על בעלי "חברות ארנק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב הייתה אמורה לעבור תהליך קיצוץ נרחב של 30%, הכולל גם קיצוץ בהיקפי כוח האדם    בפועל, הקיצוץ יסתכם בכ-12% בתקציב
עופר וולפסון
הודיעה על הארכה והרחבה של הסכם שיתוף הפעולה שלה עם תאגיד מונסנטו    בהסכם החדש: תוכנית לעמידות הגנים של גידולי התירס לעמידות במחלה נפוצה    תקבל תשלומים על עמידה באבני דרך ותמלוגים
עופר וולפסון
מכנסת אסיפת בעלי מניות להגדלת הונה מ-3 ל-4 מיליארד שקל    נועד לצורך גיוס סכום של 150 מיליון דולר להחזרת חובותיה לנושים
יצחק דנון
משה אלבאום הגיש לבית המשפט את תגובתו לבקשה לאסור עליו מלעסוק בהוראה, לימוד והכשרה של שיטת אלבאום אותה הגה ופיתח
עידן יוסף
סמנכ"ל יבשה במשרד התחבורה ננזף והתפוטר מתפקידו ("נמאס לי")    הפרישה: על-רקע חשדות לאי-סדרים באגף תחבורה ציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il